Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موسسه حضرت خدیجه(س)گفت: به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) ۱۶ هزار خانواده از مجموع هزار و ۳۰۰ راس قربانی موسسه حضرت خدیجه(س) متنعم شدند.

حجت الاسلام «زهیر ثباتی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: موسسه حضرت خدیجه(س) از ابتدای اسفند سال ۹۴ با هدف توسعه فرهنگ زیارت و احیای سنت مناسبت های فراموش شده و احیای نام و مادران و همسران اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ وقف و فعالیت های مشارکتی تاسیس شده است و به یاری خداوند در مرحله اول و نگاه اول تا به امروز در زمینه تشرف ۸۰ هزار زائر اولی به شهر قم و سی و پنج هزار زائر اولی به شهر مشهد و شش هزار و ۱۰۰ زائر کربلای معلی و عراق توفیق پیدا کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مسئول موسسه حضرت خدیجه(س) با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر برنامه های موسسه حضرت خدیجه(س) افزود: متاسفاته قریب به یک سال است از نعمت اعزام رائر اولی به اعتاب مقدسه محروم هستیم به واسطه این بیماری منهوس که دامان جامعه را گرفته است. در حوزه احیای سنن و مناسبت های اسلامی خب  بزرگان گفته اند که اگر ما مسلمانان در خصوص غدیر کوتاهی نمی کردیم، واقعه عاشورا پیش نمی امد. به همین منظور تلاش کرده ایم به هر طریقی و هر طور که باید و شاید و در توانمان است در زمینه ایام منتسب به ایام غدیر و روز غدیر در کشور را احیا کنیم.


حجت الاسلام ثباتی بیان کرد: در راستای احیای ایام منتسب به عید غدیر برنامه «۱۵ روز شاد آسمانی» را در حدود سه سال هست در مناسبت های ایام غدیر و عید غدیر برگزار می کنیم که هدف از این برنامه تبلیغ و ترویج عید غدیر و مسئله غدیر در میان نسل امروز است و در این راستا با برگزاری مسابقه و ساخت مستند های تلویزیونی و تولید محصولات و برگزاری دوره های آموزشی و برقراری کاروان های شادی در سراسر کشور امسال در سومین سال توفیقات خوبی کسب کردیم.


وی خاطر نشان کرد: در معرفی مادران و همسران اهل بیت(ع) تلاش کرده ایم تا زندگی حضرت خدیجه(س) و حضرت آمنه(س) و سایر مادران و همسران اهل بیت(ع) را که نسبت به آنها غفلت شده به رشته تحریر در بیاوریم. کتاب «این تو این ماجرای عشق من» و «خدیجه بانوی بزرگ اسلام»از اثاری است که در خصوص این حضرت تولید شده است.

حجت الاسلام ثباتی در خصوص کتب منتشره از سوی موسسه در حوزه عاشورا گفت: الحمد الله در حوزه نشر با نگاهی نو به داستان عاشورا توفیق داشته ایم کتاب های احلی من المثل را نوشته جناب اقای سید علی اصغر علوی به رشته تحریر در بیاریم که این اثر فرهنگ اصطلاحات، تعابیر و ضرب‌المثل‌های هیئتی- تشکیلاتی است هدفمان این بوده است تا با انتشار این کتاب ادبیات بچه های هیاتی را تغییر بدهیم.

 

 


وی ادامه داد: خداوند را شاکریم که یاری رسانمان است تا در حوزه فرهنگی نام مقدس حضرت خدیجه(س) در کنار رویدادهای مهم فرهنگی کشور قرار گیرد. در ادامه مهمترین رویدادی که اخیرا در مجموعه موسسه حضرت خدیجه (س)رقم می خورد برنامه گفت و گوی دوستان با حضور حجت الاسلام رفیعی در یک جمع دوستانه و صمیمی و نزدیک و بدون تعارف جوانان است که تا پیش از ماه محرم و صفر هر هفته این جلسه برگزار می شد و الان بعد از این ایام هر دو هفته یک بار با حضور جوانان پرسش گر و سعه صدر و حوصله حاج اقای رفیعی برگزار می شود.

 

 

حجت الاسلام ثباتی در خصوص سنت حسنه قربانی در این موسسه توضیح داد و گفت: سنت حسنه قربانی رو از زمان تاسیس موسسه حضرت خدیجه(س)  شروع کرده ایم و با توجه به هزینه های بالای قربانی و رغبت مردم برای انجام این سنت حسنه هر سال در عید قربان و در نیمه شعبان قربانی رو داشته ایم و از ابتدای ماه رجب توفیق داشته ایم که هر ماه در ابتدای ماه قمری قربانی ها را انجام دهیم و تا کنون میانگین ماهیانه هزار و دویست راس قربانی را انجام می دهیم که در بسته بندی های بسیار خوب و هر ماه با نمک متبرکه یکی از اعتاب مقدسه در دسترس محرومین کشور قرار می گیرد. در ماه ربیع الاول هم به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) ۱۶ هزار خانواده  از مجموع هزار و ۳۰۰ راس قربانی موسسه حضرت خدیجه (س) متنعم شده اند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: موسسه حضرت خدیجه س قم موسسه حضرت خدیجه نذر قربانی حضرت خدیجه س قربانی موسسه حضرت خدیجه س حجت الاسلام راس قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بهرنگ قربانی، افزود: این دفترچه‌ها به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ شده و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس قرار گرفته است.
او ادامه داد: دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی دارای مهلت و اعتبار ۶ ماهه  است که پس از بررسی وضعیت فرد سپرده گذار، قابل تمدید است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، در خصوص ضریب امنیتی دفترچه‌ها هم گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مُهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه ،بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

قربانی افزود: از جمله مزایای افتتاح حساب از سوی اتباع ،امکان دریافت دفترچه اقامت قابل تمدید از سوی اتباع، سپرده‌گذاری، استفاده از بیمه تکمیلی درمان، بیمه حوادث، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه آتش‌سوزی و استفاده از صندوق ذخیره تسهیلات فرزندان اتباع خارجی است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود