Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:02:14 GMT

آمریکا و ادامه دخالت ها در شرق آسیا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۲۱۰

آمریکا و ادامه دخالت ها در شرق آسیا

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی "ان اچ کی" ژاپن"، "کِوین اشنایدر" با اشاره به تمرینات مشترک گسترده ای که دو کشور ژاپن و آمریکا در منطقه در حال برگزاری آن هستند، گفت: قابلیت های ژاپن و آمریکا برای انتقال پرسنل «می تواند و ممکن است در آینده برای اعزام نیروهای نظامی جهت دفاع از جزایر مورد مناقشه سنکاکو» مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این موضوع را روی ناوشکن نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد که البته از سوی تحلیلگران به عنوان نمایش قدرتی از سوی آمریکا از طریق اعزام نیروهای آمریکایی به جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی تلقی شد، تا جایی که مقام های وزارت دفاع ژاپن نیز این اظهارات را هشداری به چین تلقی کردند که از فعالیت هایش در آب های اطراف این جزایر نه تنها عقب نشینی نکرده بلکه آنها را افزایش داده است.

ژاپن کنترل این جزایر را در دست دارد، در حالی که چین و تایوان نیز ادعای مالکیت آنها را دارند.

دولت ژاپن می گوید که این جزایر بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو این کشور هستند.

اشنایدر در ماه ژوئیه (تیرماه) ضمن اتهام‌زنی علیه پکن، متعهد شده بود برای حفاظت از این جزایر از ژاپن حمایت کند.

او در یک کنفرانس خبری گفته بود که آمریکا «در مورد تعهدش به کمک» به دولت ژاپن در رابطه با این مسئله «۱۰۰ درصد و کاملا ثابت قدم» است.

جزایر سنکاکو که در چین به جزایر «دیائویو» معروف هستند از مناطق مورد منازعه در دریای چین جنوبی است که پنج کشور منطقه ادعاهای خاص خودشان را در این مورد دارند.

در حال حاضر چین بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت کنترل خود دارد. چین با ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزایر دریای چین به تقویت موضع خود در آن پرداخته است. پکن اعلام کرده است که این پایگاه‌های نظامی کاملا دفاعی هستند.

اما اشنایدر مدعی شده بود: "پکن از طریق ارتش خلق چین به اقدامات تهاجمی و بدخواهانه در دریای چین شرقی و جنوبی ادامه می‌دهد. در دریای چین جنوبی آن‌ها به آزار شرکا، همسایگان و دیگران که ادعاهای قانونی در خصوص سرزمین‌ها، جزایر و ویژگی‌های آن‌ها دارند، ادامه می‌دهند".
آمریکا اما با ارسال منظم ناوشکن‌ها و ناو هواپیمابرهای خود در تلاش است تا سیطره دریایی چین بر مناطق مورد منازعه را به چالش بکشد. پکن بارها این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده و از آمریکایی‌ها خواسته تا آب‌های منطقه را ترک کنند.

برچسب‌ها توکیو چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو چین ایالات متحده آمریکا توکیو چین ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور دریای چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ژاپن همانند دوره گذشته با شکست حیرت انگیز، جام ملت‌های آسیا را استارت زد و این بار برابر تیم ملی قرقیزستان که کمتر کسی شانسی برای این تیم قائل بود، نتیجه را سه بر دو واگذار کرد. کنیچیرو کوگوره، سرمربی سامورایی‌ها که در این رقابت‌ها چهار ستاره خود را در اختیار ندارد، در همان آغاز کار با پرسینگ‌بالا و هجوم قرقیز‌ها روبه‌رو شد و از شیوه دفاع _ ضدحمله مقابل تیم سطح دومی آسیا استفاده کرد.

تیم ملی قرقیزستان بازی را به شکل هجومی شروع کرد و با استراتژی پرسینگ شدید، تیم ملی ژاپن را در نیمه خود نگه داشت و چندین موقعیت خطرناک گلزنی را از دست داد. در حالی که شش دقیقه تا پایان نیمه نخست وقت باقی مانده بود، قرقیزها با ضربه زیبا و پشت‌پای جانات اولو به گل اول رسیدند تا مزد نمایش خوبی که داشتند را با این گل دریافت کنند‌ و نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند.

فقط سی ثانیه از نیمه دوم گذشته بود که قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی در بهترین منطقه ممکن شد و شلیک فوق العاده ماکسات علیموف، گل دوم را برای آن‌ها به همراه داشت. در سوی دیگر سامورایی‌ها که موقعیت‌های محدودی داشتند، با فضای سازی سعی کردن به دروازه قرقیز فشار بیاورند و حتی چند فرصت گلزنی را برای خود خلق کردند که آکمتالیف دروازه‌بان قرقیزستان واکنش‌های خوبی نشان داد.

در دقیقه ۱۴، تیم ملی قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر شد و با یک حرکت آموزشی و شلیک مهلک کایرات کوبانیچوف به گل سوم دست یافت تا شکست ژاپن مسجل شود.

ژاپنی‌ها که باور نمی کردند باری دیگر در نخستین بازی خود شکست بخورند، سعی داشتند با سیستم پاورپلی به فکر جبران گل‌های خورده باشند و موفق شدند توسط یوسی آرای و یوتا تسوتسومی، اختلاف‌ را به حداقل رساند اما برای کامبک و کسب یک امتیاز کمی بدشانس بودند تا در نهایت با شکستی غیرمنتظره مواجه شوند.

رافائل هنمی و کوکورو هارادا لژیونرهای تیم ملی فوتسال ژاپن با مخالفت باشگاه‌های خود برای حضور در این مسابقات روبه‌رو شدند و تیم ملی ژاپن را همراهی نمی‌کنند. ( جام ملت‌های آسیا خارج از تقویم فیفادی بوده است )

کازویا شیمیزو و آرتور کاپیتان ژاپنی‌ها، به علت مصدومیت جام ملت‌های آسیا را از دست داده‌اند.

قرقیزستان برای اولین بار مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت. آخرین تقابل دو تیم را ژاپن شش بر دو پیروزی شده بود که مربوط جام ملت‌های 2016 است.

تیم ملی ژاپن در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در اولین دیدارش، همانند این بازی از عربستان سعودی شکست خورده بود.

دیگر خبرها

  • انتقام ما نابودی کامل اسراییل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • انتقام ما نابودی کامل اسرائیل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام
  • شگفتی جام ملتهای فوتسال: ژاپن به قرقیز باخت!
  • شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • شگفتی بزرگ در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران