Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون وزیر دفاع در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار‌ گفت: بندر چابهار با تجهیزات مدرن و زیرساخت‌های بی‌نظیر می‌تواند نقش کلیدی و تاثیرگذاری را در رونق اقتصادی و تجاری کشور ایفا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، فرشاد نجفی‌پور معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در بازدید از زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله‌ها و فرآیند لایروبی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که با حضور محمدحسین تولایی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ساتا و جمعی از مدیران این سازمان و در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در اراضی این بندر انجام شد، اظهار داشت: بندر چابهار با توسعه زیرساختی و تجهیزاتی به بندری تاثیرگذار و قابل رقابت در منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های بی‌نظیر و تجهیزات به روز و مدرن در بندر شهید بهشتی و ماهیت و نقش ویژه آن به عنوان دریچه ارتباطی ایران با کشورهای اطراف اقیانوس هند، این بندر می‌تواند رونق اقتصادی و تجاری منطقه را رقم بزند.

تحقق وعده بنیاد مستضعفان؛ آبرسانی به مردم حاشیه‌نشین چابهار آغاز شدشهر فرودگاهی چابهار چگونه به مرحله ساخت رسید؟قول وزارت نیرو برای تامین آب شرب روستاهای چابهار تا سال آینده

نجفی‌پور اضافه کرد: به طور قطع با راه‌اندازی فازهای بعدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی می‌توان بیش از پیش شاهد افزایش حجم مبادلات کالایی کشور و شکوفایی اقتصادی این بندر بزرگ اقیانوسی  و ایران اسلامی بود. 

جایگاه ویژه بندر چابهار در منطقه

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بندر چابهار در حوزه زیرساخت‌ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا به عنوان یکی از بنادر بزرگ کشور و منطقه جایگاه ویژه و بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم و به واسطه اقدامات انجام شده در زمینه رونق تجاری و اقتصادی، از ابتدای امسال نسبت به 8 ماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر صادرات و واردات و ترانزیت کالا در این بندر استراتژیک هستیم. 

آقایی اضافه کرد: بندر چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست، بلکه به واسطه اقدامات توسعه‌ای انجام شده در ویترین جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و از سویی به لنگرگاهی امن برای پهلوگیری انواع کشتی‌ها تبدیل شده است.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان بندر شهید بهشتی بندر چابهار زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار بیرجند گفت: با ورود مردم بنیه اقتصادی ایجاد و تقویت می‌شود و ستون فقرات اقتصاد مصون‌سازی شده چرا که تجربیات جهانی نیز گواهی می‌کند که اقتصاد توسعه یافته محصول هم‌افزایی دولت و ملت بوده که در این مسیر هیچ دولتی بدون همکاری و هم‌افزایی مردم امکان و فرصت تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی را ندارد .

علی فاضلی فرد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ۱۷ سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال بر موضوع اقتصاد تأکید دارند که در ۶ سال اخیر کلیدواژه نامگذاری کلمه تولید بوده است.

وی بیان کرد: هدف تنها توجه آحاد جامعه و مسئولین به جنگ عظیم اقتصادی و توجه صرف به این موضوع نیست بلکه بیان حساسیت و خطرات این جنگ و نوع آرایش جنگی که باید در مقابل آن داشته باشیم است.

فاضلی فرد اظهار کرد: تجربه نشان داده در موضوع نامگذاری سال، که یک نقشه راهبردی برای جهت گیری دولت بوده در جاهایی بیشتر موفق بوده‌ایم که موضوع به یک اراده و خاص عموم تبدیل شده است و حرکت عمومی کشور اعم از مسئولین معطوف به موضوع شده و جامعه نخبگان رسانه‌ها و تریبون‌های اصلی بر موضوع تمرکز کرده و به یک فهم مشترک رسیده‌اند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه دشمن طی سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از طریق مختلف قصد فروپاشی نظام را داشته و با تمام توان و ظرفیت تلاش کرده و موفق نشده‌اند و از طریق جنگ اقتصادی قصد فروپاشی داشته است، اظهار کرد:  ورود به موضوع اقتصاد توسط مردم که توصیه اکید رهبر انقلاب است در واقع ورود به خط مبارزه با دشمن بوده همانگونه که جنگ تحمیلی با ورود مردم به این عرصه پیروز شد در عرصه جنگ اقتصادی نیز این حرکت مردمی باید اتفاق بیافتد.

وی افزود: باید حلقه‌های میانی در حوزه اقتصادی ورود پیدا کنند و ظرفیت‌ها را شناسایی و به مردم معرفی و زمینه ورود و ظهور مردم را فراهم سازند که در یک بسیج عمومی مردم پای کار آمده و جای خود را بر اساس توانمندی‌ها و قابلیت‌ها پیدا کنند و دولت نیز در این زمینه تسهیل‌گری را انجام دهد.

فاضلی‌فرد گفت: با ورود مردم بنیه اقتصادی ایجاد و تقویت می‌شود و ستون فقرات اقتصاد مصون‌سازی شده چرا که تجربیات جهانی نیز گواهی می‌کند که اقتصاد توسعه یافته محصول هم‌افزایی دولت و ملت بوده که در این مسیر هیچ دولتی بدون همکاری و هم‌افزایی مردم امکان و فرصت تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی را ندارد چرا که مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: در قانون اساسی به بخش تعاون بسیار تاکید شده است و قوانین بالادستی در این حوزه به خوبی بر نقش مردم تأکید داشته است که تجربیات مردمی سازی اقتصاد در چند ساله بعد از انقلاب با فراز و نشیب‌هایی مواجهه بوده که خصوص‌سازی بنگاه‌های اقتصادی دولتی، واگذاری سهام عدالت، تسهیل صدور مجوز کسب و کار راه‌اندازی سامانه جامعه و ملی مجوزهای کسب‌وکار از تجربیات این حوزه بوده‌اند که با همه اینها مشارکت مردم در اقتصاد قابل قبول نبوده و با موانع جدی روبه‌رو بوده است.

وی بیان کرد: توجه ویژه به موضوع اقتصاد از سوی دولت لازم بوده تا تسهیل‌گری انجام و با رفع موانع سرمایه‌گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی و تامین سرمایه در گردش زمینه برای مشارکت مردم در اقتصاد، تولید و رونق تولید معین شود.

فاضلی‌فرد بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ۶ سال اخیر به مسئله تولید برخی از واحدهای تولیدی در زمینه کاری خود با مشکلاتی مواجه هستند و سیستم بانکی کشور با تسهیل‌گری و حمایت از بخش تولیدی سرمایه‌ها را به سمت تولید سوق داد تا کمکی به رونق تولید شود.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید به هیجده‌امین سال بر موضوع اقتصاد و در ۶ سال اخیر بر تولید حکایت از فاصله طولانی بر وضعیت اقتصاد با شرایط مطلوب دارد هر چند که دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اما عقب‌ماندگی‌ها بسیار فراتر از این موضوع است.

وی افزود: کم‌کاری‌های زیادی در دهه ۹۰ صورت گرفته که فقط با جهش تولید رفع آن امکان پذیر است و تحقق این مهم باور جامعه نخبگانی و دانش بنیان به عرصه اقتصاد و تولید به صورت تخصصی میسر است 

فاضلی‌فرد بیان کرد: نگاه به تجربه اقتصادی بعضی از کشورها به روشنی نشان می‌دهد که فعال شدن ظرفیت و توان عظیم مردمی در اقتصاد ملی می‌تواند دستاوردهای مهم و ماندگاری را به همراه داشته باشد که این تجربه در دوسال فراگیری کرونا در کشور داریم که بخش‌های مردمی و جهادی به کمک دولت شتافتند و شرکت‌های دانش بنیان و فناور کمک کردند در تولید ماسک و تجهیزات و در حوزه طراحی و تولید واکسن کرونا که خروجی آن تولید ۵ نوع واکسن با موفقیت جهانی روبه‌رو شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع اختلال شبکه مخابراتی چند روستای مسجدسلیمان
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید