Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از استمرار بازرسی گشت روزانه برای برخورد با متخلفان انباشت سیب در جاده های استان خبر داد.

«ارسلان شکری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، افزود: این گشت ها به صورت روزانه با متخلفان انباشت سیب در حاشیه جاده ها در فصل خرید و فروش و نیز برداشت این محصول برخورد و بر این اساس تاکنون امسال ضمن تذکرهای متعدد به افراد متخلف ۵۰ مورد برخورد قانونی با اخذ دستور قضائی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر انباشت سیب در حریم قانونی راه‌ها یکی از موضوعات مورد گلایه این اداره کل است، و حریم قانونی در بزرگراهها 38 متر، در راه روستایی نیز 12 متر است.

شکری ادامه داد: هرگونه انباشت در این محدوده قابلیت تذکر توسط گشت های راهداری را دارد ولی شاهد هستیم برخی انباشت ها در انتهای حریم قانونی صورت می‌گیرد که خارج از حیطه اختیارات اداره کل راهداری بوده و نیازمند تدابیر ویژه است.

وی با بیان اینکه جمع آوری سیب های زیردرختی انباشت شده در جاده ها نیازمند همکاری کلیه دستگاههای مسئول در این زمینه است، تصریح کرد: تا در این راستا از ایجاد چهره نامناسبت در حاشیه جاده ها و بروز خطرات ناشی از انباشت این محصول در حریم راه برای مترددین جاده ای جلوگیری شود و جهاد کشاورزی باید با اقدامات فرهنگ‌سازی باغداران و صاحبان صنایع تبدیلی را مجاب به خریدوفروش سیب صنعتی در مراکز بهداشتی کند چراکه حل این مشکل نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و فرهنگ‌سازی از سوی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: محورهای مواصلاتی ارومیه آذربایجان غربی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

او افزود:خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی گفت: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

او افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان