Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان اقلیت های دینی مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: اظهارات غیرمسئولانه و توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله رویکردهای مضمومی است که عملاً به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به این شرح است:

به نام خدا

مهمترین عامل شکل دهنده و معنابخش هویت‌ها در دنیای کنونی دین است، به تبع آن احترام به ادیان به طریق اولی پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه و غیرقابل چشم‌پوشی برای امکان زیست مشترک در درون جوامع و بین جوامع می‌یابد و در شرایط حال حاضر جهان درک این امور از سوی سران کشورها و ملل بدیهی است اما متأسفانه آنچه دیده می‌شود بی‌توجهی عامدانه برخی از آنها است که خود آتش بیار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمنی‌ها می‌دمند.

اظهارات غیرمسئولانه و توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله این رویکردهای مضموم است که عملاً به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند، اگر افراطی‌گری محکوم است هتاکی زمینه‌ساز زنجیره خشونت و پایمال شدن حقوق محکوم‌تر است.

ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند، به تجدیدنظر اساسی به رویکردها و باورهای غلط‌شان دست یازند.

 

 

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: هرچقدر زندگی‌هایمان به سبک زندگی اسلامی نزدیک باشد به همان اندازه شاهد تحکیم بنیان خانواده‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ اولین جلسه قرارگاه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه در حمله نظامی اخیر به رژیم خبیث صهیونیستی که به وعده صادق شهرت گرفت، اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: عملیات مقتدرانه سپاه، جهان را تکان و معادلات منطقه را تغییر داد و منجر به تغییر دیدگاه‌ها نسبت به جمهوری اسلامی در سطح جهان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه این عملیات بر اساس منطق بین‌المللی دفاع مشروع شکل گرفت و پاسخی قاطع به شرارت‌های رژیم اشغالگر قدس در سوریه بود، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی بیش از ۴۵ سال گذشته با اقتدار قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند.

رشیدی‌پور با اشاره به اهمیت جلسه مذکور که با هدف بررسی اقدامات دستگاه‌های متولی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تحکیم خانواده اسلامی، موضوعی نیازمند توجه جدی و انسجام همه دستگاه‌های متولی در فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی و تأثیر آن در تحکیم بنیاد خانواده، اضافه کرد: تا این امر محقق نشود نمی‌توان از بحث عفیفانه سخن گفت، چرا که زیست عفیفانه در یک فرآیند تربیتی حاصل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تاکید بر لزوم تقویت تحکیم بنیان خانواده‌ها گفت: امروز پوشش برخی جوانان با سبک زندگی ایرانی اسلامی مغایرت دارد.

رشیدی‌پور ادامه داد: زیست عفیفانه اگر در خانواده‌ها کمرنگ و در محیط خانواده ترویج نشود جوانان ما با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهند شد چراکه هرچقدر زندگی‌هایمان به سبک زندگی اسلامی نزدیک باشد به همان اندازه شاهد تحکیم بنیان خانواده خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و نقش آن در فرزندآوری، سهم اقتصاد و فرهنگ را در این پروسه مساوی دانست و اضافه کرد: تنها مشکلات اقتصادی عامل کاهش فرزندآوری نیست، کما اینکه خانواده‌هایی هستند با رفاه کامل اما زیاد رغبتی به فرزندآوری ندارند.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: در زمینه زیست عفیفانه باید مواجهه‌ای عمیق، جامع، عالمانه و کارشناسانه داشته باشیم و از روش‌های اثرگذار در این زمینه استفاده کنیم.

رشیدی‌پور از کارشناسان صاحب‌نظر درخواست کرد نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص تحکیم خانواده و زیست عفیفانه ارائه دهند و بر استمرار این روند تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی این امر باید مطرح و جلسه‌ای با این دستور کار برگزار شود، تاکید کرد: این مهم باید به صورت ریشه‌ای بالفعل شود.

کد خبر 746978

دیگر خبرها

  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود