Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرباسی گفت: براساس آنچه در سامانه تسهیلات کرونایی به نمایش درآمده است؛ میزان تسهیلات درخواستی هنرمندان استان زنجان ۹۱ میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از ۵۶ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به فعالیت هنرمندان از موج اول کرونا در فضای مجازی با تولید محتواهای هنری و تشویق عموم در پیشگیری از کرونا اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها در قالب نمایش، انیمیشن، موشن گرافی، پوستر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و به شکل پویش های در خانه بمانیم، من ماسک می زنم و تنها واکسن کرونا، استفاده از ماسک است، انجام شد.

 

فاطمه کرباسی با اشاره به نتایج عملکرد ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در بازه های زمانی 96 تا 98 گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زجان در سال 96 موفق به کسب رتبه 18 کشوری در سال 97 موفق به کسب رتبه 9 کشوری و در سال 98 موفق به کسب رتبه 6 کشوری شد.

 

وی با بیان اینکه وجود رتبه 22 کشوری در شاخص مربوط به کانون های فرهنگی و هنری مساجد موجب پایین آمدن رتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شد، ادامه داد: این کاهش رتبه در این شاخص به دلیل عدم دسترسی برخی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی استان در سامانه فهما بود که امید می رود این مشکل با توجه به تجهیز روستاهای استان به اینترنت در سال های پیشرو حل شود.

 

کرباسی به نتایج کلی رشد و کاهش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور نیز اشاره کرد  گفت: استان زنجان با امتیاز 17.21 درصد در جایگاه نهم کشوری قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به طرح پاییزه کتاب از 24 تا 30 آبان ماه 99 اشاره کرد و گفت: مدت زمان اجرای این طرح هشت روزه بوده و میزان یارانه خرید برای کتاب 20 درصد تعیین شده است.

 

وی هدف از اجرای این طرح را رسیدن کتاب به دست کتابخوانان واقعی عنوان کرد و گفت: این طرح شامل کتاب های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است.

 

این مقام مسئول در خصوص سینمای پردیس شهر قیدار هم توضیحاتی داد و گفت: در پی انعقاد قرارداد بین سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری ها مقرر شده تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساخت پردیس به شهرهایی با جمعیت جوان که امکان ساخت سینما در آن وجود ندارد اختصاص پیدا کند.

 

کرباسی اضافه کرد: در ابتدای کار مقرر شده بود تا این پردیس در شهر ابهر ساخته شود ولی به دلیل ساخت مجموعه فرهنگی و هنری مجهز به سینما در این شهر، با رایزنی های انجام شده مقرر شد تا این پردیس در شهر قیدار ساخته شود؛ همچنین اگر ساخت پردیس در مدت چهار ماه نهایی شود 300 میلیون تومان نیز برای تجهیز پردیس سینمایی اختصاص می یابد.

 

وی در خصوص خسارت کرونا به هنرمندان استان و اختصاص تسهیلات به این قشر گفت: 2.9 درصد تسهیلات درنظرگرفته شده برای هنرمندان کشور به هنرمندان استان زنجان اختصاص پیدا کرده است و براساس آنچه در سامانه تسهیلات کرونایی به نمایش درآمده است؛ میزان تسهیلات درخواستی هنرمندان استان زنجان 91 میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از 56 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح پاییزه کتاب پردیس سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هنرمندان استان میلیارد ریال استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸  پرداخت شد. - اخبار استانها -

 هادی شاه‌وردی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان مبلغ 108 میلیارد و 110 میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره 18 برای 177 طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  افزود: مبلغ 244 میلیارد و 448 میلیون ریال نیز به 214 طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال 1402 پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: سال گذشته لیست 750 هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان