Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرخ تورم نهاده‌های سختمانی مسکونی شهر تهران در چهار فصل منتهی به تابستان ۹۹ نسبت به میانگین چهار فصل منتهی به تابستان ۹۸ (تورم سالانه)، معادل ٤٠,٨ درصد بوده که نسبت به فصل قبل ۱۱.۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل تابستان ١٣٩٩ به عدد ٦٩٨,٨ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٥٣٦.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٥)، ٣٠.٣ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٧١,٤ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٣١.٩) ٣٩.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

در بین تمامی گروه های اجرایی، گروه «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١٧٢,٢ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین درصد تغییر نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ٣١.٣ درصد افزایش بوده است.

تورم سالانه

درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ١٣٩٩ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به تابستان سال ١٣٩٨ (تورم سالانه)، معادل ٤٠,٨ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.٣) ١١.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

بیشترین نرخ تورم شاخص کل در یک سال گذشته مربوط به پاییز ١٣٩٨ که معادل با ٤٢,٢ درصد و کمترین نرخ تورم سالانه مربوط به بهار ١٣٩٩ که معادل ٢٩.٣ درصد بوده است. در بین گروه های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم در همین دوره مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ٧١,٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ١٥.٧ درصد افزایش متعلق به گروه «شیشه» بوده است.

تورم فصلی

درصد تغییرات شاخص قیمت کل نهاده‌های ساختمانی در تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل  قبل معادل ٣٠,٣ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٧.٣) ١٣.٠ واحد درصد افزایش داشته است.

بیشترین تورم فصلی در طول یک سال گذشته مربوط به همین فصل و کمترین درصد تغییر فصلی شاخص کل مربوط به پاییز ١٣٩٨ با ٣,٤ درصد تغییر بوده است. در همین فصل در بین گروه های اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ٦٣,٩ درصد افزایش و کمترین درصد تغییر نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٥.٥ درصد افزایش بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تورم شاخص شهر تهران مرکز آمار ایران درصد افزایش داشته درصد بوده که نسبت چهار فصل منتهی تورم سالانه درصد تغییر نرخ تورم فصل قبل ٣ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس: لباس تیره نپوشید!

 به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: سرهنگ فیروز کشیر دوشنبه شب در گفت و گویی اظهار کرد: در تصادفات منجر به مرگ شبانه شهر تهران و از نظر نوع کاربری حدود ۳۷ درصد از عابرین پیاده، حدود ۱۷ درصد تخلفات خودروها و نیز ۴۶ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی افزود: متاسفانه برخی از عابرین پیاده شب هنگام لباس‌های تیره می پوشند که ممکن است رانندگان با توجه به تاریکی هوا آنها را نبینند و حوادث تلخ و جبران ناپذیری را رقم بزنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: در رصدها مشخص گردید که بیشترین تصادفات منجر به مرگ شهر تهران به بزرگراه آزادگان باز می‌گردد و بعد از آن این آمار مربوط به بزرگراه امام علی (ع) و سپس مربوط به بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه شهید زین الدین است.

سرهنگ کشیر ادامه داد: معابری که اعلام شد جزو معابر خطرناک تهران به ویژه در شب هنگام بوده و پلیس بارها اطلاع رسانی های لازم را در خصوص تردد ایمن و با احتیاط رانندگان در این معابر داشته است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان یک بزرگراه شریانی و حساس است که از انتهای آزادراه تهران شمال در انتهای شمال غربی شهر و به سمت غرب تهران و از جنوب و جنوب غربی و جنوب شرقی تا سه راه افسریه ادامه دار است.

سرهنگ کشیر تاکید کرد: رانندگانی که در این مسیرها و مخصوصا معابر بزرگراهی تردد می کنند باید با دقت و مهارت بیشتری تردد داشته و حواس شان به عابرین پیاده و موتورسواران باشند و سرعت مطمئنه را مد نظر داشته و از خوردن و آشامیدن و انجام هرگونه حرکاتی که باعث حواس پرتی آنان می شود جدا پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • هشدار پلیس: لباس تیره نپوشید!
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲