Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد می گوید سالانه میلیون ها خودروی از رده خارج از ایالات متحده، اروپا و ژاپن به سمت کشورهای در حال توسعه فرستاده می شود که به آلوده شدن هوای این کشورها ختم می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، بر اساس گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل، بین سال های 2015 تا 2018 حدود 14 میلیون دستگاه خودرو از کشورهای توسعه بافته به کشورهای کم درآمد صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودروها همگی از رده خارج هستند. حدود 40 درصد از این خودروها به کشورهای آفریقایی رسیده است.

اتحادیه اروپا بزرگ ترین صادر کننده خودروهای از رده خارج است و 7.5 میلیون دستگاه خودروی از این دست صادر کرده است، مقصد بیشتر این خودروها کشورهای شمال و غرب آفریقا بودند.

سوای مشکلات دیگر، این خودروهای کارکرده مانع بزرگی هستند برای دولت های این منطقه که تلاش می کنند به نحوی با آلودگی هوا در شهرهایشان مقابله کنند.

خودروهایی که پولدارهای اروپایی و آمریکایی به کشورهای فقیر می فرستند از جمله بزرگ ترین آلوده کننده های هوای کشورهای کم درآمد هستند.

در کل دنیا یک چهارم انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به حمل و نقل شهری است، ذرات ریز PM2.5، اکسیدهای نیتروژن، و… ره‌آورد این خودرها هستند.

برنامه محیط زیست سازمان ملل می گوید دو سوم 146 کشوری که مورد مطالعه قرار گرفتند سیاست هایی «ضعیف» و یا «بسیار ضعیف» در زمینه ساز و کارهای واردات خودروهای کارکرده دارند. در حال حاضر هیچ توافق جهانی یا منطقه ای در تجارت خودروهای کار کرده وجود ندارد. و 100 کشور اصلا استانداردی برای انتشارات خودروها ندارند.

نیجریه که در گروه با سیاست گذاری «بسیار ضعیف» در زمینه خودروها جای گرفته، در 2018 حدود 238760 دستگاه خودرو وارد کرد که 16 درصد از کل واردات این کشور را شامل می شوند. در 2016 شهری در جنوب این کشور به نام اونیتشا، آلوده ترین شهر دنیا لقب گرفت، دلیلش کیفیت بسیار پایین بنزین خودروها بود.

حالا برخی کشورهای آفریقایی به فکر چاره جویی افتاده اند. در ماه فوریه، 15 وزیر انرژی از مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، ایکواس Ecowas، جلسه ای تشکیل دادند تا بلکه بتوانند قوانین خود را بازبینی کنند.

هر چند از سال 2014 کشوری مانند کنیا قوانین سختگیرانه ای برای رهایی از آلودگی هوا وضع کرده است اما مقامات می گویند هنوز هم خودروها عمده ترین دلیل آلودگی هوا در این کشور هستند.

به غیر از آلودگی هوا استفاده از خودروهای از رده خارج به تصادفات منجر به مرگ یا جراحات خطرناک منتهی می شود. آفریقا بالاترین آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای را دارد، 240 هزار کشته در هر سال.

برچسب هاانرژی امروز برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد خودروهای از رده خارج خودروهای کارکرده

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد خودروهای از رده خارج خودروهای کارکرده آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو رده خارج آلودگی هوا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ابراهیم کاویانی از صادرات ۲ هزار و ۳۰۰ تن کیوی از شهرستان عباس آباد به خارج از کشور در فروردین ماه امسال خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: فروردین ماه امسال ۲ هزار و ۳۰۰ تن محصول کیوی به ارزش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از این شهرستان به خارج کشور صادر شد که ارز آوری خوبی برای کشور داشت.

وی با بیان اینکه این مقدار محصول به کشور‌های روسیه، امارات، ازبکستان، هندوستان، پاکستان و کویت صادر شد، گفت: روند صادرات کیوی همچنان از این شهرستان به خارج کشور با شتاب خوبی در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • شهر شهر فرنگه، از همه رنگه! | فقرا هم خارج را دیدند!
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور