Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:45:23 GMT

پرداخت یارانه کالا برای ۶۰ میلیون ایرانی +جزئیات

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۰۲۱

پرداخت یارانه کالا برای ۶۰ میلیون ایرانی +جزئیات

خبرگزاری فارس: حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح تامین کالا‌های اساسی برای ۶۰ میلیون ایرانی اظهار داشت: براساس ماده واحده این طرح یارانه کالا‌های اساسی برای اقشار مردم و دهک‌های مورد نظر به شرحی خاص و در نظر گرفته شده تامین و پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جزئیات منابع مالی اجرای این طرح افزود: در درجه اول دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیاز‌های معیشتی خانوار‌های کشور به ویژه خانوار‌های کم برخوردار در شش ماه دوم سال ۱۳۹۹ بصورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (افراد مشمول ردیف (۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، کل کشور به تعداد (حداقل شصت میلیون نفر) از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ششصد هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌ها اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: این اعتبار برای تامین کالا‌های اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند، ضمن تامین امکان تخفیف در خرید، این کالا‌ها را برای مشمولان این قانون فراهم کند.

وی در خصوص منابع این طرح گفت: منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون به میزان سیصد هزار میلیارد (۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰) ریال از محل اموال، حق الامتیاز واگذاری سهام دولت و حقوق مالکانه ناشی از آن در چارچوب قانون توسط وزارت امور اقتصادی و دارای تامین می‌شود، همچنین، منابع حاصله بصورت ۱۰۰ در صد تخصیص یافته در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای انجام تکالیف این قانون قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی اظهار داشت: در صورت عدم تکافوی منابع حاصله، دولت مکلف است از منابع اعتبار موجود و افزایش تنخواه گردان خزانه، کسری منابع را جبران نموده و یا منابع حاصل از فروش و واگذاری مذکور جایگزین نماید، همچنین دولت می‌تواند بجای فروش و واگذاری اموال و سهام موضوع این قانون، تا سقف منابع مذکور از منابع اعتبار موجود و با جابجایی سایر اعتبارات مشروط به عدم آسیب به هزینه‌های ضروری و حقوق مردم و با افزایش تنخواه گردان خزانه استفاده نماید.

وی تاکید کرد: براساس این قانون مجلس استنکاف از اجرای احکام این قانون از سوی مسئولین دولتی دستگاه‌های مربوطه مستوجب مجازات مندرج در ماده (۵۷۶) قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: آیین نامه اجرایی این قانون مشتمل بر مبلغ یارانه، سرانه، مشمولین، مصادیق کالا‌های اساسی به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی حداکثر طرف ۲ هفته پس از تصویب این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف به ارائه گزارش عملکرد خود در اجرایی کردن این قانون، در هر ۲ ماه یک بار، به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش فارس، کلیات طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالا‌های اساسی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت و نهایتا وکلای ملت با آن موافقت کردند.

بر این اساس، دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیاز‌های معیشتی خانوار‌های کشور به ویژه خانوار‌های کم برخورداری از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بصورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف (۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور) به تعداد حداقل ۶٠ میلیون نفر، از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ششصد هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌ها اقدام نماید.

این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند امکان تخفیف در خرید این کالا‌ها را برای مشمولان فراهم کند.

گفتنی است این موافقت با ٢١۵ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ٢۴٩ نماینده حاضر صورت گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: مصوبه مجلس یارانه کالای اساسی دهک ها برنامه و بودجه و محاسبات کالا های اساسی پرداخت یارانه تامین کالا سال ۱۳۹۹ کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه) در سال جدید است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین امامعلی پور، مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ گفت: این دفتر شامل دو گروه برنامه و بودجه و تشکیلات، تحول اداری و بهره وری است که از جمله مهم‌ترین اقدامات آن می‌توانیم به هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی و تهیه و تدوین طرح الگوی نوین تغذیه دانشجویی و اجرایی کردن بودجه ریزی عملیاتی اشاره کنیم.

امامعلی‌پور تصریح کرد: تهیه و تدوین سند راهبردی سازمان، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سالانه سازمان در سال‌های (۱۴۰۱، ۱۴۰۲، ۱۴۰۳)، توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت حرفه‌ای منابع انسانی سازمان، طراحی و ایجاد چرخه مدیریت بهره وری و بهبود عملکرد، پیاده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، راه‌اندازی کمیته ساختار سازمان برای اصلاح، به‌روزرسانی و بازطراحی ساختار سازمانی، برنامه محوری در ابلاغ اعتبارها، مستندسازی، اصلاح و مهندسی مجدد فرآیند‌های مورد عمل در سازمان (مهندسی و هوشمند سازی فرایند‌های سازمان) از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته بررسی طرح‌های پژوهشی برای اولین بار سال گذشته در سازمان امور دانشجویان ایجاد شده است؛ اظهار کرد: به روز رسانی و پیشنهاد تعرفه‌های جدید خدمات سازمان امور دانشجویان و تصویب آن در هیئت محترم دولت، تشکیل کمیته راهبری (اتاق فکر) برای اولین بار در سازمان، بهبود و ارتقای نظام توسعه منابع انسانی (توانمندسازی فراگیر)، استقرار مدیریت دانش در سازمان، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه رفاهی- دانشجویی آموزش عالی نیز از دیگر اقدامات این دفتر در سال گذشته بوده است.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص دوره‌های آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: تعداد ۲۰ دوره آموزشی در ۱۹۳ ساعت برگزار شده است و کارکنان این سازمان در دو بخش اختصاصی و عمومی به کسب آموزش پرداخته‌اند.

وی درباره اهم اقدامات این سازمان در سال جاری تصریح کرد: توسعه سرمایه انسانی و زیرساخت ها، طراحی و توسعه نظام حکمرانی و مدیریت سازمانی (فرایند‌های سازمانی)، ارتقاء نظام تعالی سازمانی (بهره وری)، پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه)، اصلاح نظام برنامه، بودجه و تشکیلات، برگزاری منظم جلسات کمیته‌های بهره وری، ساختار سازمانی، پژوهشی و بودجه، حمایت و پشتیبانی مالی از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها در حوزه‌های مشاوره و سلامت، ورزش، شاهد و ایثارگر، تغذیه، خوابگاه، توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی، برنامه محوری و هدفمند نمودن ابلاغ اعتبار‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟