Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از آنا، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس یازدهم با اشاره به آخرین وضعیت طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس گفت: هیئت‌رئیسه مجلس به‌صورت رسمی اعلام کرد که این طرح اعلام وصول نمی‌شود و منتفی است.

 نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح رئیس‌جمهور در واقع توسط جمعی از نمایندگان به دلیل فشار زیادی که به ملت در حوزه معیشت وارد شده بود صورت گرفت، افزود: به‌طور میانگین این دولت چهار ماه کاری یعنی ۱۲۰ روز پیش رو داشته و مجلس نیز ۶۰ جلسه علنی تا پایان سال جاری دارد که حداقل ۲۰ جلسه برای بررسی بودجه و ۴۰ جلسه نیز برای پرداختن به اولویت‌ها صرف خواهد شد، از این رو اگر استیضاح انجام شود و رأی بیاورد باز هم این تیم تغییر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با رأی مثبت نمایندگان به استیضاح رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری جای آقای روحانی نشسته و با همین تیم کشور اداره خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ادله زیادی در خصوص ضرورت عدم استیضاح رئیس‌جمهور در شرایط فعلی وجود دارد که من نیز به‌صراحت دراین‌باره اعلام موضع کردم، گفت: بر اساس مبنای منطقی و با یک تحلیل و تبیین صحیح می‌توان به جمع‌بندی رسید که امروز انجام استیضاح همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بحث برجام و پایان مذاکره فرمودند خسارت محض بوده و در پی آن چیزی عاید مردم نمی‌شود و به‌جایی هم نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون اراده‌ای برای انجام استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس وجود ندارد، افزود: انجام این مهم در شرایط فعلی چه‌بسا التهابات را بیشتر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه استیضاح رئیس‌جمهور از سوی مجلس، سیگنال مثبتی از داخل به خارج ارسال نمی‌کند، گفت: ما از رسانه‌های خود وقتی می‌شنویم در یک کشور، رئیس‌جمهوری برکنار شده یا دولتی منحل شده برداشت خوبی نسبت به آن دولت پیدا نمی‌کنیم، از این رو طبیعی است زمانی که خبر استیضاح رئیس‌جمهور ما در ایران، کانون مقاومت با این فشار دشمن مخابره شود، پیام خوبی برای جهان به‌خصوص برای جریان مقاومت ندارد.

وی با بیان اینکه در برهه فعلی نباید تن به پذیرش استیضاح داده شود، گفت: گره‌ای که با دست باز می‌شود نباید با دندان باز کرد.

کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه اکنون با همه فشارها و مسائل امکان مدیریت کشور وجود دارد، ادامه داد: فشارها وجود دارند ولی نیروهای بسیاری پای‌کار هستند تا آن‌ها را خنثی کنند و در عرصه‌های مختلف جریان انقلابی با دست باز به دنبال مدیریت این بحران‌های مصنوعی و تحمیلی هستند.

وی با بیان اینکه در موضوع استیضاح نیز باعجله تحت تأثیر بعضی از مسائل قرار نمی‌گیریم، گفت: مشکلات فراوان‌اند و کسانی که خواهان استیضاح هستند با نیت خیر این طرح را دنبال می‌کنند ولی زمان و مکان، مناسب استیضاح نبوده و تقریباً کسی در پی ادامه استیضاح نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیش از هفت سال از عمر دولت فعلی گذشته و تاکنون شرایط حتی با وجود خسارت وارده به کشور، مدیریت‌شده است، تصریح کرد: مدیریت کشور باید ادامه داشته باشد تا اعتماد عمومی از دست نرود زیرا مردم رأی داده‌اند.

وی ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب حفظ اعتماد مردم یک وظیفه شرعی است و دولت که امانت‌دار رأی مردم است باید مراقب آن باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه شاکله قانون اساسی ما نیز بر استیضاح و تعقیب نیست، افزود: تأکید قوه مقننه بر ساختن و حل مشکلات در نظام اسلامی است تا از این طریق بحران‌ها و چالش‌ها حل شوند.

کد خبر 560850 برچسب‌ها استیضاح حسن روحانی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استیضاح حسن روحانی مجلس شورای اسلامی استیضاح رئیس جمهور مجلس یازدهم نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی

رضا نصری تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند! تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند!

طرح این قبیل ادعا‌های بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران است. در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟

در روز‌هایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشور‌های جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نماینده مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟