Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط‌ عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

در بخشی از متن این فراخوان آمده است: «همه‌گیری ویروس کرونا، ضرورت توجه به آثار نمایشی در قالب‌هایی چون تله‌تئاتر (تئاترهای تلویزیونی) و گزارش صحنه‌ای (ضبط حرفه‌ای آثار اجراشده در تالارهای نمایشی) و عرضه آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی را بیش از پیش برجسته ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به ارتباط گسترده‌تر با مخاطبان و ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی جدید برای آثار نمایشی از طریق عرضه در این قالب‌ها، ستاد برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را بر آن داشت تا با مشارکت هنرمندان، بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای را در این دوره از جشنواره برگزار کند. به جز تله‌تئاتر که تولیدات آن با محوریت شبکه‌های مختلف تلویزیونی به انجام رسیده است، این بخش نگاه ویژه‌ای به گزارش صحنه‌ای (ضبط حرفه‌ای آثار اجراشده در تالارهای نمایشی) نیز خواهد داشت.»

با توجه به برگزاری مسابقه تله‌تئاتر برای آخرین بار در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۸۸)، آثاری که در بازه زمانی اسفند ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۹ تولید و پخش شده باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش باشند.

فرآیند تقاضا از طریق سایت جشنواره خواهد بود. اما پیش از آن ضروری است متقاضیان، فایل نمایش را با فرمت DVD بر روی پنج نسخه DVD از طریق پست یا به صورت حضوری به دبیرخانه ارائه نموده و کد رهگیری دریافت کنند. با درج کد رهگیری در سایت جشنواره سایر مراحل ثبت تقاضا انجام می‌گیرد.

آخرین ‌مهلت برای ارسال آثار و انجام فرآیند ثبت نام ۳۰آذرماه ۱۳۹۹ است. سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر اداره کل هنرهای نمایشی هنرهای نمایشی تله تئاتر سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر گزارش صحنه ای تله تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

سید مهدی حسینی،رئیس حوزه هنری قم گفت: نمایش «راز» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از مسجد چهارده معصوم و نمایش «مرد شامی» نوشته علی‌اصغر ایمان‌زاده به کارگردانی محمدرضا جهانبخت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دو اثر منتخب از استان قم است که در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد حاضر خواهند بود.

وی بیان داشت: ۱۳ اثر حاضر در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد از میان ۱۸۰ اثر متقاضی حضور در همایش و پس از بازبینی توسط داوران انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: آثار منتخب در مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان انقلابی و مسجدی از اولویت‌های مهم هنری استان قم در حمایت از تولید آثار فاخر است.

حسینی گفت: این جشنواره متمایز و هدفمند، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده‌ فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در راستای پرورش استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر