Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران سند محرمانه مربوط به پارلمان سوئد و بانک‌های اروپایی که توسط یک شرکت امنیتی سوئدی محافظت می‌شد، توسط هکرها به سرقت رفته است. این شرکت سوئدی مسئولیت حفاظت از داده‌ها و اطلاعات محرمانه بسیاری از مراکز حساس جهان از جمله برخی مراکز هسته‌ای را برعهده دارد.

به گزارش ایمنا، شبکه خبری یورونیوز با انتشار خبر سرقت هزاران سند محرمانه مربوط به پارلمان سوئد و بانک‌های اروپایی توسط هکرها، افزود: مسئولان شرکت امنیتی اینترنتی سوئدی موسوم به «گانِبو» (Gunnebo) روز سه شنبه (روز گذشته) با اعلام این مطلب که این شرکت قربانی یک حمله سایبری شده است، خبر به سرقت رفتن اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان شرکت امنیتی سوئدی گانِبو اعلام کردند که اطلاعات به سرقت رفته‌ای که این شرکت مسئولیت حفظ و امینی آن‌را برعهده داشته است، مربوط به پارلمان سوئد و برخی از بانک‌های اروپایی بوده است.

یک سخنگوی این شرکت امنیتی اینترنتی در این باره به این شبکه خبری اروپایی این حمله را برای این شرکت «بی نهایت تأسف بار» توصیف کرد و افزود که هکرها در این حمله به خوبی سازماندهی شده بودند.

بنابراین گزارش شرکت امنیتی گانِبو متخصص در ایجاد درگاه‌های امن اینترنتی است که مشتریان بسیاری در سراسر جهان دارد از جمله بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها.

یورونیوز با اشاره به اینکه این اتفاق در ماه اوت گذشته رخ داده و اکنون خبر آن رسانه‌ای شده است، این موضوع باعث خدشه دار شدن نام این شرکت امنیتی سوئدی گردیده.

این رسانه اروپایی در ادامه می‌افزاید: آنچه که در ماه اوت گذشته درجریان این حمله سایبری ربوده شده، درمجموع حدود ۱۹ گیگا بایت اطلاعات بعلاوه ۳۸ هزارا فایل بوده است.

یورونیوز ادامه داد: این اطلاعات شامل موارد حفاظتی پارلمان سوئد، طرح‌های ایمنی مربوط به حداقل دو بانک آلمانی و اطلاعات مربوط به دفتر جدید «آژانس مالیاتی سوئد» در استکهلم بوده است.

بنابراین گزارش این شرکت امنیتی سوئدی در آنزمان ناچار به خاموش کردن سرورهای خود شد.

کد خبر 452231

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هکر سرقت اسناد محرمانه بانک های اروپایی پارلمان سوئد سرقت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بانک های اروپایی پارلمان سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی

ارائه پیش بینی غلط از واکنش احتمالی ایران به حمله علیه کنسولگری دمشق دومین شکست اطلاعاتی بزرگ رژیم صهیونیستی پس از حمله ۷ اکتبر به حساب می آید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در 6 ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر 2023 هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

حمله انتقامی 14 آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!