Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@20:43:33 GMT

برخورد قاطع با فرانسه در حوزه دیپلماسی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۷۰۰

برخورد قاطع با فرانسه در حوزه دیپلماسی

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام و رفتار رئیس جمهور این کشور بیان کرد: اقدامی که دولت  فرانسه و رئیس جمهور فرانسه انجام داد نشانگر خباثت و دشمنی با آئین پاک محمدی است و به طورقطعی مورد محکومیت تمام ملت های مسلمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من یقین دارم که امت اسلام واکنش جدی نسبت به این رفتارهای برخواسته از عمق کینه با اسلامی را نشان می دهد.

وی در واکنش به اینکه چرا برخی از کشورها مانند فرانسه دست به چنین اقدامات توهین آمیزی می زنند؟  ابراز کرد: به نظر می رسد به دلیل وحشتی است که از مکتب نجات بخش اسلام دارند. علیرغم اینکه درآئین اسلام بر اصل وحدت، برادری و توحید استوار است و تمام ادیان را به یکپارچگی و وحدت دعوت کرده است اما متاسفانه به دلیل عدم پایبندی سایر ادیان و بی توجهی به بخش بزرگی از جامعه جهانی چنین رفتارهایی انجام می دهند و گفتار خصمانه رئیس جمهور فرانسه نیز درراستای نفرت پراکنی بیشتر است.

عزیزی تاکید کرد :این اقدام برخواسته از خوی سلطه طلبانه و ترس و وحشت از اسلام و مکتب انقلاب اسلامی است. ما معتقد هستیم که وحدت در گفتار و یکپارچگی امت اسلام و نمایش آن بهترین وسیله و ابزار برای برخورد با رفتار فرانسه و رئیس جمهور این کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وظیفه داریم در مقابل این اقدامات موضعی یکپارچه و منسجم اتخاذ کنیم. بااین حال باید در کنار این وحدت برخورد قاطع و جدی در حوزه دیپلماسی داشته باشیم.

وی یادآور شد : نظر مجلس شورای اسلامی این بود که وزارت امور خارجه حتما باید سفیر فرانسه را احضار می کرد. این اقدام صورت گرفت و اخطاری جدی به فرانسه است.

عزیزی اظهارداشت: وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی حضور خواهد یافت و یکی از نکات مهمی که اعضای این کمیسیون دنبال می کنند تاکید بر برخورد قاطع با فرانسه در حوزه دیپلماسی است. این حرکت زشت تعرض به آئین اسلام است و ما این اجازه را به هیچ دولت و کشوری نخواهیم داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر برخوردهای دیپلماسی با اعتراضات مردمی و انسجام امت اسلام هماهنگ شوند اتفاقات خوبی رخ می دهد و درس عبرتی برای فرانسه خواهد بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پیامبر فرانسه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس سفیر فرانسه مجلس فرانسه نماینده مجلس ابراهیم عزیزی توهین به پیامبر اسلام کمیسیون امنیت ملی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رییس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده است، گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد، دو کشور میراث مشترکی به نام اسلام دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در حاشیه سفر به لاهور و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه براساس گفت‌وگو با مسئولان پاکستانی، در پاسخ به اینکه «برداشت شما از نوع نگاه‌ها به فرهنگ ایرانی چیست و آن را چطور ارزیابی می‌کنید» اظهار کرد: دو کشور میراث مشترکی به نام اسلام دارند، اساساً شکل‌گیری و جدا شدن پاکستان از هندوستان تنها به دلیل مسائل دینی و اعتقادی بوده است؛ چون مسلمانان می‌خواستند دولت مستقل اسلامی داشته باشند پاکستان از هندوستان جدا شد.

وی افزود: اولین دولتی که عنوان جمهوری اسلامی را برای خود برگزید متعلق به کشور پاکستان بود به همین دلیل فضای فرهنگی این کشور بسیار به ما نزدیک است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: پاکستان با وجود اینکه مساحتی کمتر از ایران دارد، نزدیک به ۲۴۰ میلیون جمعیت دارد، جمعیت عظیمی که در این کشور زندگی می‌کنند عمدتاً نگاه دینی دارند، از برادران اهل سنت گرفته تا برداران تشیع و باید در نظر داشت در این کشور نزدیک به ۶۰ میلیون پیرو مذهب جعفری زندگی می‌کنند، البته همه مسلمانان عاشق مکتب اهل بیت (ع) هستند و ما این مسئله را مایه وحدت جهان اسلام می‌دانیم.

اسماعیلی درباره اشتراک‌های فرهنگی دو کشور هم گفت: میراث مشترک بعدی ایران فرهنگی است؛ «ایران فرهنگی» در قالب مرزهای سیاسی امروز نمی‌گنجد ایران فرهنگی عظمت بزرگی دارد که از شرق تا قلب چین جلو رفته است از شمال تمام آسیای مرکزی، میانه و قفقاز شمالی را در برگرفته است، از غرب تا مدیترانه و شمال آفریقا امتداد دارد، در جنوب نیز همه بخش‌های جنوبی خلیج فارس و کشورهای مختلفی که در این منطقه قرار دارند جزئی از ایران فرهنگی بزرگ به شمار می‌روند و این مسئله را در نقاط مختلف این منطقه بزرگ احساس می‌کنیم.

وی همچنین در این باره که نوع نگاه مردم پاکستان در قبال جمهوری اسلامی و دولت ایران چگونه بود، اظهار داشت: امروز در شهر تاریخی لاهوری عظمت شعر فارسی، ایران اسلامی و ایران انقلابی را بیش از گذشته می‌بینیم؛ در دانشگاه بزرگ این شهر دیدید که دانشجویان و اساتید چگونه به آقای رئیس‌جمهور ابراز محبت می‌کردند و از ایشان به‌عنوان نماینده مردم ایران استقبالی گرم و تاریخی به عمل آوردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: چهار دهه قبل زمانی که رهبر انقلاب به این کشور سفر کردند پانصد هزار نفر به استقبال ایشان آمدند که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی، ایرانیان و ایران‌فرهنگی عناصری هستند که ما را با مردم پاکستان در یک جهت قرار داده‌اند و آن هم مبارزه با ظلم و ستم است.

اسماعیلی در عین حال در این باره که پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته واکنش‌های زیادی در بر داشته است، و پاسخ به این سوال که موضع مردم پاکستان در مورد عملیات «وعده صادق» را چگونه ارزیابی کردید، گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی به شدت باعث عزت و افتخار شده است؛ در این سفر جایی حضور پیدا نکردیم مگر اینکه جوانان، دانشگاهیان و مقامات سیاسی از انتقام سخت و تحقیر رژیم صهیونیستی توسط سپاهیان انقلاب ابراز شعف نکنند. به رزمندگان اسلام مقاومت مردم ایران و مردم غزه درود و سلام می‌فرستادند تا جایی که این اقدام فضای جدید انقلابی را در منطقه به وجود آورده است.

وی همچنین در خصوص این‌که آینده همکاری ایران با کشورهای منطقه را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: با کشورهای همسایه در یک مسیر قرار داریم، ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است و همه مسلمانان و همسایگان را متعلق به جغرافیای واحد به نام جغرافیای جهان اسلام و آینده‌ای امید بخش به نام تحقق تمدن نوین اسلامی می‌داند و از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده‌ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی همانطور که در قرآن کریم به آن دعوت شدیم در حال حرکت حرکت هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 747294

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • رادان: برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد | حمایت مجلس از اجرای طرح نور
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس