Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با یک موسسه آمریکایی گفت که اهرم باصطلاح فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بی نتیجه بوده است. خبرگزاری میزان - «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان، در مصاحبه‌ با اندیشکده «واشنگتن برای سیاست های خاور نزدیک» به تشریح سیاست‌ها و مواضع «ریاض» در مسائل منطقه‌ای پرداخت.   «فیصل بن فرحان»، ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های عربستان با آمریکا، بر لزوم پیوند‌های گسترده امنیتی و اقتصادی دو کشور که بر پایه روابط شخصی قرار دارند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی همچنین در مورد جنگ یمن، مدعی حمایت ریاض از راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران مذکور شد.   «بن فرحان» در بخشی دیگری از این نشست مدعی تلاش دولت عربستان برای رسیدگی به پرونده قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد سعودی و حصول اطمینان از عدم تکرار مجدد چنین حادثه‌ای شد.   وزیر خارجه عربستان همچنین ادعا کرد «در عربستان هیچ کسی به دلیل فعالیت حقوق بشری یا فعالیت در جهت حقوق زنان بازداشت نمی‌شود؛ بازداشت شدگان متهم به ارتکاب جرایم سنگینی هستند.»   وی در مورد رویکرد باصطلاح «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه ایران، گفت «سیاست فشار حداکثری هنوز نتیجه‌ای نداده است؛ ما خواهان فشاری هستیم که منجر به گفت‎وگو میان ایران و آمریکا شود.»  بیشتر بخوانید: ۵ کشور دیگر در صف امضای توافق با اسرائیل  جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا در عربستان مستقر شدند وزیر خارجه عربستان در مورد برجام نیز مدعی شد «چشم انداز ما از توافق با ایران، چیزی شبیه برجام است که نقایص موجود در توافق را پوشش دهد و شامل موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شود.»   این دیپلمات سعودی در مورد توافق عادی سازی روابط کشور‌های مختلف با رژیم صهیونیستی نیز گفت «به باور من تنها چیزی که می‌تواند صلح پایدار و با ثبات ایجاد کند، توافق میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است که عادی سازی روابط بخشی از آن است؛ بنابراین ما همیشه بر این باور بودیم که عادی سازی در نهایت اتفاق می‌افتد، اما باید یک کشور فلسطینی نیز وجود داشته باشد.»   وی در بخش دیگری از این گفت‎وگو مدعی شد که توقف طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نتیجه عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بوده است.   «بن فرحان»، در بخش پایانی این گفت‎وگو مدعی شد که تعامل ریاض و دوحه ادامه دارد و خواهان پایبندی قطر به این تعامل شد.     انتهای پیام/ برچسب ها: عربستان عادی سازی روابط

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عادی سازی روابط عربستان عادی سازی روابط وزیر خارجه عربستان عادی سازی روابط فشار حداکثری بن فرحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بعد از آنکه «ژانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در حاشیه نشست بهاری مشترک «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» در واشینگتن، دورنمایی از تحریم‌های آتی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد، گمانه‌زنی رسانه‌ها از «بعید بودن تحریم نفتی» به «محتمل بودن» آن تغییر پیدا کرده است.

روز گذشته، پیش از رسانه‌ای شدن اظهارات یلن، «رویترز» با استناد به نظر تحلیلگران نوشته بود: اگرچه جمهوری‌خواهان کنگره به دنبال مسدود کردن مسیر صادرات نفت به‌عنوان شریان اقتصادی ایران هستند، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا، نه‌تنها اراده‌ای برای اعمال محدودیت‌های جدید ندارد، بلکه محدودیت‌های موجود را هم به دلایلی چون تأثیر آن بر رابطه با چین به‌عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت ایران یا افزایش بی‌رویه بهای بنزین اعمال نخواهد کرد.

اما اکنون در واکنش به حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع نظامی اسرائیل (عملیات وعده صادق)، یلن با زدن برچسب «تروریسم» به تهران، مدعی است که همه گزینه‌ها برای «ایجاد اختلال در تأمین مالی ایران» روی میز قرار دارد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت که این وزاتخانه و وزارت امور خارجه ایالات متحده پیشتر اقداماتی برای مهار رفتار به‌زعم او «بی‌ثبات کننده» جمهوری اسلامی از طریق کاهش توانایی تهران در صادرات نفت انجام داده‌اند.

او افزود: «بدیهی است که ایران همچنان به صادرات نفت خود ادامه می‌دهد اما ممکن است به‌زودی اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهیم.»

هم‌زمان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده که تحریم‌های جدید واشینگتن شامل برنامه موشکی و پهپادی ایران هم می‌شود و شرکت‌هایی را که با سپاه و وزارت دفاع ایران در ارتباط هستند را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

او همچنین گفت که متحدان و شرکای واشینگتن نیز به‌نوبه خود تحریم‌هایی را اعمال خواهند کرد.

از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: «طرحی برای اعمال تحریم‌های بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای گزینه نظامی علیه ایران مطرح شده است.»

به نظر می‌رسد که کشورهای غربی با هدف ترغیب اسرائیل به پرهیز از تشدید تنش‌های منطقه‌ای، می‌خواهند تمرکز دیپلماتیک و تبلیغاتی خود را روی تحریم بگذارند.

این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران تحت عنوان برچسب‌های مختلف رنگ و بوی تکرار گرفته و عملاً قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است