Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه گذاری آبفای البرز گفت: با مبادله تفاهم نامه ای بین شرکت عمران شهرجدید هشتگرد وشرکت آبفای البرز ۵۱ میلیارد تومان دربخش زیرساختهای آب وفاضلاب مسکن مهر این شهر هزینه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علیرضامناسکی اظهار کرد: به دنبال مبادله تفاهم نامه بین هر دو شرکت،مبلغ ۵۱ میلیارد تومان از محل واگذاری فروش زمین دراین شهر دربخش های تامین وتوزیع آب شرب وتوسعه تصفیه خانه فاضلاب هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه براساس بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹ تنظیم شده است افزود: ۲۰ درصد این مبلغ بصورت نقد و۸۰ درصد درقالب واگذاری زمین هایی با کاربری تجاری- مسکونی به شرکت آبفا پرداخت می شود.

این مسئول تصریح کرد : با اختصاص این مبلغ، شرکت آبفا باقیمانده طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید هشتگرد وهمچنین اجرای ۱۲ کیلومتر خطوط اصلی آب وفاضلاب واحداث یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی این شهر را اجرا خواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: با احداث این زیرساختها، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر از ۵۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر افزایش می یابد وظرفیت ذخیره وتوزیع آب شرب برای عبور از تنش آبی درفصل گرما ارتقاء خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز زیرساخت آبفا آب وفاضلاب شهرجدید هشتگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم

استاندار خوزستان گفت :درسال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی تا یک هفته آب‌گرفتگی ادامه داشت، اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و۳۱۷کیلومتر لوله‌گذاری داشتیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، اظهار داشت: در روزهای اخیر دو باران شدید و رگباری به فاصه چند ساعت داشتیم که یکی 17.5 میلیمتر و دیگری 44 میلیمتر بود. در واقع این بارندگی به اندازه 90 درصد بارش سالانه در یزد، 67 درصد بارش سالانه در کرمان و 70 درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد، اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

حسینی محراب بیان کرد: البته موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جدا است، در برخی نقاط می‌شود فاضلاب و آب‌های سطحی را به صورت ترکیبی دفع کرد، اما باید تمام توان خود را برای دفع آب‌های سطحی بگذاریم و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد و باید حتما برنامه‌ریزی لازم را برای جمع‌آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌ها به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام دهد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بارش اخیر نزدیک به 10 میلیون متر مکعب در اهواز ریزش داشتیم و طبعا تخلیه آن نیاز به زمان داشت و برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات آبگرفتگی‌ها تخلیه شد.

وی گفت: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی 36 ساعت تا یک هفته آبگرفتگی ادامه داشت، اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در حدود سی سال 30 درصد اجرا شده بود به 62 درصد رسید و 317 کیلومتر لوله‌گذاری در این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها شده است.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: ادامه این طرح با تخصیص بودجه‌های لازم با شتاب بیشتری پیشرفت داشته باشد، اجرای این طرح در دفع آب‌های سطحی موثر است با این وجود یک طرح بزرگتری برای دفع آب‌های سطحی لازم داریم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس
  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز
  • پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • کدورت آب شرب خرم‌آباد/ آب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شد
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب