Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای اهل سنت گلستان اعلام کردند: با توجه به اینکه برخی بسترها برای ابراز اعتراض ها به صورت حضوری وجود ندارد فضای مجازی بهترین بستر است تا به زبان های مختلف اعتراض خود و وحدت و هم گرایی مسلمانان را به جهانیان اعلام کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، در قرنی که باید روا داری عقاید و باورها، منشور و اساس روابط انسان ها و کشورها را تشکیل دهد شاهد تکرار اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ﷺ) در کشور فرانسه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیای غرب بار دیگر ثابت کرد ادعای احترام به عقاید و مذاهب که سال هاست داعیه دار آن هستند توهمی بیش نیست و با اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ﷺ) و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان به دنبال شعله ور کردن آتش کینه و دشمنی بین ادیان الهی هستند، آن هم از جهتی که توهین به عقاید و باور ملت ها به نام آزادی بیان در همه منشورهای انسانی و بین المللی محکوم  است.

هنر و رسانه بهترین ابزار برای ابراز انزجار

به همین جهت در آغاز هفته وحدت سراغ مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور و جمعی از علمای اهل سنت رفتیم تا مصاحبه ای را در خصوص توهین رییس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام (ﷺ) و راهکارهای جلوگیری از تکرار این رفتارها داشته باشیم.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در گفت وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: یکی از الگوهای جهان اسلام و بشریت پیامبر اسلام است که به عنوان محور وحدت همه مسلمانان جهان هستند.

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه غرب به دنبال تضعیف جایگاه قرآن و شخصیت های قرآنی است، خاطرنشان کرد: چندین بار در کشورهای غربی به ساحت پیامبر اسلام(ﷺ) توهین شده که محکومیت مسلمان را به همراه داشته است.

وی با اشاره به لزوم تشدید حساسیت نسبت به این رفتارها، عنوان کرد: کار جایی خطرناک تر می شود که سیاسیون دیگر کشورها وارد مباحث عقیدتی مسلمانان می شوند.

دیلم با بیان برخی از راهکارها برای مقابله با اظهار نظر مکرون، تصریح کرد: همه قشرها در همه حوزه ها باید این موضوع را محکوم کنند و در همین راستا نسبت به افزایش محبت پیامبر(ﷺ) در قلوب نسل جوان فعالیت های ویژه تری داشته باشیم.

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور، گفت: باید از ابزار رسانه و هنر برای محکومیت سخنان مکرون استفاده کنیم تا پیام خود را نسبت به شخصیت پیامبر و اتحاد مسلمانان نشان دهیم.

مکرون و امثال وی به منفورترین افراد جهان تبدیل می شوند/ لزوم تحریم فرانسه از سوی کشورهای اسلامی

آخوند عبدالجلیل فرهمند در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: عداوت و دشمنی سران کفر با اسلام سابقه دیرینه دارد، کافران همیشه برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی بخش پیامبران الهی از شیوه نخ نمای تمسخر استفاده می‌کردند .

فرهمند افزود : سناریوی شیطانی اسلام‌ستیزی که اخیراً با اقدام موهن و دوباره مجله شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای قبیحانه علیه پیامبر گرامی اسلام (ﷺ) و متعاقباً حمایت  رئیس‌جمهور بی‌خرد فرانسه وارد مرحله جدیدی شده و بی گمان چنین رفتارهایی که به بهانه آزادی بیان انجام می‌شود خود بزرگ‌ترین ظلم به آزادی بیان است. 

 

وی افزود: کدام فطرت سلیمی می‌پذیرد که با مستمسک آزادی بیان از توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان عالم دفاع شود. 

عالم اهل سنت با بیان اینکه ما مسلمانان در قبال توهین بر ساحت پاک پیامبر ﷺ چه باید بکنیم؟ گفت: با آنکه دولت فرانسه از هتاکین رسول معظم اسلام و منجی عالم بشریت حمایت نمود، محبت رسول از ما مسلمانان می طلبد که عزم راسخ برای پیروی از سنت‌های سرور عالمیانتحریم کامل انواع محصولات و شرکتها کشورهای هتّاک و این تحریم موقتی نباشد؛ بلکه دائمی باشد وآن هم به حمایت تجارداخلی و دولت های اسلامی و فرزندان خود را از سیره‌ی پاک آن حضرت ﷺ آگاه واقعه‌ای از پیامبر ﷺ را به سبک داستان، روزانه تعریف کنیم.

فرهمند تاکید کرد: ما باید متحد، همصدا و هم پیمان با دیگر مسلمانان جهان این اقدام شوم و شنیع  رئیس جمهور بی خرد فرانسه را قویاً محکوم کرده و برخورد قاطع و تجدید نظر جدی در روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشور فرانسه اعمال کنیم .

وی یادآور شد :  همان گونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده‌اند: مسلمانان جهان هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نخواهند کرد و بر این باور است که  این اقدام بی شرمانه مطمئناً موجب خواهد شد تا مکرون و امثال او به منفورترین افراد در جهان تبدیل خواهد شد.

اسلام گرایی جهانی عامل اسلام ستیزی غرب

حاج آخوند عصام الدین گوگلان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: گسترش اسلام گرایی افراد در جهان و دنیای غرب عامل اسلام ستیزی شده است و سیاستمداران غربی نمی توانند مسلمان گرایی را تحمل کنند.

معاون پژوهشی حوزه چنارلی با بیان اینکه انتظار داریم اعتراض ها در فضای مجازی گسترش یابد، ابراز کرد: جوانان با ایجاد کمپین ها می توانند اعتراض خود را به دنیای غرب برسانند.

وی افزود: تمام مردم باید اعتراض خود را نسبت به توهین ابراز کنند و با توجه به اینکه برخی بسترها برای ابراز اعتراض ها به صورت حضوری وجود ندارد فضای مجازی بهترین بستر است تا به زبان های مختلف اعتراض خود و وحدت و هم گرایی مسلمانان را اعلام کنیم.

آخوند گوگلان یادآورشد: مسلمانان جهان در زمینه های مختلف می توانند اتحادیه ایجاد کنند تا در زمان بحران ملت های مسلمان زیر سایه وحدت بتوانند به یک دیگر کمک و هم رسانی کنند.

تحریم کالای فرانسوی توسط ملت های مسلمان راهکاری برای بیان اعتراض است

آخوند حنفی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: یکی از دلایل اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه این است از قدرت یافتن و افزایش جمعیت مسلمانان در غرب هراس دارند.

امام جمعه موقت سیمین شهر اذعان کرد: غربی ها با ایجاد داعش و گروه های تندرو می خواهند اسلام را دین خشونت نشان دهند تا جلوی پیشرفت مسلمانان و ارتباط با گروه های مختلف را بگیرند.

وی با اشاره به راهکار اعتراض به این اظهارت مکرون افزود: تحریم کالاهای فرانسوی توسط ملت های مسلمان باعث فشار اقتصادی به دولت فرانسه می شود تا از مواضع خود پایین بیاید.

آخوند حنفی تصریح کرد: با توجه به ولادت پیامبر (ﷺ) می توانیم شخصیت مهربان و با کمالات ایشان را در جهان با استفاده از ظرفیت های مختلف گسترش دهیم.

امام جمعه موقت سیمین شهر گفت: باید این موضوع را نشان دهیم از رفتار یک نفر نباید چهره اسلام خشن نشان داده شود و این موضوع را مطرح کنیم تاریخ غرب در گذشته میزبان مسلمانان بوده و اگر پیشرفتی داشته اند باید تاریخ را بخوانند که مسلمانان همیشه به آن ها کمک می کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسلمانان جهان خبرنگار ما پیامبر اسلام اسلام ستیزی اعتراض خود اهل سنت ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد

در آستانه اعزام اولین گروه از زائران عمره‌گزار به سرزمین وحی  و در روزهای مصادف با سالروز تخریب قبرستان بقیع، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  به تشریح جایگاه مهم این قبرستان در تاریخ اسلام پرداخت و گفت: بقیع یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های اسلام است که مورد توجه همه مسلمانان از گذشته تاکنون قرار داشته است.

وی بقیع را گنجینه بزرگ و میراث ماندگار جهان اسلام تشریح کرد و گفت: در تاریخ بشریت و جهان اسلام هیچ جایی را مانند بقیع نداریم که تا این حد دارای اهمیت باشد به همین دلیل زائران خانه خدا و افرادی که برای زیارت مرقد مطهر پیامبر(ص) به مدینه منوره می‌روند بعد از نماز ظهر به صورت گسترده در بقیع حضور پیدا کرده و خدمت ائمه معصومین(ع) و سایر مدفونین در این قبرستان عرض سلام و ادب می‌کنند.

حجت‌الاسلام نواب تاریخچه بقیع، توجه پیامبر(ص) به بقیع، منزلت و جایگاه بقیع، اتفاقاتی که در طول تاریخ در آن رخ داده است و ... را از مواردی عنوان کرد که این قبرستان را در تاریخ اسلام مهم کرده است و گفت: در بقیع ده‌ها هزار نفر از غیر معصومین از جمله همسران و فرزندان ائمه(ع)، همسران، فرزندان و عمه‌های پیامبر(ص)، شهدای احد، اصحاب پیامبر(ص) و ... مدفون هستند و در ذره ذره خاک بقیع پیکر مؤمن یا مؤمنه‌ای است که در این سرزمین دفن شده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان بزرگی از جهان اسلام در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند، گفت: در کنار قبور معصومین(ع) قبر حضرت فاطمه بنت اسد قرار دارد. هر کدام از بزرگانی که در بقیع دفن هستند اگر در سرزمین دیگری از جهان اسلام دفن بودند، مقبره آنها مورد توجه همه بود و به عنوان الگو و چراغ راه مطرح می‌شدند. نقل شده است که وقتی حضرت فاطمه بنت اسد از دنیا رفت، پیامبر در لباس خودشان این بانوی بزرگوار را کفن کردند و بر ایشان نماز خواندند و ۷۰ تکبیر برای این بانو گفتند و داخل قبر ایشان رفتند و اطراف قبر را با دستان خود اصلاح کردند و از قبر خارج شدند در حالی که اشک می‌ریختند. یکی از اصحاب به پیامبر گفت: یا رسول‌الله شما برای این بانو کاری انجام دادید که برای هیچ کس انجام نداده‌اید. پیامبر فرمود این بانو مادر من بود، بعد از مادری که مرا به دنیا آورد. این بانو برای من مادری کرده است. وقتی غذا می‌آوردند سعی می‌کرد به بچه‌های خود کمتر غذا بدهد ولی مرا سیر می‌کرد و مرا بر همه بچه‌های خود برتری می‌داد. جبرئیل از طرف خدای بزرگ برای من پیام آورد که خداوند هفتاد هزار ملک را موظف کرده است که بر این بانو درود بفرستند و خداوند فرموده این بانو اهل بهشت است. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد، گفت: ایشان فرزندی مانند حضرت علی(ع) و جعفر بن ابی‌طالب را تربیت کرده و خود پیامبر نیز در خانه ایشان تربیت و بزرگ شدند.

وی ادامه داد: عمه‌های پیامبر(ص) نیز در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند. صفیه مادر زبیر و عمه پیامبر است و شخصیتی است که وقتی برخی از تروریست‌های یهودی به سمت خانه ایشان رفته بودند، ایشان خودش چوب دستی به دست گرفت و تروریست یهودی را از بین برد و وقتی در جنگ احد کنار پیکر مثله شده برادر قرار گرفت، به راه پیامبر اعتقاد و ایمان داشت و سعی کرد پیامبر را راضی کند نه اینکه به دنبال خواسته‌های خود باشد.

حجت‌‎الاسلام نواب افزود: عاتکه عمه دیگر پیامبر(ص) نیز در بقیع دفن است، همچنین مادر حضرت ابوالفضل که همسر امام علی(ع) هستند، در آنجا دفن هستند. این بانوی بزرگوار در فصاحت، شجاعت و تربیت الگویی تمام معنا هستند. ایشان بعد از شهادت چهار فرزندش در کربلا، به بقیع می‌رفتند و در آنجا صورت چهار قبر را می‌کشیدند و نوحه‌سرایی می‌کردند. نوحه‌سرایی ایشان برای شهدای کربلا به گونه‌ای بود که برخی از بنی امیه وقتی وی را می‌دیدند از حالت این مادر به گریه می‌افتادند؛ چنین شخصیت‌های بزرگی در بقیع دفن هستند. 

وی حلیمه سعدیه دایه پیامبر(ص) را از دیگر بانوان دفن شده در بقیع معرفی کرد و گفت: در احوالات این بانو نگاه کنید و ببینید چقدر مکرمه و خادمه پیامبر و مورد احترام رسول‌الله(ص) بود و پیامبر همیشه به دایه خودشان ادای دین می‌کردند. حتی نقل شده که در غزوه حُنین اموال برادران و خواهران رضاعی پیامبر که فرزندان حلیمه بودند را پیامبر به احترام دایه خودشان به آنها بخشید.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • مخالفت وهابیت با همه مسلمانان است نه تنها تشیع/ چرا بن‌باز به مدینه نرفت
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر