Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام، خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن این بیانیه به این شرح است:

به نام خدا

مهمترین عامل شکل دهنده و معنابخش هویت‌ها در دنیای کنونی دین است، به تبع آن احترام به ادیان به طریق اولی پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه و غیرقابل چشم‌پوشی برای امکان زیست مشترک در درون جوامع و بین جوامع می‌یابد و در شرایط حال حاضر جهان درک این امور از سوی سران کشور‌ها و ملل بدیهی است، اما متأسفانه آنچه دیده می‌شود بی‌توجهی عامدانه برخی از آن‌ها است که خود آتش بیار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمنی‌ها می‌دمند.

اظهارات غیرمسئولانه و توهین‌آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله این رویکرد‌های مضموم است که عملاً به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند، اگر افراطی‌گری محکوم است هتاکی زمینه‌ساز زنجیره خشونت و پایمال شدن حقوق محکوم‌تر است.

ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتار‌هایی از سردمداران چنین کشور‌ها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند، به تجدیدنظر اساسی به رویکرد‌ها و باور‌های غلط‌شان دست یازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شارلی ابدو نمایندگان مجلس شورای اسلامی امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران در لندن: اتهامات علیه سپاه فاقد اعتبار است

سفارت ایران در انگلیس در واکنش به کمپین بدخواهانه نمایندگان پارلمان این کشور علیه سپاه پاسداران گفت: اتهامات تروریسم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فاقد دلیل است و بر اساس برنامه‌های سیاسی انجام می‌شود و تنها به نفع برخی منافع است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در واکنش به کمپین بدخواهانه نمایندگان پارلمان انگلیس برای ممنوعیت فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد که درخواست برای منع فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی چند فرد و گروه خاصی که قصد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس را دارند، مطرح شده است.

به گزارش "میدل ایست آی"، سفارت ایران در بیانیه خود اعلام کرد: «ما معتقدیم که فشارها علیه سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش‌ها و ایجاد تقابل است.»

سفارت ایران همچنین گفت: «نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با "تهدیدات تروریستی و گروه‌های افراطی" در خاورمیانه، از جمله داعش، بسیار مهم بوده است.»

در این بیانیه آمده است: «اتهامات تروریسم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فاقد اعتبار است و بر اساس برنامه‌های سیاسی انجام می‌شود و تنها به نفع برخی منافع است.»

در نامه ادعایی روز پنجشنبه که توسط برخی از نمایندگان و اعضای مجلس اعیان انگلیس امضا شده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئول "ترور مخرب" در خاورمیانه خوانده شده است.

تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایراناعتراف انگلیس به همکاری با اسرائیل برای مقابله با ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب در پیچ و خم تصویب توسط آقایون/ انصاری‌راد: اجرای طرح حجاب نباید موجب توهین به پیامبر اسلام (ص) شود
  • سفارت ایران در لندن: اتهامات علیه سپاه فاقد اعتبار است
  • جنگ مغلوبه رژیم پهلوی در سربازخانه‌ها
  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند