Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون، مهمان تلفنی برنامه پشت صحنه رادیو تهران بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، لاله اسکندری در گفتگو با مصطفی امامی درباره ابتلایش به بیماری کرونا گفت: در ماه‌های اخیر خصوصاً در چند روز گذشته، متاسفانه هم آمار مبتلایان زیاد شده است و هم آمار درگذشتگان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم یک دلیلش هم زمانی با پاییز و فصل سرما است. همیشه پاییز با سرماخوردگی و آنفولانزا همراه است. فکر می‌کنم که این بار با کرونا هم ترکیب شده است و نتیجه این اتفاقات بد است. از اردیبهشت امسال در یک مجموعه تلویزیونی مشغول بازی هستم. کار در فضای باز بود و تا امروز هم خداوند به ما خیلی لطف داشت که عوامل ما درگیر این بیماری نشدند. اما به ناگهان در عرض یک هفته گذشته حدود ۷-۸نفر از همکاران من در این پروژه متاسفانه بیمار شدند. به نظر می آید که دقیقا نمی شود تشخیص داد که چه کسی دیگران را مبتلا کرده اما آنچه که مسلم است، به عنوان بازیگر در لحظه هایی که جلوی دوربین بازی می‌کنیم، امکان محافظت نداریم و در معرض خطر بیشتری هستیم.  هر چند که در پشت صحنه پروژه ما، تعداد زیادی از دوستان به بیماری مبتلا شدند.

اسکندری درباره این پروژه عنوان کرد: جشن سربرون نام این مجموعه است.  جشن سربرون، مراسمی است که وقتی قالی تمام می‌شود، آن  را می‌برند. این سریال درباره عشایر و سریال تاریخی در دوره مشروطه است. فضای کار فضای قدیمی است. تصویربرداری این سریال از مهر سال گذشته شروع و به هر حال مدتی به خاطر کرونا تعطیل شد. اما پروژه‌ها در حال ساخت هستند. ما هم در شرایط سختی قرار گرفتیم. از یک طرف بیماری خودمان و اطرافیانمان و از طرفی هم تعهدی که نسبت به یک مجموعه داریم.

وی افزود: خواهش کردیم که دو-سه هفته کار تعطیل شود تا تمام عواملی که مشکوک یا ناقل هستند، حداقل در خانه استراحت کنند. خیالمان راحت شود وقتی که بعد از بیماری سر کار برمی‌گردیم، همه سالم و سلامت باشند. چون ممکن است وقتی که دوره بیماری من تمام شود، برای کس دیگری شروع و بعد به دیگری منتقل شود.

لاله اسکندری در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: متاسفانه یکی از همکاران ما که قبلاً در تابستان مبتلا شده بود، دوباره بیماریش برگشته است. این ذهنیت که یکبار این بیماری را گرفته اید و بدنتان ایمن شده، درست نیست. به گفته پزشکی که من تحت نظر ایشان هستم، لزوماً همه به یک شکل پادتن این بیماری را در بدنشان ندارند. ممکن است شما به فاصله دو هفته اگر پادتن را کمتر داشته باشید، دوباره مبتلا شوید و ممکن است آنقدر خوش شانس نباشد که بتوانید با یک دوره قرنطینه خانگی آن را سپری کنید.

این بازیگر بیان کرد: این یکی از سختی‌های کار ما است. چون یک کار تیمی و گروهی است، نمی توانی خودت را کنار بکشی و باید تعهدات را انجام دهی. امیدوارم که مجموعه‌هایی که در این ایام با این سختی و مشکلات ساخته می‌شود، حداقل مورد استقبال مردم قرار بگیرند. به عنوان کسی که خیلی رعایت کردم اما مبتلا شدم، می‌گویم که این بیماری از آن چیزی که فکر می‌کنیم خیلی نزدیک‌تر است. امیدوارم که حداقل صحبت‌های من و دوستانی که مانند من درگیر کرونا شدند، تاثیر بگذارد و کسانی که جدی نگرفتند، جدی‌تر بگیرند.

«پشت صحنه» برنامه ای است که یک هفته در‌میان به صورت زنده به تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی، با اجرای مصطفی امامی روی آنتن رادیو تهران می‌رود. علاقمندان می‌توانند این برنامه را، این هفته تا چهارشنبه، هر شب ساعت ۲۱ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پشت صحنه لاله اسکندری مصطفی امامی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت

به گزارش هلث لاین، علم پیرامون BMI، چاقی، و بیماری مزمن بحث برانگیز است.

آیا یک محدوده شاخص توده بدنی سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد؟ با کمال تعجب، خیر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، BMI سالم می‌تواند با افزایش سن تغییر کند.

در تحقیقات اخیر، دانشمندان بررسی کردند که چه محدوده BMI احتمالاً خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، سکته و سایر عوارض سندرم متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آن‌ها دریافتند که برای بزرگسالان میانسال، ۶۵ سال و کمتر، BMI ۲۳-۲۵، بخشی از محدوده طبیعی، با کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، برای افراد بالای ۶۵ سال، شاخص توده بدنی بهینه ۲۶-۲۸ بود که با محدوده «اضافه وزن» مطابقت دارد.

«شاویونگ ژو»، محقق ارشد از بیمارستان مرکزی شیانگ یانگ، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نقطه بهینه BMI و خطر مرگ و میر قلبی عروقی بین افراد مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت تفاوت وجود دارد. علاوه بر این، ما طیف نسبتاً منطقی از مقادیر BMI را برای تعیین کمترین میزان مرگ قلبی عروقی در میان بیماران مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت شناسایی کرده‌ایم که در این جامعه سالخورده ضروری است.»

این مطالعه همچنین یک نقطه BMI بهینه را شناسایی می‌کند که در آن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شروع به افزایش می‌کند. برای گروه میانسال، این عدد ۲۴ و برای گروه مسن ۲۷ سال بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا