Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباسعلی نظر نوکنده دانشجوی دکتری تخصصی علوم قران و حدیث واحد گرگان صبح امروز در وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه پایان نامه خود با موضوع «راهکارهای عملی تقریب مذاهب اسلامی از منظر قرآن و روایات»، اظهارکرد: تقریب و هم بستگی، امری بسیار مهم است که قرآن و سنت بر آن تاکید کرده‌اند؛ رمز پیروزی های رسول خدا نیز همواره دعوت به وحدت و توحید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مذاهب اسلامی به عنوان سرمایه های مادی و معنوی در معرض تهدیدهای فراوان قرار دارد که با به کارگیری ایده تقریب، می توانیم در مقابل این تهدید ها بایستیم و موجب هویت بخشی میان مذاهب شویم. هدف اصلی اسلام، پیشرفت و رشد انسان ها در سایه وحدت و همدلی است که همواره علما و بزرگان اسلام بررروی آن تاکید کرده‌اند.

نظرنوکنده ادامه داد: علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی، تلاش های بسیاری را در راستای وحدت و تقریب مذاهب انجام داده‌اند. آن‌ها فعالیت های علمی و پژوهشی در این حوزه و همچنین استخراج مفاهیم وحدت آفرین از منابع اسلامی و احکام الهی انجام داده‌اند. به عنوان مثال امام خمینی(ره)، تقارب میان مذاهب را واجب شرعی می دانستند که دارای مبنای الهی و شرعی است.

دانشجوی دکتری تخصصی علوم قران و حدیث واحد گرگان تاکید کرد: مبارزه با دنیا طلبی مسلمانان، استفاده از موقعیت جغرافیایی، دشمن شناسی، مبنا شناسی و... از مولفه‌های مهم وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. مرجعیت علمی و تفسیری اهل بیت(ع) نیز یکی مصادیق مهم در تقریب مذاهب اسلامی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف تقریب مذاهب، ایجاد اخوت و برداری میان امت اسلامی با بهره گیری از آیات قرآن است که امت اسلامی باید مصادیق رسیدن به این موضوع را شناسایی و به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی به آن بپردازد.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1078895 برچسب‌ها تقریب مذاهب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی جهان اسلام دانشگاه آزاد اسلامی گرگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تقریب مذاهب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی جهان اسلام دانشگاه آزاد اسلامی گرگان دانشگاه آزاد اسلامی تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان عصر پنجشنبه در جلسه پدافند غیر عامل که محل فرمانداری برگزار شد به عملیات وعده صادق اشاره و اظهار کرد: عملیات وعده صادق دل همه ما را آرام کرد و موجب شادی همه حق طلبان و شکست و خواری دشمنان شد.

محبیان ادامه داد: ما پیش بینی داشتیم دشمن مقابله‌ای را پس از عملیات وعده صادق داشته باشد و به همین منظور جلساتی برای مقابله با این تهدیدات برگزار کردیم تا بتوانیم آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی گفت: تا زمانی که ظالمین وجود دارند باید هوشیار باشیم تا با شیطنت‌های دشمنان بتوانیم برخورد کنیم.

فرماندار بیجار خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه پدافند غیرعامل امسال بیش از پیش با برنامه و بهتر اقدام کنیم.

کد خبر 6088753

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند