Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با حذف گام 45 فرآیند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی ، اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان مالیاتی مودی تلقی می شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سازمان امور مالیاتی، محمد مسیحی با اشاره به رویکرد اساسی نظام مالیاتی مبنی بر حمایت از تولید و صادرات، عنوان داشت: روان سازی و تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد پنجره واحد شروع کسب و کار باعث شده، فعالان اقتصادی در شرایطی ایده آل تر و به دور از پیچیدگی های اداری، مجوزهای لازم کسب و کار را اخذ نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی خاطرنشان کرد: پیش از این، اجرای گام 45 فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بین یک ماه تا دو ماه زمان می برد که هم اکنون، با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آنها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نمی باشد.   معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: با موافقت وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اصلاح فصل دوم آئین نامه اجرایی تبصره (3) ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/4/31، ضمن صدور بخشنامه ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، گام 45 در سامانه مالیاتی، در خصوص فرایند راستی آزمایی حذف شده است .   مسیحی، با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی جهت اخذ مجوزهای لازم برای شروع کسب و کار، نیازی به شماره اقتصادی ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر و با اجرای بخشنامه سازمان، اشخاص حقیقی به محض اخذ مجوز یا پروانه کسب و کار از اصناف و اتحادیه ها و همچنین اشخاص حقوقی و بنگاه های اقتصادی به محض ثبت در اداره ثبت شرکت ها، در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت نام شده تلقی می شوند و اطلاعات هویتی آنها، به صورت برخط یا غیر برخط، به سازمان امور مالیاتی کشور منتقل شده و همچنین، شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی جهت آغاز کسب و کار قلمداد می گردد.   وی تاکید کرد: اجرای گام 45 در سامانه تخصیص شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی، بالاخص در نظام مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای مودیان ایجاد کرده بود که با این مصوبه، ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده کفایت داشته و جهت دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی کسب و کار مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور مالیات بر ارزش افزوده شماره اقتصادی نظام مالیات کسب و کار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو  کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه های اقتصادی تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد. 

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور،  از این همکاری ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

بردی محمدف با اشاره به  تجارب مثبت اجرای طرح های زیربنایی توسط شرکت های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.  

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم،  برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجهدیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانیامیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی «گروه موسوم به امیرمنصور آریا» تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی