Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر تازه تأسیس پالیز اسدآباد با ادغام دو روستای جنت آباد و مزرعه بید و حذف دهیارها شکل گرفته و در حال حاضر برای پرداختن به امورات عمرانی در انتظار یک کد شهری است که باید در این زمینه استانداری و فرمانداری مدارکی را برای رفع موانع به وزارتخانه ارسال کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهر پالیز یکی از شهرهای اسدآباد از توابع استان همدان است که با ادغام دو روستای مزرعه‌بید و جنت‌آباد شکل گرفت؛

شهر شدن این دو روستای پرجمعیت که در همجواری یکدیگر و در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد، از سال‌های قبل در دوره نمایندگی بهروز نعمتی مطرح و در دوره اکبر رنجبرزاده نماینده سابق دوره دهم مجلس اوج گرفته و دست‌آخر موافقت آن در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ از سوی وزیر کشور گرفته شد و در اول خردادماه با مصوبه وزارت کشور و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور به‌عنوان شهر شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ابلاغ رسمی مصوبه شهر شدن پالیز، اعضای شورای اسلامی این شهر از بالاترین رأی‌های کسب‌شده بین اعضای دو شورای روستای جنت‌آباد و مزرعه بید انتخاب و بر اساس آن اعضای هیأت رئیسه شورا هم در تیرماه انتخاب شدند.

مهرماه ۹۹ بود که اعضای شورا فراخوان عمومی را برای انتخاب شهردار دادند که از بین افراد دارای توانمندی، فردی باتجربه در عرصه مدیریت شهری انتخاب و در صورت داشتن شرایط آئین‌نامه اجرائی، تصدی شهرداری پالیز را عهده‌دار شود.

لذا از ۲۹ شهریور الی ۴ مهرماه درخواست ارائه مدارک و رزومه کاری از متقاضیان را داشتند.

حال بعد از این همه کش‌وقوس‌ها برای شهر شدن پالیز و انتخاب اعضای شورای اسلامی و هیأت رئیسه آن، همچنین ماجرای انتخاب شهردار، هنوز خبری از کد شهری و شهرداری برای این شهر نیست.

صفی الله اسدی، رئیس شورای اسلامی شهر پالیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به نحوه شهر شدن دو روستای جنت‌آباد و مزرعه بید، اظهار کرد: شهر شدن پالیز از زمان آقای نعمتی، نماینده سابق مجلس مطرح بود که در زمان آقای رنجبرزاده، نماینده سابق دیگر مجلس مصوبه آن موافقت و اخذ شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر پالیز به تعداد ۵ نفر انتخاب شدند، افزود: شهر پالیز در حال حاضر بالغ‌بر از ۵ هزار نفر جمعیت دارد که البته با ادغام دو روستا به این جمعیت رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر پالیز با بیان اینکه دو دهیاری با ادغام روستای جنت‌آباد و مزرعه بید دهیارها حذف و قرار است شهرداری شکل بگیرد، افزود: با انتخاب فردی به‌عنوان شهردار از ساختمان دهیاری به‌عنوان شهرداری استفاده خواهد شد تا بتوانیم در آینده ساختمانی مجزا ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه به دنبال معرفی شهردار هستیم، افزود: در این زمینه فراخوان عمومی دادیم که ۱۳ نفر نیز متقاضی شدند و با نظر شورا یک نفر به‌عنوان شهردار انتخاب شود.

اسدی ادامه داد: تعداد ۱۳ نفر متقاضی از سطح شهر و روستاهای اسدآباد، جنت‌آباد و مزرعه بید هستند که مدارک ارائه داده‌اند و منتظریم که در طی جلسه برنامه‌های خود را اعلام و نظر شورا را از آن‌ها گرفته و فردی را انتخاب کنیم.

وی گفت: شهر پالیز در حال حاضر دارای آرامستان، محل دفع زباله، درمانگاه، چندین مدارس، ورزشگاه، دارد اما نیاز به امکانات دیگری هم هست که با وجود کد شهری می‌تواند به آن برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر پالیز با بیان اینکه بعد از گذشت ماه‌ها هنوز برای این شهر کد شهری تعریف‌نشده، گفت: در این زمینه نماینده مردم در مجلس، فرمانداری و بخشدار پیگیری‌هایی داشته‌اند، اخیراً هم آقای سرمدی طی نامه‌ای به وزارت کشور متذکر شده، اما هنوز استانداری و فرمانداری موارد لازم را به وزارتخانه ارسال نکردند.

در این راستا کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در دوم مهرماه در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به وزیر کشور اعلام کرد که جناب آقای رحمانی فضلی! اما پالیز شهر جدیدی که در آستانه انتخابات فقط روی کاغذ مجوز گرفته و بعد از حدود ۷ ماه دریغ از اختصاص کد شهری است. حساب دهیاری‌هایی که تبدیل به شهر پالیز شده‌اند مسدود شده و کارهای عمرانی در حد روستا نیز متوقف‌شده و عملاً نشانی از شهر شدن وجود ندارد.

سرمدی در پیگیری دیگری اعلام کرد که طی مکاتبه‌ای رسمی با وزارت کشور ۷ مهرماه ۹۹ موضوع کد شهری پالیز را مطرح و درخواست کرد گویا قرار است رفع موانع و انجام مراحل قانونی و اداریِ از سوی استانداری و فرمانداری تکمیل و ارسال شود.

حال با توجه به حذف دهیاری‌های دو روستای جنت‌آباد و مزرعه‌بید بعد از ادغام برای شهر شدن پالیز، انتظار می‌رود که هرچه زودتر استانداری و فرمانداری در زمینهٔ دریافت کد شهری این شهر اقدام کنند تا از حالت روستایی بودن خارج شود و از امکانات و اعتبارات مجزایی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استانداری و فرمانداری عنوان شهر اعضای شورا دو روستای کد شهری شهر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری و شهرداران نواحی یزد در دیدار عیدانه با استاندار به هم اندیشی در خصوص بستر‌های تحقق شعار سال و همچنین رویکرد‌های مورد پیگیری در سال جدید پرداختند.   استاندار یزد در این نشست با تقدیر از خدمات و تلاش‌های شهرداری و شورای شهر یزد در سال ۱۴۰۲ و تعامل و همکاری با مجموعه استان، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات ارزشمند و خدمات بزرگی از سوی مجموعه مدیریت شهری یزد در سال گذشته انجام شد.   وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد مردمی بودن و حضور در محلات، توجه به محلات کمتر برخوردار و حاشیه شهر، توزیع عادلانه خدمات شهری و توجه ویژه به مسائل فرهنگی از برجسته‌ترین ویژگی‌های فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر در سال گذشته بود.   مهران فاطمی با تاکید بر انجام امور زیر ساختی در سال ۱۴۰۳ گفت: طرح «بوستان بزرگ زندگی» با ۵۷ هکتار وسعت به عنوان یکی از مهم‌ترین این اقدامات ماندگار، نیازمند عزم جدی برای اجرا و بهره برداری تا پایان دوره ششم شورای شهر است.   وی در ادامه انجام فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی را موجب آرامش و تلطیف ذهن و روح مردم دانست و عنوان کرد: برگزاری پر رونق برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف توسط سازمان فرهنگی شهرداری نیازمند حمایت ویژه اعضای شورای شهر یزد است.   استاندار یزد همچنین با اشاره به لزوم توجه بیشتر به ساماندهی سیما و منظر شهری یزد، گفت: اقداماتی نظیر رنگ آمیزی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز باعث تغییرات محسوس در جلوه‌های بصری شهر خواهد شد.   وی در ادامه بازدید‌های میدانی اعضای شورای شهر و شهرداری از محلات مختلف شهر را در خدمت رسانی بهتر به شهروندان موثر دانست و افزود: بر این اساس حضور پر رنگ در جمع مردم و اجرای مصوبات نشست‌های مختلف مردمی در دستور کار قرار گیرد.   فاطمی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهر یادآور شد: یکی از ویژگی‌های برجسته یزد، پاکیزگی شهر است؛ لذا به ورودی شهر‌ها به عنوان پیشانی شهر توجه بیشتری شود.   وی معضل ترافیک را برای مردم شهر آزار دهنده دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های زیرساختی و ضربتی کاهش ترافیک در وهله اول طرح‌های مورد تایید شورا و شهرداری در جلسه شورای ترافیک استان مطرح و تصویب شود.   استاندار یزد با بیان اینکه عملکرد استان در بحث بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری به عنوان یکی از مولفه‌های نهضت ملی مسکن قابل قبول نبوده است، گفت: علاوه بر مشوق‌های دولت، شورای شهر نیز به تصویب مشوق‌های جداگانه‌ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند.    وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر شورای ششم و شهرداری یزد به مسئله سرمایه گذاری تصریح کرد: در غیر این صورت شاهد عدم رشد اقتصاد شهری و نیمه کاره ماندن پروژه‌های بزرگ خواهیم بود؛ لذا ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گیرد.   استاندار در ادامه با اشاره به افزایش آمار ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهر یزد، اظهار کرد: راهکار‌های عملیاتی کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز باید در قالب طرحی تهیه و اجرا شود.   وی در پایان بر لزوم همدلی، همزبانی و هم افزایی جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: در راستای بررسی مصداقی مسائل شهری و اخذ تصمیمات لازم، جلسات تسهیل و رفع موانع مدیریت شهری با حضور نمایندگان مجلس، دستگاه‌های نظارتی و مدیران استان، تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بوم گردی در روستای امین آباد قرچک
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود
  • سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است
  • تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا
  • به دنبال بارش های سیل آسا راه ۱۵ روستای شهرستان باشت مسدود شد
  • راه‌آهن دورود_خرم‌آباد؛ پروژه‌ احیاء شده دولت سیزدهم