Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : امسال زراعین استان ، در حدود ۱۱ هزار تن محصول کدو حلوایی از مزارع استان برداشت کردند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی عیدی افزود: امسال حدود ۲۳۸ هکتارازاراضی کشاورزی استان به کشت کدو حلوایی اختصاص یافته بود.

عیدی تصریح کرد: کشاورزان استان توانسته اند، از هر هکتار زمین کشاورزی ۴۵ تن کدو تنبل یا همان کدو حلوایی تولید کرده و روانه بازار مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهرستانهای شاهین دژ، میاندوآب و بوکان را از عمده تولید کنندگان محصول کدو حلوایی در استان برشمرد.

عیدی به خواص کدو‌حلوایی اشاره کرد و افزود: ازکدو حلوایی در مواد غذایی و دارویی استفاده می شود و خاصیت ضد التهابی داشته و در کاهش ابتلا به سرطان، پیری چشم، قند خون، ایمنی بدن تاثیر شگفت انگیزی دارد و سرشار از مواد مغذی و … است.

لازم به ذکر است که برداشت کدو حلوایی همه ساله ازاواخر شهریور آغاز وتا اواسط مهرماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی آذربایجان غربی کدو حلوایی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی کدو حلوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی