Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار پروژه انتخابات آمریکا، بیش از هفتاد میلیون نفر تاکنون در رأی‌گیری زودهنگام مشارکت کرده‌اند که معادل بیش از نیمی از مشارکت کلی در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در فاصله شش روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بر اساس آمار پروژه انتخابات این کشور بیش از هفتاد میلیون نفر تاکنون در رای‌گیری زودهنگام مشارکت کرده‌اند که معادل بیش از نیمی از مشارکت کلی در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «رویترز»، در صورت ادامه مشارکت با این سرعت، بالاترین میزان مشارکت رای‌دهندگان آمریکایی به لحاظ درصد در بیش از یک قرن گذشته رقم خواهد خورد که نشان‌دهنده علاقه به رقابت انتخاباتی امسال میان «دونالد ترامپ» جمهوری‌خواه و رقیب دموکراتش «جو بایدن» است.   در این بین، مشارکت رای‌دهندگان دموکرات در رای‌گیری زودهنگام به دلیل استقبال آن‌ها از رای‌گیری به شیوه پستی در مقابل جمهوری‌خواهان بیشتر بوده است. این در حالی است که جمهوری‌خواهان در طول تاریخ به شکل گسترده به این شیوه رای داده‌اند، اما به نظر می‌رسد ادعاهای ترامپ درباره احتمال تقلب در این نوع انتخابات، در نظر آن‌ها تاثیرگذار بوده است.   بر اساس داده‌ها، به طور کلی در ازای هر دو دموکرات یک جمهوری‌خواه در رای‌گیری زودهنگام مشارکت داشته که در هفته‌های اخیر جمهوری‌خواهان این فاصله را با مشارکت در رای‌گیری زودهنگام حضوری کاهش داده‌اند.   «مایکل مک‌دونالد» استاد دانشگاه فلوریدا که پروژه انتخابات آمریکا را مدیریت می‌کند، با توجه به سطح بالای مشارکت در رای‌گیری زودهنگام پیش‌بینی کرده ۱۵۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند که معادل ۶۵ درصد واجدان شرایط رای دادن در آمریکاست و از سال ۱۹۰۸ بالاترین میزان مشارکت محسوب می‌شود.   انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: رای گیری زودهنگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد