Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:38:12 GMT

۵۰ درصد آب تولیدی در شهر همدان مصرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۸۵۹

۵۰ درصد آب تولیدی در شهر همدان مصرف می‌شود

ایسنا/همدان معاون توسعه و بهره برداری از آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مصرف ۱۹ میلیون مترمکعب آب توسط مشترکین همدانی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۵۰ درصد از آب تولیدی در شهر همدان مصرف می شود، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۹ میلیون مترمکعب آب در شهر همدان مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف کل استان ۴۰ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۹ میلیون مترمکعب آب توسط ۱۷۰ هزار مشترک همدانی مصرف شده است.

نیکداد با تأکید بر اینکه در شش ماهه نخست امسال قطعی برنامه ریزی شده ای در همدان اعمال نشده است، ادامه داد: عمده قطعی شش ماهه نخست امسال مربوط به شکستگی لوله بوده و قطعی برنامه ریزی شده و در راستای مدیریت مصرف انجام نشده بلکه فقط کمبود فشار در اواخر شب اعمال شده است.

این مقام مسئول با اشاره به حوادث آب در شش ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۸۹۰۰ فقره حوادث آب رخ داده که شش مورد در خطوط انتقال و ۴۷۹ مورد در شبکه توزیع بوده است.

وی از خرابی ۲۶۰۰ کنتور آب در شش ماهه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: ۱۴۷۰ کنتور خراب در این مدت تعویض شده و مابقی نیز در شرف تعویض است.

نیکداد با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی زمینه تأمین آب نداریم، به کاهش بارندگی های پاییزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به میزان نیاز مشترکین منابع تولید آب داریم اما رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی همچنان مورد تأکید است تا در صورت کمبود بارش ها بتوانیم این دوران را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آب مصرف آب شرکت آب و فاضلاب قطعی آب بارندگي شش ماهه نخست امسال میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی

تین نیوز

آمار حمل و نقل هوایی حاکی است تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۳۹ هزار فروند و ۲۵ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (پرواز داخلی ۲۴۵ هزار فروند و بین المللی ۲۱ هزار فروند)، به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص می شود که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۳۶۹ و ۲۹ هزار فروند ثبت شده است.

در این مدت، بیشترین تعداد نشست و برخاست در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۰۰ و ۵۱ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان هشت و ۱۱ فروند است.

در ۱۱ ماهه پارسال بیش از ۵۷ درصد (۱۵۱ هزار فروند از مجموع ۲۶۴ هزار فروند) نشست و برخاست ها در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه ها) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۳ درصد (۱۱۳ هزار فروند) از نشست و برخاست ها در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۲ فرودگاه انجام شده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۷ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر و ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۲۸ میلیون و ۲۶۹ هزار نفر و بین المللی ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر) به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۴ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص می شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۴۴ میلیون و ۴.۴ میلیون نفر ثبت شده است.

همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۳۷ و ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۲ و هفت میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان ۵۲۸ و ۵۳۹ نفر است.

در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد (۱۹ میلیون نفر از مجموع ۳۱ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه هاا که در آنها پرواز انجام شده است) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۰ درصد (۱۲ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی