Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@06:05:55 GMT

فرانسه مهد آزادی هر بیانی علیه اسلام

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۶۵۵

فرانسه مهد آزادی هر بیانی علیه اسلام

به گزارش افکارنیوز،

چقدر خوب بود که هر کشوری برازنده همان القاب و اسامی بود که به آن مشهور شده است. 

نمیدانم برای اولین بار چه کسی بود که فرانسه را "مهد آزادی" خواند، ولی میدانم که قطعا آن فرد یا فرانسه را ندیده است و یا تعریف درستی از آزادی ندارد! 

شاید بد نباشد با مروری کوتاه بر وضعیت فرانسه متوجه شویم که این کشور به واقع یدک‌کش عنوان بی مسمّایی است که اصلا بویی از آن هم نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با یک بررسی رسانه ای ساده میتوان فهمید که بیکاری و فقر اولین مساله مهم زنان این کشور است. امروزه حدود نیمی از زنان آنجا برای تامین حداقل های یک زندگی ساده و امرار معاش بخور نمیر، ناچار به کار بیرون از منزل آن هم در مشاغل خدماتی هستند؛ قوانین سخت نظام اشتغال در این کشور برای زنان متاهل، موجب اعمال فشار و پرهیز از فرزندآوری آنان شده است؛ بی توجهی دستگاه قضایی فرانسه موجب رشد شرم آور خشونت علیه زنان شده، و قوانین تبعیض آمیز و شیوع خشونت خانگی، امنیت زنان در این جامعه را با چالش جدی مواجه ساخته است؛ بیکاری و نژادپرستی موجب شده تا خودفروشی زنان در این کشور به ویژه در جمعیت مهاجران افزایش یابد؛ رجحان رنگ پوست و حتی تفاوت در مذهب که ریشه در نژادپرستی نهادینه شده در تار و پود نظام فرانسه دارد موجب بیکاری بسیاری از مهاجرین شده و متاسفانه خودکشی اولین علت مرگ مردان جوان و دومین علت مرگ زنان جوانی است که باید از زندگی شاد خود لذت ببرند!

حتی علی رغم داعیه های بین المللی فرانسه مبنی بر مبارزه با تروریسم ، می بینیم که این کشور با بی توجهی به خواسته اکثریت خود مبنی بر مخالفت جدی با گروههای تروریسم، به کشوری امن برای منافقان،جانیان و قاتلان بین المللی تبدیل شده است! 

تمامی این موارد نقض حقوق بشر ی برای کلیه شهروندان فرانسوی به کنار، نقض آشکار حقوق اقوام و مذاهب بخصوص مسلمانان در این کشور هم در طرفی دیگر موضوعی است که به راحتی و به استناد محدودیت های مسلم قانونی نظیر عدم صدور گذرنامه، گواهی نامه، کارت شناسایی و ... در صورت محجبه بودن زنان و برخوردهای غیرانسانی و شنیع با آزادی آمد و شد ایشان در جامعه، چهره فریبنده این کشور را برابر دیدگان انسان های آزاده مخدوش کرده و واقعیت توام با دروغ و فریب فرانسه را شفاف بیان می کند و به وضوح نشان میدهد که این کشور، همچنان خوی همیشگی استعمارگری و استثمار خود را حفظ نموده و صرفا پوششی چشم فریب بر آن کشیده است .

در وصف این آزادی همان بس که مسلمانان فرانسه به عنوان بزرگترین جامعه مسلمان اروپا، از سال ۲۰۰۴ به موجب تصویب قانونی از داشتن حجاب در مدارس دولتی منع شدند.

از طرفی "شارلی اِبدو" مجلهٔ فکاهی چپ‌گرای فرانسوی با درونمایه انتقادی و خط مشی اعلام شده ضد نژادپرستی و ضد مذهبی، هرچند وقت یکبار با انتشار یک کاریکاتور و توهین به مقدسات اسلام، این آزادی بیان را توجیه و تفسیر مینماید !

اولین بار در سال ۲۰۰۶ بود که کاریکاتور های موهن به ساحت نبی اکرم اسلام را منتشر کرد، بعدها در اقدامی تاسف آور و وقیح کاریکاتور خدا را منتشر کرد و خشم مسلمانان جهان را برانگیخت. حتی به همینها هم بسنده نکرد و حمله تروریستی در بارسلونای اسپانیا را دستاویزی برای توهین به اسلام قرار داد. تصویر "آیلان کردی" کودک غرق شده سوری و سوء استفاده از بحران پناهجویان سوریه از دیگر بهانه های این نشریه برای تمسخر اسلام بود. 

و حالا باز هم اقدام به بازنشر بعضی از این کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم کرده است و جالبتر آنکه جناب امانوئل مکرون معلوم الحال! رئیس جمهور فرانسه به راحتی با اعلام اعتقاد به آزادی بیان در کشورش، نه تنها این اقدام را محکوم نمیکند، که میگوید در جایگاهی نیست که بتواند علیه تصمیم این نشریه حکمی صادر نماید! حال آنکه در همین کشور به اصطلاح آزاد، مقاله علمی یک دانشمند در مورد هولوکاست، او را روانه زندان میکند و دیگر آزادی بیان مفهوم خود را از دست میدهد !

و حالا محکوم کردن این اقدام موهن از سوی کشورهای مسلمان دنیا و احضار سفرا و کارداران این کشور کمترین کاری است که میتوان کرد. چند کشور حتی به ممنوعیت واردات و صادرات کالاهای فرانسوی هم اقدام کرده اند که اقدامی شایسته و در خور توجه است. ولی اینها کافی نیست! 

تمام دنیا باید بدانند فرانسه صرفا مهد آزادی هر بیانی علیه اسلام است! باید بدانند غرب و هم پیاله های آنان فقط دم از حفظ حقوق بشر می‌زنند و در عمل هیچ مصداقی دال بر صحت این قضیه رویت نمی‌شود. باید بدانند که نشر تمامی این مطالب و اخبارهای پرهیاهو از ایران و اسلام، در راستای ایجاد جو ایران هراسی و اسلام ستیزی است تا مبادا روحیه عطشناک انسانهای آزاده به سمت و سویی برود که آنها نمیخواهند! ولی بدانند که یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ مى‌ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید !(سوره صف آیه ۸)

صفورا ترقی

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه آزادی تروریسم نقض حقوق بشر مسلمان کاریکاتور تروریسم فرانسه مسلمان نقض حقوق بشر آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 همزمان با اجرای دوباره مدل گشت ارشاد برای برخورد با زنان بی‌حجاب و شکل گیری موجی از انتقادات نسبت به تبعات احتمالی اجرای این طرح، جمعی از زنان با شعارهای مقابله با بی‌حجابی و امر به معروف، در برخی خیابان‌های پایتخت راهپیمایی کردند. تصاویر این تجمع را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آزادی بیان به سبک فرانسه
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، ۳ برنامه پرمخاطب رادیو گیلان
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • تصاویر قدیمی از مبارزات زنان فرانسه برای گرفتن حق رای (فیلم)