Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا، بزرگترین بازار ال ان جی آمریکا می گوید LNG این کشور کثیف است. آیا سیاست های ترامپ برای صنایع سوخت فسیلی آمریکا برعکس عمل کرده است؟

به گزارش «انرژی امروز» انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به روزهای حساسی نزدیک می شود. این انتخابات چه تاثیری می تواند بر صادرات ال ان جی در دنیا داشته باشد؟ فایننشیال تایمز در مقاله ای به بررسی این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخبات ریاست جمهوری ایالات متحده بر نحوه سیاست گذاری انرژی این کشور تاثیر مستقیم دارد. برخی بر این باورند که انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست جمهوری برای صنعت نفت این کشور و سوخت های فسیلی بسیار خوب خواهد بود. اما اگر جو بایدن در راس کار باشد، صنعت نفت آسیب می بیند و گذار به انرژی های سبز رخ خواهد داد. اما؟

اما فایننشیال تایمز نظر دیگری دارد و می نویسد مسائل آن طور که گفته می شود هم نیست.

ترامپ همواره در تلاش بوده که صنعت سوخت های فسیلی را از قوانین دست و پا گیر برهاند. اما نتیجه برای این صنعت به ویژه در بخش ال ان جی برعکس جواب داده است. اتحادیه اروپا حالا دارد در واردات این گاز طبیعی مایع شده «کثیف» ایالات متحده تجدیدنظر می کند.

اروپا یک بازار کلیدی برای ال ان جی آمریکاست. افزایش تولید NLG ایالات متحده در سال های اخیر با تکیه بر صادرات به قاره سبز بوده است. بر اساس آمار مرکز گاز طبیعی مایع شده CLNG ایالات متحده، بین سال های 2016 تا سال گذشته صادرات LNG آمریکا از 9 میلیارد فوت مکعب به 683 میلیارد فوت مکعب رسیده است.

اما رو به زوال رفتن صنعت نفت و گاز ایالات متحده تهدیدی علیه صادرات LNG این کشور به اتحادیه اروپاست. چرا؟

چون اولا اتحادیه اروپا استراتژی متانی را تصویب کرده که با استاداردهای واردات گاز بازی می کند و صادر کنندگان ال ان جی آمریکا را عصبی می کند.

و دوما اینکه، پالیتیکو گزارش داده که دولت فرانسه یک قرارداد چند میلیارد دلاری را با یک شرکت امریکا به حالت تعویق درآورده است چون این سوخت سوخت «کثیفی» است.

حالا عصبی شدن تبدیل شده به نگرانی.

کوین بوک، از مرکز مشاوره همکاران انرژی کلیرویو، می گوید: این اولین تیری است که جنگ تجارت کربن از آن سوی اقیانوس به سمت ما شلیک کرده است.

کارشناسان دلیل این امر را اقدامات دونالد ترامپ می دانند در آنچه که او به دنبال حذف قوانین زیست محیطی از صنعت سوخت های فسیلی است. همین اقدامات است که به نظر فایننشیال تایمز ایالات متحده را از یک مبارز در برابر انتشارات متان، تبدیل کرده است به یک عقب مانده.

البته کارشناسان ایالات متحده بر این باورند چطور است که اتحادیه اروپا همان گاز را از روسیه وارد می کند آن هم با حجمی 5 برابر بیشتر، اما درباره گاز ایالات متحده اینگونه بی انصافی می کند؟

آنها این اقدامات اتحادیه اروپا را نمی توانند با اهداف اقلیمی سازگار بدانند.

چارلز ریدل، مدیر اجرایی CLNG می گوید: ما از پیمان اقلیمی پاریس خارج شدیم. شاید در کوتاه مدت این کارمان برای داخل کشور مفید بود اما به‌القوه پیامدهای منفی در طولانی مدت برای ال ان جی ایالات متحده به همراه خواهد داشت.

شاید اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد و جو بایدن قدرت در کاخ سفید را به دست گیرد، مسائل برای ال ان جی ایالات متحده هم جور دیگری پیش رود.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) ال ان جی انرژی امروز ایالات متحده آمریکا تولید LNG

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU ال ان جی انرژی امروز ایالات متحده آمریکا تولید LNG آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو اتحادیه اروپا ایالات متحده ال ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است

دولت ایالات متحده در حال طراحی یک شبکه ریلی شگفت انگیز در ماه است که می تواند به گسترش حضور بشر در سطح ماه کمک کند. این سیستم ریلی پیشنهادی که از حمایت وزارت دفاع آمریکا برخوردار است، قادر خواهد بود انسان ها و تجهیزات را جابجا کند.

به گزارش روزیاتو، این راه آهن ماه که توسط غول هوافضای نورثروپ گرومن طراحی شده، قرار است امکان توسعه اقتصادی جدی و پایدار در ماه را فراهم آورد. نمایندگان این شرکت می گویند: «شبکه راه آهن ماه می تواند انسان ها، تجهیزات و منابع را برای فعالیت های تجاری در سطح ماه جابجا کند و به ایجاد یک اقتصاد فضایی برای ایالات متحده و شرکای بین المللی کمک کند.»

نورثروپ گرومن یکی از ۱۴ شرکتی بود که در دسامبر ۲۰۲۳ توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده که به اختصار دارپا (DARPA) نامیده می شود، برای شرکت در مطالعه Luna-10 انتخاب شد که هدف آن خلق ایده های فناوری جدید برای کمک به گسترش حضور اقتصادی بشر در فضای دور است.

این شرکت گفته است که با تعیین منابع مورد نیاز برای ساخت یک شبکه ریلی در ماه، تهیه فهرستی از هزینه ها و ریسک ها و شناسایی نمونه ها و تجزیه و تحلیل های یک سیستم ریلی عملیاتی در ماه، به این مطالعه کمک خواهد کرد.

همچنین به گفته نورثروپ گرومن، مفاهیمی را برای ساخت و راه اندازی این سیستم با استفاده از ربات ها، از جمله مسطح سازی و آماده سازی پایه، قرار دادن و تراز کردن ریل، اتصال و تکمیل، بازرسی، نگهداری و تعمیر را بررسی خواهد کرد».

با این حال، نورثروپ گرومن هنوز جزئیات مالی را ارائه نکرده است، اگرچه دارپا درآگوست سال گذشته یک عدد تخمینی اعلام کرد و گفت که مطالعات انتخاب شده جایزه ای دیگر دریافت خواهند کرد که از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار تجاوز نمی کند».

از جمله دیگر شرکت هایی که توسط دارپا برای شرکت در مطالعه Luna-10 انتخاب شده اند، اسپیس ایکس ایلان ماسک و بلو اوریجین جف بزوس هستند. دارپا هنوز جزئیات مشارکت آنها را فاش نکرده است.

این آژانس آمریکایی در دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که هدف این مطالعه «تسریع در ایجاد چارچوبی برای استفاده صلح آمیز ایالات متحده و کشورهای دیگر از ماه است». آنها افزودند: «Luna-10 به دنبال مطالعه توسعه سریع مفاهیم فناوری برای یک سری سیستم های قابل اشتراک و مقیاس پذیر است که می توانند به طور مشترک عمل کنند.»

دکتر مایکل نایاک، مدیر برنامه دفتر فناوری راهبردی دارپا، گفت که این مطالعه پتانسیل آن را دارد که «نحوه تفکر جامعه غیرنظامی در مورد فضا و ترغیب فعالیت های تجاری گسترده در ماه و اطراف آن در ۱۰ سال آینده را دگرگون کند».

در حالی که ایالات متحده در تلاش برای توسعه زیرساخت های تجاری در ماه است، آژانس فضایی ناسا نیز آماده می شود تا کاوشگر VIPER را در سال جاری به منطقه قطب جنوب ماه بفرستد. این ماموریت به دنبال منابع آب یخ زده خواهد گشت که می تواند به پشتیبانی از نیروهای انسانی آینده در ماه کمک کند.

هند در آگوست سال گذشته اولین کشوری بود که موفق به فرود آوردن یک کاوشگر در قطب جنوب ماه شد و ایالات متحده نیز یک ماه پیش با فرود کاوشگر اودیسئوس، حضور خود را در این منطقه تثبیت کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!
  • شکایت چین از آمریکا
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  • آفریقای جنوبی به محور مخالف آمریکا می‌پیوندد
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود