Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد. در بخشی از متن این فراخوان آمده است: «همه‌گیری ویروس کرونا، ضرورت توجه به آثار نمایشی در قالب‌هایی چون تله‌تئاتر (تئاترهای تلویزیونی) و گزارش صحنه‌ای (ضبط حرفه‌ای آثار اجراشده در تالارهای نمایشی) و عرضه آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی را بیش از پیش برجسته ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به ارتباط گسترده‌تر با مخاطبان و ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی جدید برای آثار نمایشی از طریق عرضه در این قالب‌ها، ستاد برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را بر آن داشت تا با مشارکت هنرمندان، بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای را در این دوره از جشنواره برگزار کند. به جز تله‌تئاتر که تولیدات آن با محوریت شبکه‌های مختلف تلویزیونی به انجام رسیده است، این بخش نگاه ویژه‌ای به گزارش صحنه‌ای (ضبط حرفه‌ای آثار اجراشده در تالارهای نمایشی) نیز خواهد داشت.»

با توجه به برگزاری مسابقه تله‌تئاتر برای آخرین بار در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۸۸)، آثاری که در بازه زمانی اسفند ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۹ تولید و پخش شده باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش باشند.  فرآیند تقاضا از طریق سایت جشنواره خواهد بود. اما پیش از آن ضروری است متقاضیان، فایل نمایش را با فرمت DVD بر روی پنج نسخه DVD از طریق پست یا به صورت حضوری به دبیرخانه ارائه نموده و کد رهگیری دریافت کنند. با درج کد رهگیری در سایت جشنواره سایر مراحل ثبت تقاضا انجام می‌گیرد.

آخرین ‌مهلت برای ارسال آثار و انجام فرآیند ثبت نام  ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ است.

فایل pdf  فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای جشنواره سی و نهم پیوست    خبر شده است. 

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد.

*مرحله ارزیابی نهایی بخش «بزرگسال» جشنواره هجدهم تئاتر تهران- مبارک

اسامی طرح‌های اجرایی پذیرفته‌شده در بخش صحنه‌ای «بزرگسال» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اعلام شد. ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اسامی طرح‌های اجرایی پذیرفته‌شده در بخش صحنه‌ای «بزرگسال» این رویداد را اعلام کرد.

هیئت‌انتخاب طرح‌های اجرایی متشکل از آزاده انصاری، بنفشه بدیعی و سینا ییلاق‌بیگی پس از اعلام اسامی ۱۶ اثر در بخش «کودک و نوجوان» و پنج اثر در بخش «خردسال» براساس «طرح‌های اجرایی» اعم از طراحی عروسک، طراحی صحنه و شیوه ارائه در فضای مجازی و پلتفرم‌های غیرحضوری، ۲۶ اثر را برای حضور در مرحله ارزیابی نهایی بخش صحنه‌ای «بزرگسال» انتخاب کردند.

گروه‌های نمایشی پذیرفته‌شده در این مرحله، می‌بایست تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری نسبت به ارائه کامل اثر خود جهت بررسی در مرحله ارزیابی نهایی اقدام نمایند.  

اسامی ۲۶ اثر برگزیده مرحله ارزیابی طرح‌های اجرایی بخش صحنه‌ای «بزرگسال»: ۱- «استاد» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آزادفرد از تهران، ۲- «انا» به نویسندگی امیر نباتی و کارگردانی یکتا طبیبی از تهران، 3- «انگل» به نویسندگی و کارگردانی بیتا پهلوانی از تهران ، ۴- «آشیق» به نویسندگی و کارگردانی محمدتقی اسماعیلی از اردبیل، ۵- «آیلان کردی» به نویسندگی و کارگردانی ندا اعتمادی‌کیا از آبادان ، ۶- «بعد از کرگدن شدن» به کارگردانی مینا پناه‌نجات از تهران ، ۷- «بی‌مرگی» به نویسندگی و کارگردانی مریم ایرانمنش از تهران، ۸- «تقدیم با احترام» به نویسندگی مری وب و کارگردانی رویا صدوقی  از تهران

۹- «جادوگر آب‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی اسدی‌مرام از کرمانشاه، ۱۰- «جنگ چهره زنانه ندارد» به نویسندگی و کارگردانی سرگل اسلامیان از تهران، ۱۱- «جنگ و صلح» به نویسندگی و کارگردانی میثم یوسفی از تهران، ۱۲- «حمام» به نویسندگی مطھره امامی و کارگردانی هما ساداتیان از تهران، ۱۳- «خانم حوا» به نویسندگی ھانری تروایا و کارگردانی علیرضا ناصحی از تهران، ۱۴- «خانه برناردا آلبا» به نویسندگی فدریکو گارسیا لورکا و کارگردانی زهرا صبری از تهران، ۱۵- «داش آکل» به نویسندگی صادق ھدایت و کارگردانی زهرا شاهین‌فر از تهران، ۱۶- «دیوار گذر» به نویسندگی کامیار محبی و کارگردانی نگار میرفخرایی از تهران، ۱۷- «رنگ حسرت» به نویسندگی میھن بھرامی و کارگردانی فهیمه عابدینی از تهران ، ۱۸- «زال سپیدموی» به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس‌زاده از بیرجند             

۱۹- «سعدی کلمب و فتح بهشت» به نویسندگی عقیل زمانی و کارگردانی مهتاب تبریزی از کیش، ۲۰- «قویتر» به نویسندگی آگوست استریندبرگ و کارگردانی جواد تولمی از تهران، ۲۱- «کارما» به نویسندگی و کارگردانی بهروز بخت‌آور از اردبیل، ۲۲- «مکبث» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از تهران ، ۲۳- «وایه» به نویسندگی و کارگردانی سعید ابک از تهران ، ۲۴- «هایکوی پاروزن یکدست» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری از تهران، ۲۵- «هدویک در سرزمین عجایب» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی سعیدیان از تهران،‌۲۶- «هملت» به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد از دشتستان

در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه‌های نمایشی و مخاطبان، بیشتر بخش‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر تهران مبارک تئاتر فجر فراخوان نویسندگی و کارگردانی طرح های اجرایی مرحله ارزیابی بخش صحنه ای تئاتر فجر تله تئاتر بخش تله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم‌های تولیدی توسط فیلم‌سازان جوان مهابادی و از فارغ التحصیلان این دفتر تولید شده و آماده‌ نمایش شده‌اند.

وی افزود: فیلم‌کوتاه داستانی دوراهی، به نویسندگی و کارگردانی شیدا فرجاد و فیلم‌کوتاه داستانی ژیان به نویسندگی و کارگردانی محمد ادیب خضر زاده تولید شد.

بایزیدی اضافه کرد: فیلم دوراهی داستان پسر بچه‌ای است که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می‌دهد.

رئیس انجمن سینمای‌جوان مهاباد ادامه داد: فیلم‌کوتاه ژیان هم با موضوع مردی که پاکبان است و برای تسکین رنج‌ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد.

وی همچنین بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی سکالا به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی کامیار قادری و فیلم کوتاه پاک کن به نویسندگی و کارگردانی علی امینی‌نیا آماده‌ نمایش شد.

بایزیدی ادامه‌ داد: فیلم‌کوتاه داستانی پاک‌کن، داستان‌مردی را روایت می‌کند که وی در حال تکمیل‌کردن و نوشتن‌رمان است که طی‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد تصریح کرد: فیلم‌کوتاه سکالا با موضوع ازدواج و روایت جوانی است که برای خواسته‌های همسر آینده اش تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: پارسال هم ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعات مختلف در این دفتر تولید شده‌ است.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های شصت گانه ایران است که در جنوب استان آذربایجان‌غربی با بیش از سه دهه فعالیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی»
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد