Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورگی گفت: بر اساس تفاهم نامه نهضت گلخانه‌ای تاکنون ۸۶ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«مهدی سورگی» امروز (۷ آبان) در نشست خبری آنلاین در مورد بررسی پیشرفت نهضت‌های گلخانه‌ای در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌های منعقد شده در سال گذشته باید در یک بازه زمانی ۲ ساله یک‌هزار هکتار شهرک کشاورزی در قالب گلخانه‌ها، بارگاه زرشک و … ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در همین راستا ایجاد ۶۷۲ هکتار برای احداث گلخانه، ۱۶۷ هکتار مجتمع دامپروری، ۱۵۸ هکتار احداث بارگاه زرشک و ۵۵ هکتار شیلات پیش بینی شده است

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ شهرک جدید برای خراسان‌ جنوبی تثبیت شده است، افزود: تاکنون با همکاری شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور پروشه تملک ۲۳۶ هکتار انجام شده  است که برای شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی ۶۲۰ میلیون تومان بار مالی داشته است.

 

سورگی از  اتمام مطالعات نهایی ۱۵۰ هکتار گلخانه در استان خبر داد و گفت: مطالعات ۵۶۱ هکتار از فاز یک نهایی شده و فاز دو دارای پیشرفت ۹۰درصدی است.

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان برای انجام مطالعات هزینه شده، بیان کرد: در مجموع تا پایان آبان ماه مطالعات نهایی ۷۱۱ هکتار  از شهرک‌های کشاورزی جدید استان انجام می شود.

 

وی ادامه داد: پنج شهرک کشاورزی در شهرهای نهبندان، سربیشه، خوسف، سرایان و زیرکوه  وارد فاز اجرایی شده و برای چهار شهرک پروانه حفاری جهت تامین آب با ۱.۲ میلیارد تومان هزینه صادر شده است.

 

سورگی افزود: بر اساس تفاهم نامه تاکنون ۸۶ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در استان در قالب نهضت گلخانه‌ای هزینه شده و یا در حال هزینه هستیم.

 

به گفته وی شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در خراسان‌ جنوبی ۱۴۰ میلیارد تومان تعهدات داشته که تاکنون ۸۶ میلیارد تومان محقق شده همچنین امیدواریم با تخصیص اعتبارات استانی نیز عملیات اجرایی در ۶ شهرک ایجاد شده را پیگیری کنیم.

 

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی در ادامه تملک زمین و آب را یکی از مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاران در استان دانست و گفت: شرکت شهرک‌های استان آمادگی دارد که آب و زمین را تملک کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

 

سورگی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۲.۶  میلیارد تومان تسهیلات برای شهرک‌های خراسان‌ جنوبی کشاورزی مصوب شده، تصریح کرد: سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان های کم برخوردار  ۱۲.۵درصد و برای استان‌های دیگر ۱۴ درصد است لذا به متقاضیان پیشنهاد می‌شود از شرایط موجود استفاده و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه پیش بینی شده است، افزود: اجرایی شدن نهضت گلخانه‌ای نیازمند تلاش همگان است چرا که با تحقق این طرح ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه گلخانه ها جهاد کشاورزی شرکت شهرک های کشاورزی خراسان جنوبی ۸۶ میلیارد تومان گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد

پست ۶۳.۲۰ کیلوولت تاریخانه دامغان با حضور منظور و هیات همراه در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان  در حاشیه آیین افتتاح این طرح گفت: پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی دامغان به بهره‌برداری رسید.

مجید وفایی ادامه داد: ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق رسانی به مشترکان جدید صنعتی از جمله تامین برق صنایع جدید و کارگاه های صنعتی و کاهش تلفات برق از مهمترین اهداف ایجاد این پست است.

وی به مشخصات فنی طرح اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت این پست۲ در ۳۰ مگاوات آمپر، دارای ۲ دستگاه فیدر ترانس و دارای ۱۲ دستگاه فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان به دیگر اهداف ایجاد این پست اشاره کرد و گفت: تامین برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف صنعتی شهرک صنعتی دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم
  • انفجار مهیب در جنوبی ترین بندر رژیم صهیونیستی
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • شهرک دامپروری در غرب شهرکرد احداث می‌شود
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند