Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره بختیاری روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، با بیان اینکه چالش مومو می‌تواند سلامت روان یا حتی زندگی کودکان را با خطر مواجه کند از مردم خواست هنگام احساس خطر از مومو و ایجاد اضطراب در این زمینه با ۱۲۳ تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: همچنین والدین درصورت مشاهده اقدامات عملی و خطر برای کودکان و دریافت مشاوره در زمان احساس خطر و احتمال وقوع بحران یا اتفاق ناگواری که با آن آشنایی ندارند، با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری با اشاره به دسترسی فرزندان به گوشی هوشمند در استفاده از فضاهای آموزش مجازی افزود: با توجه به انتشار سریع محتواهایی در فضای مجازی، لزوم اطلاع کافی، سوادرسانه‌ای و همراهی والدین با فرزند برای ورود به این فضاها ضروری است.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان از اختصاص خط اورژانس ۱۲۳ برای رسیدگی به مواردی مانند کودک‌آزاری، خودکشی و همسرآزاری خبر داد و راه عبور از بحران‌های روانی فراگیر مانند کرونا و مومو را بهره‌گیری از دانش کارشناسان روانشناسی در کاهش اضطراب  ایجاد شده، دانست.

بختیاری، اعتماد بیش از حد به محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، استفاده ناصحیح از آن و آگاهی نداشتن کامل از قابلیت‌ها را از آسیب های فضای مجازی عنوان کرد و از والدین خواست با کسب اطلاعات کافی و سواد رسانه‌ای و آموزش‌ دادن به فرزندان، الگویی در این زمینه برای آنها باشند.

وی با تاکید بر اینکه چالش «مومو» با دستیابی به اطلاعات گوشی فرد، از آن به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده می‌کند، احتمال داد: با توجه به روحیه حساس کودک و ترس از آشکار شدن اطلاعات و تحت تاثیر قرار گرفتن او، کودک دست به اقدامات تهدیدکننده برای سلامت خود یا اطرافیان‌ بزند.

مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفت وگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتارهای خطرناک دعوت می شود.

برچسب‌ها همدان فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور همدان فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور و اطلاع رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارزار به مدت ۱۰ روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست آغاز شده است چرا که بیشترین آسیب‌های که فرزندان و جامعه ما از جمله اعتیاد با آن درگیر هستند بیشتر به دلیل عدم آموزش و آگاهی والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به اهداف عملیاتی و راهبرد این طرح اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد از اهداف عملیاتی این کارزار بوده و حساس سازی و آگاه سازی و اطلاع رسانی ۲ راهبرد مهم در اجرای این کارزار است.

حسین آبادی گفت: در این بازه زمانی سعی شده با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادارات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که «آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟» روبه رو شوند.

وی اظهار کرد: این طرح در تمام مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها و ادارات استان مرکزی، عملیاتی خواهد شد.

حسین آبادی گفت: موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه و به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به شیوه تعامل مؤثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی افزود: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

کد خبر 6085590

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی