Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@01:17:13 GMT

خبرخوش نوبخت برای کادر درمان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۶۸۳

خبرخوش نوبخت برای کادر درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ظرف امروز و فردا به صورت یک جا مطالبه کادر درمان و بهداشت تسویه شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دو خبر و یک توضیح، مطالبی را که مناسب می دانم برای ارائه به اصحاب رسانه عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر نخست این است که بعد از ماه‌ها تأخیر و تعویق در پرداخت کارانه کادر محترم درمان این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، به صورت یک جا مطالبه کادر درمان و بهداشت تسویه شود. امیدوارم ظرف امروز و فردا این پول را به حساب عزیزان واریز کنند.

بیشتر بخوانید: ناگفته های پرستاران بخش کرونا

وی عنوان کرد: خبر دوم مربوط به مطالبات بازنشستگان سال ۱۳۹۸ است. مطالبات فرهنگیان پرداخته شد و برای سایر کارکنان ۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد پاداش بازنشستگی طی این هفته پرداخت می‌شود که در خزانه مانده است.

نوبخت گفت: موضوعی در فضای مجازی مطرح شد. در فروردین امسال بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال قبل به حساب خزانه واریز شد و حساب کرده بودیم این رقم را اسفند ماه بگیریم اما بنا به دلایلی سال ۹۹ واریز شد.

بیشتر بخوانید: ۷ ماه انتظار برای دریافت یک میلیارد یورو

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما نمی‌توانیم پول سال ۹۹ را برای سال ۹۸ هزینه کنیم و قرار شد این پول را برای طرح‌های سال ۹۹ اختصاص دهیم و موجودی این نقدینگی را امروز منتشر کنیم. برای طرح‌های گرمسیری آب‌های مرزی، خطوط ریلی و جاده سازی که کشور منتظر به اتمام رسیدن آنهاست و بودجه ما نمی‌رسد معطوف به این طرح‌های اساسی و زیربنایی است و این تلقی‌ها به جهت ناکافی بودن اطلاعات غیردقیق بود.

وی تصریح کرد: ما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه از اول مهر اجرایی شد، پاره‌ای از موارد را با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار حکم اصلاح شد، در حقوق آبان ماه جبران می‌کنیم.

نوبخت در رابطه با اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: باید از اخبار خوش مجلس در مورد عزم نمایندگان محترم در اجرای برنامه اصلاح ساختار تشکر کنم. دو سال است سازمان برنامه و بودجه در دولت ساختار را تهیه کرد. قرار بود این برنامه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب برسد و به تصویب نرسید. در شورای عالی اتفاق نظر در مورد برنامه پیشنهادی وجود نداشت و از تصویب این برنامه در مجلس استقبال می‌کنیم. انتظار ما از مجلس این است که وسط راه ما را تنها نگذارد. ان شاءالله مجلس محترم حذف نکند تا ما بتوانیم آن را انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عمده منابع ما در اصلاح ساختار بودجه مربوط به قانون مالیات‌ها است که باید اصلاح شود. مجلس می‌تواند در فرایند تصویب لایحه ۱۴۰۰ آن را هم به تصویب برساند. موضوع دیگر مربوط به هزینه‌ها است که به جهت تعدد و کارهای موازی برخی دستگاه‌ها تکراری است. مجلس اگر بتواند میان دستگاه‌هایی که نام واحد دارند رافع این موضوع باشد دولت حتماً حمایت خواهد کرد. هر آنچه مجلس محترم رسماً به ما ابلاغ کند در یک جلسه پرسش و پاسخ با شما هرچه مجلس گفته باشد را عرض می‌کنیم. دیگر این گوی و این میدان و تصمیم مجلس.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ هیئت دولت جلسه هیئت دولت حسن روحانی محمد باقر نوبخت بودجه مجلس کادر درمان رئیس سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شهریور ماه سال 1399 در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه 11 آبان ماه همان سال با آن موافقت کردند.

وی یادآور شد: این طرح قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، مرحله به مرحله در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی شد و سپس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، شورای نگهبان نیز این طرح مجلس را تایید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت مباحثی پیرامون این طرح مطرح شد که نهایتا کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار ندارد اما اگر فرصت باقی بود و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت مجلس تلاش خواهد کرد تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نیز مانند قانون انتخابات مجلس و شوراها به سرانجام برساند.

محمدصالحی بیان کرد: به دلیل فشردگی کار کمیسیون در سال گذشته و قرار گرفتن اولویت‌هایی از جمله طرح شفافیت و ساماندهی تجمعات، لایحه برنامه هفتم و پس از آن بودجه سنواتی ،  امکان رسیدگی به این طرح در کمیسیون وجود نداشت و رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دستورکار کمیسیون شوراها خارج شد.

وی بیان کرد: امکان دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید و تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم در دستورکار کمیسیون شوراها قرار گیرد تا این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد می‌شود،  گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قرار است مواردی از جمله بحث تایید صلاحیت‌ها، موضوع شرایط کاندیداها از مدرک تحصیلی تا موضوع رجل سیاسی و همچنین ایجاد شرایطی برای ثبت‌نام نامزدها اصلاح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟