Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از برگزاری قریب‌الوقوع یک نشست برای فلسطین در یکی از پایتخت‌های اروپایی خبر می‌دهند.

منابع حاضر در کمیته برگزار کننده این نشست به روزنامه الاخبار گفتند که هدف از برگزاری این نشست، «نجات مسئله ملت ما از خطر نابودی است».

این منابع فلسطینی تأکید کردند، علت اینکه ترجیح داده شد این نشست در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود، حضور قابل توجه فراکسیون مردمی فلسطینی و عربی در قاره اروپا و آمریکای جنوبی و شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور تصریح کردند: «برگزاری چنین نشستی در کشورهای عربی و اسلامی، دشوار است؛ بویژه اینکه این نشست برای یک دهه انقلابی جدید و مقابله با طرح نابودی [مسئله فلسطین] است».

به گفته این منابع، تمامی توافقات و حل‌وفصل‌ها با «دشمن صهیونیستی، باطل، مردود و ملغی است؛ زیرا هر طرح فلسطینی، زمانی مشروعیت دارد که به آزادسازی کامل خاک فلسطین، بازگشت آوارگان و مهاجران به دیار اصلیشان، بازپسگیری داراییهایشان و حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشتشان پایبند باشد».

این منابع، سندی را مد نظر دارند که قرار است در این نشست، بررسی شود. در این سند آمده است که ملت فلسطین در مسیر مبارزاتی خود برای آزادسازی سرزمین خود و بازگشت به آن، باید بر اساس سند ملی حرکت کند که شورای مالی در ۱۹۶۸ تصویب کرد و هر گونه تغییر در این سند که به آزادسازی کامل و بازگشت کامل خدشه وارد کند، باطل و غیر قابل پذیرش است.

به گزارش الاخبار، برگزاری این نشست در زمان عادی‌سازی علنی روابط اعراب حاشیه خلیچ فارس با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، ولی برگزاری آن در یک کشور اروپایی، به معنای کنار گذاشتن نتایج نشست گروههای فلسطینی است که اخیرا در بیروت و رام الله برگزار شد و ابهاماتی را درباره «ملی بودن» این نشست مطرح می‌کند.

انتهای پیام/ص

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کشور فلسطین رژیم صهیونیستی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه

به گزارش قدس آنلاین، سمیر فرج، ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر خاطرنشان کرد که استدلال آمریکا برای اداره نوار غزه توسط مصر این است که انتخابات شفافی جهت تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کنترل غزه برگزار شود و سپس اداره این باریکه به همراه کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درآید.

براساس گزارش روسیا الیوم، سمیر فرج همچنین تصریح کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با این امر مخالفت دارد. یکی از بهترین تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفت و خداوند در آن تصمیم به او الهام کرد و علی‌رغم وسوسه‌های مالی و نظامی و سایر نیازها تصمیم عاقلانه‌ای بود؛ السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که غزه توسط ساکنان خودش اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود پس از مخالفت مصر با پیشنهاد آمریکا، پیشنهادات دیگری از جمله تشکیل نیروی نظامی اروپایی یا تشکیل نیروی نظامی عربی مطرح شده است.

پیشتر یک منبع مصری به العربی الجدید گفته بود: قاهره به طور قاطع با مشارکت در نیروی عربی مشترک برای اداره نوار غزه مخالفت کرده است. قاهره همچنین مخالف این است که یک طرف غیر فلسطینی مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به گفته این منبع، مساله‌ای که کشورهای عربی روی آن توافق دارند این است که هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت در بازسازی غزه جز در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین قبل از مذاکره و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیست از غزه ندارند.

یک منبع مصری پیشتر اعلام کرده بود تمام صحبتی که درباره امکان اداره نوار غزه توسط مصر مثل سال ۱۹۶۷ می‌شود سناریوها و افکار غربی است که نمی‌توان آن را اجرا کرد. موضع رسمی مصر در این راستا واضح است و به صورت قاطع با مداخله در نوار غزه مخالف است چرا که این مساله به معنای تجاوز به اراضی بیگانه است و امکان تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین را تهدید می‌کند. مصر می‌تواند نقش‌های دیگری برای کمک به پایان جنگ غزه و آغاز مرحله جدید بازسازی و مشارکت در آموزش کادر فلسطینی برای اداره امنیت در غزه بعد از مشورت با گروه‌های سیاسی فلسطینی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس +فیلم
  • لغو پرواز‌های شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی
  • لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی
  • برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد
  • آبی‌پوشان پایتخت به‌دنبال بازگشت به‌صدر جدول/ رونمایی از تراکتور بدون خمز
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • ببینید | شهادت ۱۳ فلسطینی در دور جدید بمباران غزه
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۳ فلسطینی در دور جدید بمباران غزه/ وضعیت بغرنج کودکان+فیلم
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه