Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رمضانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش شهرداری‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود فضای کسب‌وکار شهرداری‌ها در خصوص فراهم کردن مکان مناسب برای تولیدی‌های کوچک اظهار کرد: بر اساس این قانون شهرداری‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از اراضی و املاکی که در اختیاردارند و همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری نسبت به ایجاد فضای کسب‌وکار اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون وزارت راه و شهرسازی نیز موظف است مکان‌هایی به‌منظور عرضه کالاهای تولید داخل مهیا و در اختیار شهرداری قرار دهد، افزود: سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت نیز در این راستا متشکل از مدیرعامل و هیئت‌مدیره سازمان، مشغول فعالیت هستند و تاکنون نیز نسبت به احداث بازارچه‌هایی ازجمله بازارچه عرضه میوه و تره‌بار و سیفی جات در نقاط مختلف شهر رشت ازجمله میدان رازی، میدان امام حسین و غیره اقدام کرده است.

راه‌اندازی بازارچه گیل بانو باهدف ایجاد اشتغال برای زنان بد سرپرست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به اینکه ایجاد بازارچه‌ها و بازارهای محلی در راستای ایجاد اشتغال، رفاه مردم و دسترسی آسان‌تر شهروندان به خدمات در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: راه‌اندازی بازارچه گیل بانو نیز یکی دیگر از این اقدامات بود که  بر اساس تکلیف و اعتبار دولتی و باهدف ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست راه‌اندازی شده است.

رمضانپور با اشاره به اینکه شهرداری رشت طی این سال‌ها نسبت به احداث مغازه‌هایی نیز اقدام کرده است، بیان کرد: این مغازه‌ها در حال حاضر به‌صورت سنتی مشغول فعالیت هستند و از عاطفی مدیرعامل سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی تقاضا کرده‌ایم تا طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به آتیه این سازمان را نیز مشخص نماید تا بتوانیم از فضای موجود استفاده بهینه‌تری داشته باشیم.

احداث شهرک صنوف در رشت

وی با بیان اینکه در شهر رشت شاهد فعالیت صنوف مختلف هستیم، افزود: طرح احداث شهرک صنوف در زمین ۲۰۰ هکتاری در جنب راه‌آهن رشت را در دستور بررسی داریم و در تلاشیم تا با هماهنگی‌های انجام‌شده با جلال‌الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف گیلان  نسبت به اجرای این طرح و ساماندهی صنوف اقدام کنیم.

 ایجاد نمایشگاه دائمی در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به احداث نمایشگاه دائمی در رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت زمینی در جاده جیرده در اختیار  دارد و قصد داریم نسبت به احداث نمایشگاه دائمی در این مکان اقدام کنیم و به‌طور یقین با اجرای این مهم گامی مؤثر در راستای ایجاد فضای کسب‌وکار برداشته می‌شود.

ایجاد مجتمع نان در بازارچه چمران

رمضانپور ایجاد مجتمع نان در بازارچه چمران با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر طرح‌های در دست بررسی دانست و بیان کرد:  این طرح در دست بررسی است و قرار است با مشارکت بخش خصوصی اجرایی  شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ متعلق به سازمان‌ها زندان‌ها از ظرفیت مناسبی به‌منظور ایجاد بازار ۲۴ ساعته در رشت برخوردار است، افزود: اخیراً دراین‌باره با معاون قوه قضاییه و رئیس زندان‌های کل کشور طی سفری که به گیلان داشتند به‌صورت تلفنی مذاکراتی انجام دادم و قول‌های مناسبی نیز از این بابت داده شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رشت شهرداری بازار سازمان زندان ها شورای شهر رشت فضای کسب وکار راه اندازی شهر رشت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود

فرماندار ایلام گفت: احداث بازارچه میوه و تره بار باید از اولویت‌های حوزه کاری شهرداری در سال جدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه‌ای پیرامون ایجاد پروژه بازارچه میوه و تره بار اظهار کرد: برای ایجاد بازارچه در جهت تأمین مایحتاج ضروری مردم نیاز به مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی داریم.

وی افزود: تسطیح و حصار کشی زمین مورد نظر برای بازارچه قبلاً تأمین اعتبار شده است و باید در اسرع وقت نسبت به فراخوان عمومی جهت جذب سرمایه‌گذار اقدام شود.

فرماندار ایلام ادامه داد: با توجه به سکونت بیش از ۳۰ درصد جمعیت در مرکز استان، اهمیت کار شهرداری و سطح انتظارات مردم بالا می‌رود بنابراین تصمیمات باید در راستای منفعت مردم باشد.

نادری با بیان اینکه مسائل و مشکلات شهری از جمله ترافیک توسط مردم رصدمی شود، گفت: خوشبختانه سال گذشت در سایه وحدت و تعامل مسئولان و مردم اقدامات مؤثر و مناسبی در سطح شهرستان انجام گرفت.

به گزارش ایمنا، مسائل مهمی مانند ساماندهی منظر شهری در ورودی‌ها و خروجی‌ها و حاشیه شهر، زیباسازی سطح شهر، توجه به محلات کمتر برخوردار در حاشیه شهر و پایش تصویری و شهر الکترونیک برای رسیدگی در جلسه مطرح شد.

کد خبر 747038

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • فعال شدن ۴ بلوک از شهرک خودرو قم