Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی با تشریح تازه ترین اطلاعات سامانه نماگر کووید ۱۹ این پایگاه گفت: اطلاعات استخراج شده از این سامانه نشان می دهد میزان متوسط رشد روزانه مبتلایان کشور از ۰.۵۹ درصد در شهریور به ۰.۸۴ درصد در مهرماه افزایش یافت.

وی افزود: میزان جمعیت کل بیماران کشور با افزایش بیش از ۱۲۰ هزار نفر در یک ماه گذشته از ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر در شهریور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر در مهرماه رسید بنابراین شاهد افزایش روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شهریور به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در مهر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این روند ادامه داشته باشد در آخر آبان ماه جمعیت مبتلایان در کشور به بیش از ۷۰۰ هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: در نمودار شماره ۲ این سامانه روند افزایش بیماران برای کشورهای همزمان با جمعیت بیماران بیش از ۷۰۰ هزار و کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نشان داده شده است. این کشورها عبارت از روسیه، اسپانیا، فرانسه و انگلیس و همان طور که ملاحظه می شود در طول هفت ماه گذشته شیب افزایش جمعیت مبتلایان برای کشور روسیه مشابه ایران بدون توقف به صورت افزایشی بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یادآور شد: برای سه کشور اسپانیا، فرانسه و انگلیس روند فوق در اردیبهشت یا حداکثر خردادماه کنترل و نرخ شیب منحنی تقریباً صفر شده بود.

دهقانی همچنین گفت: کل جمعیت بیماران در دنیا تا پایان مهرماه برابر با ۴۱ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۴۲۰ نفر است که ایران با ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر و سهم ۱.۳۱ درصد در جایگاه ۱۳ دنیا قرار دارد. کشورهای آمریکا با سهم ۲۰.۷۶ درصد، هند با سهم ۱۸.۶۴ درصد و برزیل با سهم ۱۲.۸۵ در جایگاه های اول تا سوم قرار دارند.

وی ادامه داد: میزان کل فوتی دنیا تا آخر مهرماه برابر با ۱۱ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۸ نفر بود که ایران با ۳۱ هزار و ۳۴ نفر فوتی و سهم ۲.۷۵ درصدی در جایگاه دهم قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا آمار مبتلایان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت را علیه خانواده‌های بی‌پناه غزه مرتکب شده‌اند که در نتیجه این حملات ۵۶ نفر به شهادت رسیده ۸۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش با توجه به آمار امروز، تعداد شهدای فلسطینی تجاوز اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون به عدد ۳۳۸۹۹ شهید رسیده و آمار زخمی‌ها نیز از رقم ۷۶۶۶۴ فراتر رفته است.

این وزارتخانه همچنین از تمامی طرف‌های مربوط خواست تا مجوزهای لازم برای خروج بیماران سرطانی و مجروحان و بیماران مختلف شامل مردان بین ۱۶ تا ۶۵ سال برای مداوا در خارج از نوار غزه را مهیا کنند، چرا که همه روزه تعدادی از این افراد به دلیل عدم مداوای لازم به شهادت می‌رسند.

کد خبر 6080886

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور