Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:50:56 GMT

کاهش دمای هوا در خراسان رضوی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۷۵۱

کاهش دمای هوا در خراسان رضوی ادامه دارد

آذر رضایی‌پور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی کاهش دمای هوای خراسان رضوی تا روز جمعه آتی نهم آبان ماه جاری ادامه یافته اما از عصر جمعه تا ابتدای هفته آتی این روند معکوس شده و دمای هوای استان رو به افزایش خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ظرف ۷۲ ساعت آتی همزمان با ماندگاری هوای سرد در سطح خراسان رضوی، وضعیت جوی در اغلب نقاط استان نسبتا پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین برای امروز ۷ آبان ماه وزش باد شدید به ویژه ساعات عصر در سطح استان پیش‌بینی شده که در نقاط بادخیز توام با گرد و خاک خواهد بود.

وی افزود: دمای هوای مشهد نیز که ظرف این مدت بین هفت تا ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود، امروز با پنج درجه کاهش نسبت به دیروز به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. 

رضایی‌پور همچنین به کیفیت هوای مشهد اشاره و بیان کرد: گفت: این کلانشهر امروز از لحاظ غلظت آلاینده‌ها در وضعیت "سالم" بود که به تدریج به سمت وضعیت ناسالم برای گروههای حساس رفت. کیفیت هوای مشهد برای فردا پنجشنبه نهم آبان ماه ابتدا "ناسالم" و به تدریج از اواخر وقت "سالم" پیش‌بینی شده است.

فریمان در ناحیه مرکزی خراسان رضوی با دمای هوای دو درجه و سرخس واقع در شمال شرق این استان با ۲۷ دمای هوای درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت در خواف واقع در جنوب خراسان رضوی ثبت شد. 

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا مشهد فریمان سرخس خواف آلودگی هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا مشهد فریمان سرخس خواف آلودگی هوا سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا مشهد فریمان سرخس خواف آلودگی هوا سازمان هواشناسی اخبار کنکور خراسان رضوی دمای هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • گروگان گیری خونبار در مشهد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرامی‌گیرد
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی