Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شهردار اراک در خصوص آغاز عملیات اجرایی پیاده راه سازی در مرکز شهر اراک و خیابان محسنی اظهار کرد: فاز اول پیاده راه سازی مرکز شهر اراک از خیابان امیرکبیر آغاز شد و در حال حاضر در مراحل پایانی کار هستیم و به زودی با اتمام کار در اختیار مردم قرار می گیرد، اما در این مسیر مشکلاتی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدکریم شفیعی افزود: برای انجام پروژه پیاده راه سازی خیابان امیرکبیر به شکل کامل و اصولی از اداره برق درخواست شد که همکاری لازم را جهت زیرزمینی کردن کابل‌های برق و جابجایی تیرهای برق موجود در خیابان وممانعت از دوباره کاری داشته باشند، اما این همکاری انجام نشد و این مساله سرعت کار را گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری اعلام کرد که هزینه زیرسازی کابل ها و جابجایی تیرهای برق را پرداخت می کند، اما اداره برق همکاری نکرد، این همکاری نکردن باعث می‌شود که مجددا در آینده کار کندمان و و در نتیجه صرف هزینه انجام گیرد، همچنین با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب هنوز برای این مسیر شبکه فاضلاب پیش بینی نکرده است، به همین دلیل پیاده راه‌های کناری با مواد و متریال قبلی ترمیم می‌شود.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: روند این ترمیم به این شکل است که از خیابان امیرکبیر به سمت شمال میدان شهدا حرکت می کنیم و تا سینما فرهنگ مسیر مسدود و کف پوش‌ها اصلاح می‌شود، همچنین از سر بازار تاریخی اراک به سمت خیابان حصار و خیابان محسنی، هر دو طرف عملیات کف سازی و پیاده راه سازی انجام می‌شود، همچنین یک سوم خیابان محسنی(از انتهای پل خیبر تا خیابان منتهی به میدان ارگ نیز کف سازی و به خیابان حصار متصل می‌شود.

وی به کف سازی کامل کوچه های منتهی به بازار از سمت خیابان محسنی اشاره کرد و گفت: در واقع این روند فاز نخست پیاده راه سازی مرکز شهر اراک خواهد بود که باید تا پاییز سال آینده تکمیل و تحویل شهروندان شود و در فاز دوم نیز خیابان مخابرات و شهید بهشتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

شفیعی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد که پیاده راه سازی به معنی کف سازی و ایجاد روشنایی و مبلمان نیست، اظهار کرد: هدف اصلی از پیاده راه شدن یک مسیر جلوگیری از تردد خودروهای شخصی و سپس زیباسازی و ایجاد مبلمان شهری است که قطعا با اجرای این پروژه ثبت جهانی بازار تاریخی اراک میسر می شود.

وی شرط لازم برای ثبت جهانی بازار تاریخی اراک را جمع آوری پل خیبر دانست و افزود: خوشبختانه استاندار و معاون عمرانی استاندار با جمع آوری این پل موافق هستند. پیشنهادات لازم از سوی شهرداری مطرح شده است و تنها لازم است که مصوبه و ابلاغ دستور جمع آوری توسط شورای ترافیک و شورای تامین استان انجام شود.

شهردار اراک گفت: نظر شهرداری این است که این پل تا نوروز جمع آوری شود، تصمیم بر این است که برای جلوگیری از اتلاف هزینه ها پس از جمع آوری پل از مرکز شهر، در نقطه دیگری از شهر که ظرفیت استفاده از آن وجود دارد نصب شود که قطعا با دستور شورای تامین و شورای ترافیک هماهنگی لازم با شرکت ماشین سازی جهت جمع آوری و نصب در نقطه دیگری از شهر انجام می‌شود.

کد خبر 560825 برچسب‌ها استان مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی پیاده راه سازی خیابان محسنی مرکز شهر جمع آوری کف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌سیدرشید شجاعی با اشاره به آغاز عملیات بهسازی جداول برخی از خیابان‌های منطقه "عین دو" اهواز، گفت: این عملیات به درخواست شورای اجتماعی محلات، افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان و بهسازی مناظر شهری و درخواست‌های مردمی درحال اجرا است.


وی افزود: مناسب سازی جداول حاشیه خیابان‌ها، بهبود ساختار پیاده‌رو‌ها و جدول گذاری منطقه نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

شجاعی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت شهر‌ها و معضلات ترافیکی، ایجاد پیاده‌رو‌ها بیش از گذشته مورد توجه است، زیرا در جا به جایی ساکنان و انتقال ترافیک شهر نقش به‌سزایی دارند.

شهردار منطقه ۶ اهواز اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری منطقه عنوان و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط اردیبهشت ماه امسال این طرح تکمیل شود.


وی می‌گوید: خدمت رسانی به شهروندان با رویکرد ایمن سازی، مناسب سازی و زیباسازی معابر پیاده‌رو و در جهت تسهیل در عبور و مرور شهروندان جزو اولویت‌های کاری این مرکز است.

دیگر خبرها

  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • مدیران قضایی مکلف به پیاده‌سازی سند تحول قضایی هستند
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند
  • اینوتکس ایران هم‌گام با تغییراتِ حوزه مدیریت دانش
  • خیابان میرزارضای کرمانی و قلعه دختر، مقصد بازدید هفتگی شهردار کرمان
  • اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز
  • غار نخجیر؛ زیبایی بی‌بدیل خلقت