Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین خورداری گفت: اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) با محوریت پایگاه بسیج حضرت بقیه‌الله (عج) در دور جدید کمک مومنانه، ۵۰ بسته ارزاق را میان خانواده‌های نیازمند جنوب شهر تهران توزیع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «یحیی خورداری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه قرارگاه جهادی «قمر بنی هاشم (ع)» کار ضد عفونی کردن مسجد صاحب الزمان (عج) و خیابان 15 خرداد شرقی و کوچه امام زاده یحیی (ع) را به صورت مرتب انجام می دهد، اظهار کرد: این گروه وظیفه تهیه و توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی میان نیازمندان را نیز در دوره شیوع ویروس کرونا بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) افزود: اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) با محوریت پایگاه بسیج حضرت بقیه الله (عج) و قرارگاه قمر بنی هاشم (ع) این پایگاه در دور جدید کمک مومنانه، 50 بسته ارزاق را میان خانواده های نیازمند جنوب شهر تهران توزیع کردند.

 

وی اضافه کرد: اهالی پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان (عج) چند شب است با قرار دادن میزی در جلوی در این خانه خدا کار توزیع بسته های ارزاق را میان نیازمندان انجام می دهند، بسته هایی که در حیاط و شبستان این مسجد به صورت مرتب چیده شده اند. همچنین، اعضای پایگاه حضرت بقیه الله (عج) کار شناسایی نیازمندان جدید را با دقت زیاد انجام می دهند تا کمک های مومنانه به دست نیازمندان برسد.

 

خورداری در ادامه به برگزاری مراسم نماز جماعت و برنامه در مناسبت های مذهبی در مسجد صاحب الزمان (عج) با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: به دلیل واقع شدن این مسجد در منطقه تجاری و همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، نماز جماعت در نوبت مغرب و عشاء در این خانه خدا اقامه نمی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اعضای پایگاه بسیج حضرت بقیه الله (عج) در شناسایی افراد نیازمند به صورت میدانی عمل می کند تا کمک ها به دست خانواده های واقعا نیازمند برسد و ثانیا این کار را با حفظ آبروی افراد انجام می دهد، همچنین، بسته ها شامل گوشت، مرغ، برنج، قند، چای، شکر، رشته ماکارانی، لپه، خرما، کنسرو تن ماهی و روغن است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه سبک زندگی اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد صاحب الزمان حضرت بقیه الله پایگاه بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟

به گزارش خبرنگار مهر، آخر هفته‌های پدر پسری، مادر دختری؛ این نام طرحی بود که در سال گذشته وزارت آموزش و پرورش آن را آغاز کرد تا فضاهای ورزشی و حیاط مدارس در پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص یابد.

وزارت آموزش و پرورش که در تأمین مربی ورزش و مراقب بهداشت و سلامت با مشکل محدودیت استخدام مواجه شده بود؛ از سال گذشته تلاش کرد دانش آموزان به کمک والدین و با کمترین هزینه در مدارس اوقات فراغت خود را سپری کنند.

با این حال آموزش و پرورش تلاش کرد تا با افزایش اعتبارات دولتی فضاهای ورزشی را هم افزایش دهد.

صادق ستاری فرد در جلسه‌ای که با حضور وزیر آموزش و پرورش و دیگر معاونین آموزش و پرورش برگزار شده بود با بیان اینکه ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده است؛ گفت: ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است و این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم.

معاون تربیت بدنی و و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدعی شد حضور خانواده‌ها در مدارس حالا دیگر تبدیل به یک گفتمان شده است؛ با این حال هیچ آماری در خصوص تعداد مدارسی که در آخر هفته‌ها میزبان خانواده‌ها هستند ارائه نکرد.

هنوز مشخص نیست مدارس چه امکاناتی را به خانواده‌ها می‌دهند تا آنان آخر هفته خود را در مدارس سپری کنند؟

خانواده‌ها معتقدند برای داشتن اوقات فراغت مناسب تنها داشتن یک فضای بازی کافی نیست؛ زیرا پارک‌ها و بوستان‌ها هم چنین فضایی دارند و اگر مدارس امکانات و وسایل ورزشی را برای خانواده‌ها فراهم نکند؛ عملاً چنین طرحی موفق نخواهد بود.

طرح مادر دختری، پدر پسری این سوال را در اذهان پیش آورده است که مدارس تا چه حد مکلف به اجرای آن هستند؟ مدارس موظف هستند چه امکاناتی را برای خانواده‌ها ایجاد کنند و آیا پدر حتماً باید همراه دانش آموز پسر و مادر همراه دانش آموز دختر باشد؟

البته در این خصوص باید به برگزاری مسابقات دانش آموزی در سال گذشته هم اشاره کرد؛ جایی که هشت میلیون دانش آموز در آن شرکت کردند. مسابقاتی که زمینه مناسبی برای استعدادیابی ورزشی را هم ایجاد کرد.

البته مسؤولان آموزش و پرورش مصمم هستند استعدادیابی ورزشی را از طریق ایجاد مدارس تربیت بدنی و با تمرکز بر دوره اول ابتدایی و متوسطه ادامه دهند.

موضوعی که نیازمند تأمین اعتبارات و توجه بیشتر دولت است و معلوم نیست آموزش و پرورش با بودجه موجود تا چه تعداد می‌تواند مدارس مجهز و اختصاصی تربیت بدنی را ایجاد کند.

اینکه چه تعداد از این مدارس تربیت بدنی، امسال به بهره‌برداری می رسند یا چه تعداد از این مدارس دولتی و چه تعداد غیردولتی هستند؛ هنوز معلوم نیست اما وزارت آموزش و پرورش به دنبال ترغیب باشگاه‌های ورزشی به مدرسه داری است. موضوعی که رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش هم چندی قبل بر آن تاکید کرده بود.

افزایش ساعات درس تربیت بدنی و ساماندهی معلمان تربیت بدنی در دوره ابتدایی از برنامه‌های دیگر معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در این زمینه است.

تربیت بدنی یکی از ساحت‌های شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و افزایش تحرک و نشاط ورزشی دانش آموزان، رشد جسمی و استعدادیابی ورزشی از مهمترین مواردی است که وزارت آموزش و پرورش برای دستیابی به آن نیازمند افزایش سرانه ورزشی در مدارس و جذب بیشتر معلم ورزشی و سلامت است.

با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش توانست پنجاه درصد از اعتبارات به دست آمده از سهم دولت در رشد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه فضاهای ورزشی مدارس به دست آورد؛ باید منتظر ماند و دید که در سال ۱۴۰۳ چه میزان بر فضاهای ورزشی افزوده شده و چه قدر طرح‌هایی همچون طرح مادر دختری و پدر پسری با کیفیت مطلوب در مدارس اجرایی می‌شود.

کد خبر 6078709 علی قدمی

دیگر خبرها

  • به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا
  • فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد
  • آمار چشمگیر پرسپولیس اوسمار برای کسب قهرمانی/ ۲۲ امتیاز در دور برگشت و ۴۵۰ دقیقه دروازه بسته
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان