Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@09:05:32 GMT

دارویی معجزه آسا برای نجات بیماران وخیم کرونایی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۶۹۹

دارویی معجزه آسا برای نجات بیماران وخیم کرونایی

دانشمندان با آزمایش آسپرین روی بیماران وخیم کرونایی که در بیمارستان بستری بودند، دریافتند این دارو می‌تواند بیش از چهل درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهد.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند می‌گویند که این یافته‌ها استفاده از آسپرین را برای جلوگیری از عوارض شدید کرونا تحقق می‌بخشد.

مردم از آسپرین به عنوان رقیق کننده خون برای کاهش خطر حملات قلبی و مغزی یا مدیریت بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسپرین که به عنوان داروی ضد التهابی استفاده می‌شود، این توانایی را دارد که جلوی لخته شدن خون را بگیرد و برای بیماری‌هایی که باعث افزایش غلظت خون می‌شود مفید است.

در این مطالعه، ۴۱۲ بیمار کرونایی با میانگین سنی ۵۵ سال که در چند ماه اخیر به دلیل ابتلاء به این عفونت در بیمارستان مریلند بستری شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. حدود یک چهارم بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان یا بلافاصله بعد از بستری شدن در بیمارستان به خاطر کنترل بیماری قلبی عروقی شان، روزانه آسپرین با دوز پایین مصرف می‌کردند.

محققان دریافتند که مصرف آسپرین با کاهش ۴۴ درصدی خطر قرارگیری در زیر دستگاه ونتیلاتور، کاهش ۴۳ درصدی خطر پذیرش در ICU و همچنین کاهش ۴۷ درصدی خطر مرگ در بیمارستان در مقایسه با کسانی که آسپرین مصرف نمی‌کردند، مرتبط بود.

جاناتان چو، استاد دانشگاه و متخصص بیهوشی در بیمارستان مریلند گفت: این نتایج نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و باید به صورت تصادفی نیز این دارو مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آسپرین کرونا درمان کرونا پارسی خبر آسپرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)

دریافت 16 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش را ببینید.

کد خبر 845105 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟