Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@01:08:04 GMT

اقدام مجلس یازدهم برای مقابله با زمین خواری

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۵۷۱

سمیه رفیعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در تشریح جلسه این کمیسیون با حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به «پارس‌نیوز» گفت: «این جلسه با هدف بررسی راهکارهای حل مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد. با قرارگیری سازمان بازرسی کل کشور در کنار مجلس، بعد نظارتی می‌تواند دوچندان تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «در این جلسه موضوع نهاده های دامی، راهکار مقابله با زمین‌خواری و دست اندازی‌ها به زمین و منابع طبیعی، مدیریت منابع آب و نیز مورد بررسی قرارگرفت.»

رفیعی تصریح کرد که مهمترین مشکل کنونی این است که تمام ارزی که به این بها اخذ شده در راستای این هدف هزینه نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین گفت: «بالغ بر ۱۰۰ قانون برای مواجهه با زمین‌خواری وجود دارد و همین موضوع موجب شده تا رسیدگی علی‌رغم قاطعیت دستگاه قضا، دشوار شود. طی این جلسه مقرر شد که سازمان بازرسی کل کشور، نسبت به اصلاح قوانین در این زمینه اقدام و مجلس شورای اسلامی سایر‌موضوعات را مورد بررسی خود قراردهد.»

او اضافه کرد: «طی این جلسه، حجت‌الاسلام درویشیان مطرح کرد که برخورد قضایی در حوزه زمین‌خواری به دلیل پراکندگی قوانین در این حوزه تا حدودی دشوار شده است. لذا برآنیم تا دروهله نخست، اصلاحات لازم در مقابله با زمین خواری انجام شود.» 

نماینده مردم تهران درپایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه درباره ارز تخصیص داده شده برای تامین نهاده‌های دامی نیز بحث شده است، بیان کرد: «گزارشی از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه ارائه شد که با حضور رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور شاهد تحولات زیادی در این حوزه بودیم.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حجت الاسلام درویشیان زمین خواری ارز زمین خواری مجلس یازدهم حجت الاسلام درویشیان سمیه رفیعی مقابله با زمین خواری سازمان بازرسی کل کشور زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس مجلس در روزهای یکشنبه سه شنبه و چهارشنبه هر هفته نشست علنی برگزار می کند که جلسه سه شنبه ها نظارتی خواهد بود.

این روال در مدت زمان حدود سه هفته ای که تا پایان دوره یازدهم مجلس باقی مانده ادامه خواهد داشت.

آخرین نشست علنی دوره یازدهم مجلس در روز چهارشنبه دوم خردادماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • کوه‌خواری در روز روشن در منطقه ۲ پایتخت
  • کوه‌خواری در روز روشن در تهران
  • کوه‌خواری در روز روشن در پایتخت