Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@17:48:39 GMT

آغاز عملیات هرس و فرم دهی درختان در مشهد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۸۰۳۶

آغاز عملیات هرس و فرم دهی درختان در مشهد

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از آغاز عملیات هرس و فرم دهی درختان در مناطق ۱۳ گانه شهر به منظور اصلاح فرم درختان و افزایش زیبایی‌های مناظر شهری در این کلانشهر خبر داد.

سیدعلی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات هرس درختان در راستای بازپیرایی و فرم دهی شاخه‌های درختان انجام می‌گیرد چرا که در زیبایی منظر شهری و گسترش و رشد بهتر تاج درختان اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از درختان شهری از اولویت‌های معاونت خدمات شهری در راستای مناسب سازی چهره شهر است، افزود: برقراری توازن بین تاج و ریشه درختان، زیباسازی منظر شهری و ایجاد دید کافی در تقاطع‌های اصلی و فرعی، از اهداف اجرای هرس درختان است.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: حذف شاخه‌های خشک، آفت‌زده و بیمار و ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا به درون شاخه‌ها از دیگر اهداف این عملیات است و تدارکات لازم برای هرس درختان فراهم شده و موارد ایمنی نیز لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه در انجام عملیات هرس به نوع گیاه، سن، موقعیت، سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس توجه می‌شود، گفت: این اقدام به طور هماهنگ و در تمامی مناطق شهر مشهد به طور علمی و کارشناسی شده و با استناد به دستورالعمل تدوین شده معاونت خدمات شهری انجام می‌شود.

انتظام با تاکید بر اینکه سعی شده قبل از آغاز یخبندان بخش عمده هرس درختان انجام شود، گفت: گروه‌های عملیات هرس درختان باید نکاتی نظیر ضدعفونی کردن وسایل و ادوات هرس درختان، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن کارگران برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی را رعایت کنند.

استفاده از گل‌های فصلی و دائمی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

وی افزود: علاوه بر هرس درختان، هرس فرم یا توپیاری که یکی از روش‌های زیباسازی مناظر شهری با استفاده از فرم‌دهی به بوته‌ها و پرچین‌های متراکم در فضای سبز شهری است، آغاز شده و امسال تلاش شده با همکاری ادارات فضای سبز مناطق ۱۳ گانه، از طرح‌ها و الگوهای متفاوت و جدید استفاده شود؛ تا علاوه بر کنترل رشد بوته‌ها و پرچین‌ها به عنوان عناصر زنده شهری، زیبایی منظر شهری نیز دوچندان شود.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: توسعه توپیاری یا هرس فرم در فضاهای سبز شهری، به دلیل جذابیت‌های بصری که در فضای سبز ایجاد می‌کند، می‌تواند باعث کاهش استفاده از گل‌های فصلی و دائمی و در نتیجه کاهش هزینه‌های نگهداری فضای سبز شهری شود.

وی گفت: هرس درختان سوزنی برگ به خصوص گونه کاج تهران با هدف حذف سوزن‌های خشکیده و خطرساز در اثر آتش‌سوزی، افزایش تهویه و رشد طولی و قطری شاخه‌ها، افزایش جذب نور، کاهش آفات و بیماری‌ها، افزایش زیبایی محیطی و… در آدرس‌های منتخب سطح شهر مانند بزرگراه شهید کلانتری، بزرگراه آزادی و بلوار طبرسی شمالی در حال انجام است.

کد خبر 452212

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد شهرداری مشهد شهر کلانشهر درختان شهر معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عملیات هرس هرس درختان فضای سبز شاخه ها فرم دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد

محمد کریمی گفت: در جهت ایجاد تعادل فشار آب در شبکه توزیع آبرسانی در غرب و شرق شهرکرد عملیات اجرایی زون بندی با اجرای رینگ‌های اصلی آغاز شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه آب در تمامی مناطق شهر عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای تامین آب آشامیدنی مردم با تمام توان به تلاش‌های جهادی و شبانه روزی خود ادامه خواهد داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از جمله دلایل دیگر لزوم زون بندی توپوگرافی شهر شهرکرد است که اختلاف ارتفاع در نقاطی به ۱۵۰ متر هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

وی گفت: شبکه آب آشامیدنی شهر شهرکرد از طریق مخازن ذخیره دوازده گانه که گنجایش ۶۰ هزار متر مکعب آب را دارند تغذیه می‌گردد.

کریمی با اشاره به انجام عملیات آبرسانی برای کوی شهرداری و سرچشمه‌ها در غرب شهرکرد و همچنین معلم و بروم پهنه در شرق شهر اضافه کرد: به علت توسعه شهر در قسمت‌های جدید و نیاز آب بیشتر، شبکه آبرسانی شهرکرد و لوله‌ها کار شده برای آینده نگری نیاز به تقویت دارند که این کار در راستای توزیع عادلانه آب آشامیدنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از احساس نیاز به انجام زوم‌بندی شبکه آبرسانی در بخش‌های مختلف شهرکرد برای انجام مطالعات تخصصی این کار به مشاور واگذار شد که با تکمیل مطالعات و تصویب در شورای فنی، پیمانکار تعیین شد و قرارداد منعقد گردید و مصالح و اتصالات مورد نیاز نیز تهیه شد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با نظارت مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

کریمی گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب به ۸۷ هزار مشترک در شهر شهرکرد آبرسانی می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن