Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:40:28 GMT

۳۰۸ هکتار از اراضی ملی همدان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۴۸۲

۳۰۸ هکتار از اراضی ملی همدان رفع تصرف شد

سرهنگ مهدی نوری روز چهارشنبه در حاشیه قلع و قمع بنای غیرمجاز در پلاک «یلفان» واقع در بخش مرکزی شهر همدان اظهار داشت: با حضور نماینده دادستانی، انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست ۲ زمین به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از دست متصرفان خارج شده و دیوار کشی و بنای احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به متصرفان اراضی ملی پیش از این در چند مرحله اخطار و تذکر برای خلع ید داده شده بود اما آنها به این تذکرها بی توجهی کرده که در نهایت امروز قلع و قمع بنای غیرمجاز و بازپس گرفتن اراضی ملی صورت گرفت.

رییس یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان یادآوری کرد: در یک مرحله هنگام مراجعه چند تن از ماموران حفاظت منابع طبیعی این استان برای ابلاغ احکام قاضی به متخلفان و سودجویان منابع طبیعی در روستای «یلفان» شهر همدان، آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

سرهنگ نوری ادامه داد: وظیفه اصلی یگان حفاظت منابع طبیعی پیشگیری از تصرف اراضی ملی است که در این راستا با افرادی که به صورت سهوی و عمدی منابع طبیعی را تصرف می‌کنند برخورد می شود.

وی با تاکید بر نقش اساسی و تاثیر گذار مردم در حفظ و صیانت از انفال گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت ۲۴ ساعته از اراضی ملی استان محافظت می کنند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موضوع را اعلام کنند.

رییس یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: بیشتر متصرفان اراضی ملی اهالی روستا و افرادی هستند که زمین آنها مجاور اراضی ملی است و آنها هر ساله به ویژه هنگام شخم زدن زمین اقدام به تصرف بخشی از اراضی ملی حاشیه روستاها می‌کنند.

 سرهنگ نوری با بیان اینکه نوسان قیمت‌ها و گرانی زمین سودجوبان را به سمت دست اندازی به اراضی ملی سوق داده است افزود: تیم های گشتی یگان حفاظت محیط زیست با حضور مستمر، جلوی دست اندازی به بیت المال را گرفتند.

سال گذشته بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان بازپس گرفته شد.

برچسب‌ها همدان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تصرف اراضی قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان تصرف اراضی قلع و قمع همدان تصرف اراضی قلع و قمع اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری استان یگان حفاظت منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی‌ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه‌قضایی و نیروی‌انتظامی از متصرفان بازپس‌گیری شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان افرود: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهاد‌های دولتی از عرصه‌های‌ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

عبدالله‌وند ادامه داد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های‌مردمی برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی‌ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری