Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه نگار ترک از مواضع سست عربستان و امارات در برابر اهانت گستاخانه فرانسه ضد اسلام و دوستی با دشمنان اسلام انتقاد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، یک روزنامه ترکی از مواضع عربستان سعودی و امارات متحده عربی در خصوص اقدامات ضد اسلامی فرانسه و سرگردانی آنها نسبت به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«کمال اوزتورک» روزنامه‌گار ترک در روزنامه «خبر ترک» ، گزارشی تحت عنوان «دوستی با اسرائیل ، ترس از فرانسه و خصومت با ترکیه» اعلام کرد که هدف فرانسه تنها برخی از کشورهای اسلامی است.

وی در گزارش خود افزود که دیدگاه‌های غیرمعمول وزیران خارجه امارات و بحرین در هنگام امضای توافق‌نامه‌های عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بسیار ناپسند بود.

کمال اوزتورک خاطرنشان کرد که پس از توافق عادی سازی امارات با رژیم غاصب اسرائیل ، صف عادی‌سازی کشیده شد و کشورهای دیگر در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آماده شدند و عربستان سعودی پشت این صف ایستاده و در راستای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گام بر می‌دارد.

روزنامه نگار ترک تصریح کرد که این کشورهای سازش کار سال‌ها بمباران نوار غزه را که تحت محاصره رژیم اشغالگر صهیونیستی بود نادیده گرفتند و به سوی توافق با این رژیم غاصب رفتند.از سوی دیگر برخی روزنامه‌نگاران امارات به توجیه عادی سازی روابط و رابطه اسلام با یهودیت پرداختند.

وی افزود: پژواک سخنان روزنامه‌نگاران به فرانسه رسید و « امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه اهانت‌های گستاخانه‌ای نسبت به پیامبر اسلام محمد (ص) کرد و کاریکاتور پیامبر اسلام را به عنوان بنرهایی بر ساختمان دولتی و به شکل کتاب در مدارس توزیع کرد.

عربستان| آغاز مانور وهابیت برای توجیه سازش با اشغالگرانانتقاد تند دیده‌بان حقوق‌بشر از نقض حقوق زنان در عربستان

در این گزارش آمده است که ما از عربستان سعودی انتظار داشتیم،جایی که شهر پیامبر و مکه قبله مسلمانان است در مقابل این اهانت‌ها واکنش نشان دهد. اما دیگر اعتباری از رهبری جهان اسلام باقی نمانده است. در یمن صدای فریاد کشیدن کودکان و زنان به دلیل حملات متجاوزانه سعودی ،رهبر جهان اسلام ، شنیده می‌شود.

وی تاکید کرد که با وجود اتفاقات اخیر،مقامات سعودی از تحریم تجاری ترکیه غفلت نکرده اند ، زیرا تل آویو و پاریس، آنکارا را بزرگترین دشمن خود می‌دانند و کشورهای دوست رژیم صهیونیستی باید با ترکیه خصمانه رفتار و در راستای منافع آن حرکت کنند.

کمال اوزتورک اظهار داشت: عربستان و امارات متحده عربی کالاهای ترکیه را تحریم و از فروش آنها در فروشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند؛چراکه نمی‌توانند عطرها و پنیر فرانسوی را کنار بگذارند. چه درامی در جهان اسلام ما است که در آن دوستی با رژیم اشغالگر اسرائیل و سکوت در مقابل فرانسه و خصومت با دولت ترکیه دیده می‌شود.

این روزنامه در پایان نوشت: با وجود مراحل عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و خصومت با ترکیه و موضع شرم‌آورعربستان و امارات نسبت به اقدامات فرانسه ، روزی فرا خواهد رسید که کشورهای اسلامی از طریق ملت خود متحد شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار امارات امانوئل ماکرون اخبار عربستان سعودی اخبار فرانسه اخبار امارات امانوئل ماکرون اخبار عربستان سعودی رژیم اشغالگر صهیونیستی عربستان و امارات رژیم اشغالگر عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو

به گزارش «تابناک»، تسنیم نوشت:

مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است.

این گفتگو در داخل سفارت ایران در باکو صورت گرفته است؛ به لحاظ حقوقی، داخل سفارت هر کشور، از نظر مقررات و قوانین و مناسبات، به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود و مسئولان سفارت‌های کشورمان، می‌توانند، و البته بهتر است بگوییم، باید آداب ایران اسلامی را رعایت کنند. 

با این وجود، خبرنگار خانم، بدون حجاب، و  بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانمها در  کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود. اما این اهانت را متاسفانه بدون واکنش سفیر ایران انجام داده است. 

این خبرنگار همچنین پرچم جمهوری آذربایجان را در کنار خود قرار داده، حال آنکه اساساً خبرنگار یک کشور، مقام رسمی آن کشور محسوب نمیشود که بخواهد چنین تشریفاتی را برای خود به جا بیاورد. انجام چنین تشریفاتی برای یک خبرنگار، نوعی اهانت به مقام رسمی ایرانی در آن کشور است و متاسفانه این امر هم با واکنش عزتمندانه ای از ناحیه سفیر ایران مواجه نشده است. 

غیر از اشکالات بسیار فرمی، مصاحبه جناب سفیر با ایرادات فراوان محتوایی هم روبرو بوده است؛ به نحوی که آقای موسوی سوالات جهت دار و مشکل دار خبرنگار خانم را نه تنها با پاسخهای درخور و درست و از موضع عزت و حقیقت پاسخ نداده، بلکه به نوعی از موضع متهم و پذیرش ضعف برخورد کرده است. 

پیشتر در مورد دیگری یکی از سفرای ایران در یک کشور اروپایی به دلیل اهمالی‌ که در نحوه‌ی پذیرش از برخی میهمانان داشت و آداب و مناسبات ایران را رعایت نکرده بود از کار برکنار شد. امیدواریم آقای عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هم به دلیل این خطای بد و نیز از آنجا که در مصاحبه خود نشان داده شاید نمی‌تواند به درستی از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند، جای خود را به فرد دیگری بدهد که عاری از این خطاها و عدم توانمندیها در مناسبات حساس با یک کشور منطقه باشد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: این بدحجابی ها عادی و متعارف نیست
  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • انتقاد تند گوندوگان از خودش!
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم