Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توهین به پیامبر (ص) توهین به همه انبیا (ع) و ارزش‌های انسانی و زیر پا گذاشتن اخلاق است، خاطرنشان کرد: اروپا و فرانسه اگر راست می‌گویند که به دنبال حاکم شدن صلح، صفا و برادری در جامعه بشری هستند، از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند.
 حجت الاسلام ‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: اساس زندگی پیامبر اسلام تنها برای هدایت جامعه مسلمانان آن روز نبود بلکه پیامبر معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری افزود: اینکه در دنیای امروز می‌بینیم علم تبدیل به امتیاز شده و عدالت و عدم تبعیض به عنوان ارزش مهم مورد نظر است و این که در جهان امروز بخشی بر مبنای پیمان است و در جوامع امروز افتخار می‌کنند به این که دنبال دموکراسی و مشورت مردم هستند، این‌ها ارزش هایی است که پیامبر عظیم الشان اسلام در آن روزگار برای بشریت آورد و بعد در مسیر هدایت‌های ایشان قرار گرفتند.
روحانی ادامه داد: ما سخن از هفته وحدت به معنای وحدت شیعه و سنی می‌گوییم. ما مسلمانان و همه خانواده بزرگ اهل قبله در کنار هم هستیم و امامان بزرگ ما تاکید کردند که شیعیانشان نسبت به آن‌هایی که حتی به دلایلی مخالف اهل بیت و خاندان رسالت بودند، به آنان سفارش کردند. حتی نسبت به آنهایی که مسلمان هستند ولی افکار انحرافی دارند اگر کسی از آنها درگذشت، در تشییع جنازه آنان شرکت کنید. اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بشتابید و حقوق و آبروی همه مردم را مورد احترام قرار دهید.
وی افزود: اساس دعوت پیامبر اسلام و ائمه هدی برمبنای برابری و اخوت میان همه مسلمانان بوده حتی آنان که در تفکرشان دچار انحراف بودند ولی مسلمان بودند به وحدت توصیه شده است و این درس بزرگی برای ماست
رییس جمهوری ادامه داد: از طرف دیگر در سراسر قرآن نوعی وحدت میان همه ادیان الهی را می بینیم. در قرآن مجید در آیات مختلف هم نام ادیان و هم نام انبیا برده شده است. مسلمان بودن به این نیست که نبوت پیامبر اسلام را بپذیریم و قبول داریم، بلکه نبوت عامه را نیز قبول داریم. همه انبیا را قبول داریم چه آنان که نامشان در قرآن است و چه آنان که نامشان در قرآن نیست همه آنان به عنوان پیامبران همه مسلمانان هستند.
روحانی یادآورشد: زمانی می‌توان در کنار یکدیگر زندگی کرد و صلح و ثبات برقرار باشد که همه به همدیگر احترام کنیم. بی احترامی به یک پیامبر هنر نیست. ضد ارزش بوده و تشویق به خشونت است. اینکه احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمان و غیرمسلمان را تحریک کنیم، هنر نیست. تعجب از کسانی است که ادعای هنر و دموکراسی دارند به نحوی ولو ناخواسته تشویق به خشونت می‌کنند.
وی ادامه داد: کجای آزادی آمده است که آزادی به معنای تعطیلی درس اخلاق است. آزادی زمانی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که با احترام به همه ارزش‌ها توام شود. مگر می‌شود اخلاق و ارزش‌ها را کنار بگذاریم.
رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه پیامبر (ص) به گردن تک تک اروپایی‌ها و همه کسانی که در شرق و غرب زندگی می‌کنند، حق دارند، تصریح کرد: ایشان معلم بشریت است. تعجب از کسانی است که ادعای حقوق، اخلاق و فرهنگ دارند، دیگران را به توهین بزرگان تشویق کنند. غربی‌ها بفهمند پیامبر(ص) مورد عشق سراسر مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.
روحانی با تاکید بر اینکه توهین به پیامبر (ص) توهین به همه مسلمانان، انبیا (ع) و ارزش‌های انسانی و زیر پا گذاشتن اخلاق است، خاطرنشان کرد: غرب اگر راست می‌گوید، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گویند که به دنبال آن هستند در جامعه امروز بشری صلح، صفا و برادری حاکم شود، از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند.
به گفته رئیس‌جمهور، تمامی مشکلاتی که ایجاد شده، تمامی کینه‌هایی که در دل به وجود آمد، به خاطر ظلم، آزار و مداخله نابجای غربی‌ها در امور مسلمانان است. در شرایط امروز دنیا آنها مسلمانان را تحت ستم قرار دهند که نمونه آشکار آن یمن است که مردم فقیر و گرفتار آنجا زیر بمب‌ها و هواپیماهای غربی‌هاست.
منبع: ایرنا برچسب ها: روحانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده

سامانه جامع امور گمرکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از امروز نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال می‌شود.

به گزارش مهر، سامانه جامع امور گمرکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده از امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای بند ۲ ابلاغیه شماره ۱۸۹۰۸۷۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ مدیرکل دفتر واردات، از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ با دیپلوی سامانه‌ای پی ال، در اظهارنامه‌های رویه واردات، ضمن اعمال قفل سیستمی الزام صفر درصد برای باکس ۰۴۸، افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان حداقل ۱۰ درصد برای باکس ۰۴۷ صورت پذیرفته است و امکان تخصیص کمتر از این عدد میسر نیست.

دیگر خبرها

  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • مخالفت وهابیت با همه مسلمانان است نه تنها تشیع/ چرا بن‌باز به مدینه نرفت
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • سینما تصویر فردای جامعه است/ آوینی اول منتقد خود بود
  • خشم بی‌سابقه پوچتینو: بی‌احترامی بازیکنان چلسی دیگر تکرار نمی‌شود
  • زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده