Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز مناطق حساس مثل فرودگاه ها و زندان ها باعث نگرانی دولت کشورهای مختلف شده و شرکت های فناوری را وادار ساخته تا به فکر راه حل برای این مشکل باشند. شرکت DroneShield که در سیدنی استرالیا واقع شده با اسلحه ضد پهپاد خود به نام DroneGun MkIII پهپادهای ناشناس را شکار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
DroneGun با ابعاد جمع و جوری که دارد، کوچکترین عضو خانواده سلاح های ضد پهپاد این کمپانی است. برخلاف نسل اول این سلاح که ابعادی بزرگ و بازوکا مانند داشت و کاربر باید آن را روی شانه خود قرار می داد، در نسل سوم می توان به راحتی و توسط یک دست با آن کار کرد.
کمپانی مورد بحث اولین بار در سال 2016 از DroneGun رونمایی کرد. دو سال بعد این سلاح جای خود را به نمونه سبک تر DroneGun Tactical نسل دوم داد. حالا با عرضه DroneGun MkIII عضو جدیدی به خانواده تفنگ های ضد پهپاد این شرکت اضافه شده است.
DroneGun MkIII فقط 1.95 کیلوگرم وزن داشته که در مقایسه با Tactical که 7.3 کیلوگرم وزن داشت، بسیار سبک تر است. البته کوچک شدن سایز سبب کاهش برد شده و DroneGun MkIII تنها قادر به شکار پهپادها در شعاع 500 متری است (برد نسل دوم 2 کیلومتر بود.)  
ارتش و پلیس آمریکا و برخی کشورهای دیگر از محصولات شرکت DroneShield استفاده می کنند. به علت قوانین وضع شده توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا، افراد حقیقی که نگران پرواز پهپادها بر فراز حریم منزل خود هستند، مجوز استفاده از DroneGun را نداشته و باید به فکر راه حل های دیگری باشند.
در حادثه ای بی سابقه در انگلستان، شناسایی دو پهپاد ناشناس بر فراز فرودگاه گاتویک که یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان و دومین فرودگاه شلوغ انگلستان محسوب می شود، منجر به تعطیلی فرودگاه و کنسل شدن پروازها به مدت 36 ساعت شد. این حادثه زندگی 140 هزار مسافر را مختل کرد و خسارتی سنگین بر دوش فرودگاه و ایرلاین ها گذاشت.  
با فراگیر شدن پهپادها صنعت تازه ای متولد شده و با ترند شدن فیلمبرداری و عکسبرداری بوسیله آن ها، مشکلات جدیدی گریبانگیر افراد شد. ورود پهپادها به مناطق حفاظت شده یکی از بزرگترین مشکلات پیرامون این پرنده های کوچک بوده و روش های متعددی هم برای مبارزه با آن ها معرفی شد است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پهپاد اسلحه سلاح پلیس ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

به گزارش همشهری آنلاین، یورونیوز در گزارشی نوشت: پهپادهای شاهد در حمله اخیر ایران به اسرائیل نیز مورد استفاده قرار گرفتند این پهپادهای انتحاری، به ابزار کارآمد جنگی تبدیل شده‌اند. پولاش سخنگوی نیروی هوائی اوکراین می‌گوید نمی‌تواند روزی را بدون صدای پهپادهای «انتحاری» ایرانی به یاد بیاورد؛ پهپادهایی که به هنگام اصابت، همه چیز را نابود می‌کنند. پهپادهای شاهد در حمله اخیر ایران به خاک اسرائیل نیز مورد استفاده قرار گرفتند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «صدای پهپادهای شاهد، این ابزارهای وحشت، در آسمان خاورمیانه و اروپا یکسان است.

پهپادهای شاهد، هواپیماهای بدون سرنشین یک‌بار مصرف، دوربرد و دارای مهمات هستند. تا زمانی که اپراتور این پهپادها هدفی را برای منفجر کردن انتخاب کند، آنها می‌توانند در اطراف یک منطقه چرخ بزنند. چند نوع پهپاد شاهد وجود دارد که توسط روسیه در اوکراین استفاده می‌شود. از این مدل‌ها می‌توان به شاهد ۱۳۶ و شاهد ۱۳۱ اشاره کرد. روس‌ها نام مدل جدید این پهپاد را به دلیل استفاده در اوکراین به «Geran-2» تغییر داده‌اند، هرچند مشخص نیست تعداد آنها چقدر است. شاهد ۱۳۶ با سر جنگی ۴۰ کیلوگرمی جهت تخریب زیرساخت‌های حیاتی و دفاع هوائی ارزان و مفید بوده‌اند. قیمت ارزان به این معنی است که روس‌ها احتمالاً ۵۰ هزار دلار برای هر عدد از آنها می‌پردازند. گزارش‌هایی وجود دارد که ایران به روسیه کمک کرده تا کارخانه‌های خود را توسعه داده و پهپادها را به صورت محلی بسازد.

از این پهپادها به صورت گروهی و در جهات مختلف استفاده می‌شود تا سیستم دفاع هوائی را خسته کنند. آنها همچنین ممکن است پنج روز از این پهپاد استفاده کنند و [در] روز ششم، نوع دیگری از پهپاد را پرتاب کنند.»
پهپادهای شاهد معمولاً در امتداد بستر رودخانه‌ها و جاده‌ها حمله می‌کنند، زیرا برای رادار ضدهوایی دشوارتر است که پهپادها را بر فراز آب تشخیص دهد و ردیابی کند. همین‌طور صدای پهپادها با صدای عبور خودروها خنثی می‌شود و به همین خاطر جاده‌ها مسیری بهتر برای آنها محسوب می‌شوند.

پهپاد شاهد «مهم‌ترین» کمکی است که ایران به ارتش روسیه کرده است، چرا که آنها توانسته‌اند خسارت عمده‌ای به اوکراین وارد کنند. ایران ارسال یا ساخت پهپاد برای روسیه برای «جنگ علیه اوکراین» را تکذیب کرده است.
به طور کلی رابطه تهران و مسکو پس با روی آوردن روسیه به ایران برای دریافت سایر کمک‌های نظامی عمیق‌تر هم شده است. گزارش روزنامه واشنگتن پست در ماه اوت ۲۰۲۳ نشان داد که هدف روسیه تولید ۶ هزار پهپاد در داخل مرزهای این کشور تا سال ۲۰۲۵ است. امری که به لطف یک «معامله تسلیحاتی میلیارد دلاری» با تهران قابل انجام خواهد بود.

کد خبر 846823 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • یک پژوهشگر : نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است
  • یووال نوح هراری: نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم/ متحدان ما یکی یکی از آنچه در غزه می‌گذرد وحشت زده شده‌اند
  • خودرو‌ها در این شرایط دچار تخلف ساکن می‌شوند
  • تخلف ساکن چیست؟