Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از توزیع برنج هندی تنظیم بازار از دیروز به میزان ۱۶۸ تن در خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کمبود و گرانی برخی اقلام خوراکی از جمله روغن، مرغ و برنج باعث گلایه مردم شده است. اداره صنعت، معدن و تجارت در راستای تنظیم بازار، توزیع برخی اقلام را با قیمت مصوب آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلوغی صف‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا و این‌که به تمام افراد حاضر در صف، اقلام مورد نظر، نمی‌رسد، بر گلایه مردم افزوده است. یکی از مخاطبان از شهرستان سربیشه در پیامی نوشت: "برنج تنظیم بازار بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سربیشه توزیع می‌شود. آیا در این اوضاع کرونا لازم است به این شکل اقلام تنظیم بازار توزیع شود؟"

الیاس جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: توزیع برنج هندی تنظیم بازار از دیروز به میزان ۱۶۸ تن در مراکز منتخب شهر بیرجند و سایر شهرستان‌ها آغاز شد.

وی افزود: قیمت هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج هندی ۱۱۲۱ تنظیم بازار ۱۵۲ هزار تومان برای مصرف کنندگان تعیین شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراکز عرضه برنج به منظور دسترسی تمامی شهروندان از سوی اتحادیه مربوطه از مناطق مختلف مرکز استان انتخاب شده اند گفت: ۲۰ مرکز منتخب در مرکز استان برای توزیع مناسب برنج پیش‌بینی شده است.

جویبان با بیان این‌که از این مقدار برنج، ۱۱۱ تن سهمیه اختصاصی به ۱۰ شهرستان دیگر استان است ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص نحوه توزیع و جامعه هدف مورد نظر در سایر شهرستان‌ها بر عهده کمیسیون تنظیم بازار هر شهرستان است.

وی همچنین از توزیع ۳۰۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در ۲۵ واحد در مرکز استان و مراکز منتخب در سایر شهرستان‌‌ها به منظور تعدیل قیمت مرغ خبر داد و افزود: قیمت هر کیلو مرغ منجمد تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان برای مصرف کنندگان تعیین شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سهمیه برنج که در حال حاضر توزیع می‌شود باقی مانده سهمیه برنج محرم و صفر است که جذب نشده بود.

جویبان عنوان کرد: تاکنون سهمیه تکمیلی را کارگروه تنظیم بازار کشور به استان‌ها تخصیص نداده و این مسئله به دست استان‌ها نیست اگر سهمیه‌ای از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور تخصیص داده شود در استان‌ها توزیع خواهد شد در غیر این صورت که توزیعی نخواهیم داشت.

مردم در شهرستان‌ها نگران اتمام برنج نباشند

وی با بیان اینکه مردم در شهرستان‌ها نگران اتمام برنج نباشند، اظهار کرد: سهمیه برنجی که برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده سهمیه قابل توجهی است و طی یک تا دو روز به اتمام نمی‌رسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: برنجی که در حال حاضر توزیع می‌شود با ارز نیمایی تهیه شده و مدتی می‌شود که برنج جزو اقلام تنظیم بازار نیست و مردم باید برنج را از بازار تهیه کنند.

جویبان بیان کرد: هم‌اکنون برنج، مرغ و شکر تنظیم بازار در سطح استان در حال توزیع است و به زودی روغن نیز وارد بازار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در مورد تامین روغن نیز پیگیر هستیم، گفت: 150 تن روغن جامد و مایع وارد استان شده که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قیمت روغن افزایش داشته و با قیمت درج شده روی روغن به فروش می‌رسد.

جویبان به توزیع مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت کیلویی 15 هزار تومان اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ گرم در بازار 23 هزار تومان است و اختلاف قیمت 8 هزار تومانی مرغ تنظیم بازار نیز در کاهش قیمت مرغ گرم در بازار بی تاثیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: توزیع مرغ منجمد در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تمامی روز بازارها و واحدهای صنفی فروش مواد پروتئینی شمال شهر بیرجند انجام خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در خصوص نحوه توزیع مرغ منجمد در شهرستان‌ها، افزود: توزیع در هر شهرستان بر اساس ضریب جمعیتی شهرستان‌ها انجام شده و نحوه توزیع در اختیار کمیسیون تنظیم بازار شهرستان‌ها خواهد بود.

جویبان با اشاره به نظارت بازرسان سازمان بر مراکز توزیع تصریح کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می توانند با سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان این سازمان تماس حاصل و موضوع را گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معدن و تجارت خراسان جنوبی تنظیم بازار هزار تومان شهرستان ها مرغ منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی این موضوع برگزار شد.

سید محمدرضا مدرسی بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد و گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

وی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد که با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد