Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@17:20:53 GMT

کشف صخره مرجانی عظیم در آب های استرالیا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۸۵۰۲

کشف صخره مرجانی عظیم در آب های استرالیا

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از ای بی سی نیوز، محققان یک صخره مرجانی در شمال شرقی ساحل استرالیا کشف کرده اند که ارتفاع آن از ساختمان امپایراستیت در آمریکا بیشتر است.

صخره مرجانی مذکور با ارتفاع ۱۶۴۰ فوت ، نخستین نمونه کشف شده پس از ۱۲۰ سال است.

تخمین زده می شود قدمت این صخره مرجانی ۲۰ میلیون  سال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان این صخره مرجانی مجزا است و به عبارت دیگر در کف اقیانوس ایجاد شده و بخشی از بدنه سد آبسنگی کبیر(great barrier reef) نیست.

به نوشته فاکس نیوز، جیوتیکا ویرمانی مدیر ارشد انستیتو اشمیت اوشن در بیانیه ای در این باره می نویسد: کشف این صخره مرجانی در آب های نزدیک منطقه کیپ یورک نشان می دهد دنیای زیر آب تا چه حد مرموز است.

گروهی از محققان در هنگام نقشه برادری از کف دریا در منطقه سد آبسنگی کبیر در ۲۰ اکتبر این صخره مرجانی را کشف کرده اند.

محققان روز یکشنبه هفته جاری با استفاده از یک ربات زیردریایی به نام SuBastian این منطقه را بررسی کردند. فناوری هایی مانند این ربات به کشف و بررسی این صخره مرجانی بزرگ کمک کرده اند.

ربات مذکور مجهز به حسگرها و تجهیزات عملی است تا از نمونه برداری و جمع آوری اطلاعات علمی پشتیبانی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078946 برچسب‌ها صخره مرجانی دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صخره مرجانی دیواره بزرگ مرجانی استرالیا صخره مرجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین بازی امروز مقدماتی جام جهانی تیم ملی استرالیا در حالی به مصاف لبنان رفت که قضاوت این بازی برعهده موعود بنیادی‌فر، داور سرشناس فوتبال ایران، بود که شانس قضاوت برای یک تیم مدعی را در فوتبال آسیا به دست آورد.

گل اول در همان شروع بازی و دقیقه یک با ضربه کاسینی ینگی به ثمر رسید تا این بازیکن اولین گل ملی خود را برای تیم ملی استرالیا به ثمر برساند. نکته جالب اینکه نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

با وجود حملات لبنان این تیم موفق به گلزنی نشد تا اینکه در شروع نیمه نخست و به فاصله یک دقیقه، دوبار دروازه لبنان باز شد تا آب پاکی روی دست این تیم ریخته شود.

در دقایق 68 و 81 نیز جان ایردال و کریگ گودوین دو گل برای استرالیا زدند تا شاگردان گراهام آرنولد با نتیجه پنج بر صفر حریف را شکست دهند و صدرنشینی خود را قطعی کنند.

به این ترتیب استرالیا با فاصله پنج امتیازی نسبت به فلسطین و ده امتیازی نسبت به لبنان در صدر جدول قرار گرفت تا در فاصله دو هفته تا پایان مرحله پیش مقدماتی، صعود خود را به دور نهایی قطعی کند.

دیگر خبرها

  • ربات آیکیا (عکس)
  • اعمال منع آمد و شد در یکی از شهر‌های استرالیا به علت افزایش جرم و جنایت
  • حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!
  • ورود روس‌ها به استرالیا ممنوع می‌شود
  • روستای صخره‌ای میمند، مکانی اسرارآمیز
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • تلاقی صخره و رودخانه در درّۀ رؤیایی «شیرز»
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • مار چهار متری به فضا فرستاده شد / عکس
  • طغیان دیدنی سد سیریزجان؛ حجم عظیم آب