Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@23:42:40 GMT

کرونا درآمد مایکروسافت را ۱۲ درصد افزایش داد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۸۸۳۶

کرونا درآمد مایکروسافت را ۱۲ درصد افزایش داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از تلگراف، درآمد مایکروسافت درپایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۲ درصد رشد کرده و به ۳۷.۲ میلیارددلار رسیده است. سودآوری شرکت نیز با ۳۰ درصد رشد ۱۳.۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

گسترش سرویس‌های دیجیتال و دورکاری کارمندان شرکت‌ها به افزایش درآمد مایکروسافت در اوج بحران کووید ۱۹ کمک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمد سرویس ابر رایانشی آزور این شرکت ۴۸ درصد رشد کرده است. از سوی دیگر درآمد بخش بازی رایانه‌ای ایکس باکس نیز ۳۰ درصد رشد کرده است. در کنار این موارد فروش تبلت و لپ تاپ‌های مایکروسافت نیز ۳۷ درصد افزایش یافته است.

به گفته ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت روند دورکاری تا مدت‌ها ماندگار است. او در این باره گفت: در دهه آینده عملکرد اقتصادی همه کسب و کارها با توجه به سرعت تحولات دیجیتالی آنها تعیین می‌شود. ما مشغول نوآوری هستیم تا به مشتریان مان در صنایع مختلف کمک کنیم با صرفه جویی در زمان هزینه‌ها را کاهش دهند.

همچنین مایکروسافت ادعا می‌کند با دورکاری کارمندانش توانسته برخی هزینه‌های فزایند زیربنای سرویس ابررایانشی را جبران کند. این شرکت به کارمندانش اجازه داده حتی پس از بازشدن دفاتر، در صورت تمایل به طور دائم دورکار بماند.

البته درآمد تبلیغات مایکروسافت از طریق موتور جستجوی Bing حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و نشان دهنده عمیق‌تر شدن شکاف این شرکت با رقیب خود یعنی گوگل است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1078952 برچسب‌ها شرکت مایکروسافت کرونا ویروس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا شرکت مایکروسافت کرونا ویروس درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ درآمد حاصل از افزایش ۱۵ درصد به سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی بیش از پنج میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال قبل نصف شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه که از روز گذشته در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته، درآمد حاصل از افزایش ۱۵ درصد به سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی بیش از پنج میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این رقم در بودجه سال قبل ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که نشان می‌دهد پیش بینی دولت از این ردیف درآمدی در سال جاری ۵۰ درصد کاهش داشته است. 

گفتنی است؛ از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ واردات تمام لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند، چراکه به گفته آن‌ها، تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.  

البته در این مدت چندین بار قرار شد در این تصمیم تجدید نظر شود، اما به نظر می‌رسد هنوز تصمیم جدیدی در رابطه با کاهش محدودیت‌های واردات گرفته نشده است.

آمارهای قبلی گمرک نیز نشان می‌دهد محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو به مقدار ناچیزی وارد کشور می‌شود، اما واردات تعداد زیادی از این اقلام از قبیل کرم، صابون و لوازم آرایشی ممنوع است که به گفته مسئولان مربوطه، مبدأ ورود آنها مناطق آزاد یا قاچاق هستند یا اینکه به صورت فله وارد کشور شده و با برندهای مختلف خارجی بسته‌بندی و در بازار عرضه می‌شوند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • پیش‌ بینی مالیات سیگار در سال جاری
  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟
  • سقوط درآمد بزرگترین بانک آمریکا
  • برطرف شدن ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت
  • رفع ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی مایکروسافت