Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: متأسفانه ۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون آمار جان باختگان کووید ۱۹ در فارس به ۱ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

وی با تفکیک آمار جان باختگان استان توضیح داد: از مجموع هزار و ۳۴۳ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس از ابتدای شیوع در استان، تاکنون ۶۶۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۹۷ مورد مرودشت؛ ۵۶ مورد کازرون ؛۳۲ مورد آباده؛ ۲۸ مورد لامرد ؛۲۶ مورد داراب؛ ۱۹ مورد کوار؛ ۱۸ مورد قیر وکارزین؛ ۱۶ مورد اقلید؛ ۱۵ مورد خرم بید؛ ۱۳ مورد زرقان؛ ۱۲ مورد زرین دشت؛ ممسنی، استهبان و پاسارگاد هر کدام ۱۱ مورد؛ ۹ مورد سپیدان؛ ارسنجان و سروستان هر کدام هشت مورد؛ فیروزآباد، مهر، نی ریز و خرامه هر کدام ۶ مورد؛ بیضا ۵ مورد؛ رستم ۴ مورد؛ کوه چنار ۳ مورد؛ فراشبند و بوانات هر کدام ۲ مورد و سرچهان یک مورد را به خود عنوان کرد و مابقی جان باختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون، بیش از ۳۵۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که با بررسی این نمونه‌ها، ۸۲ هزار و ۱۴۸ مورد مثبت تا امروز، هفتم آبان شناسایی شده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۶۹ هزار و ۳۵۲ نفر اعلام کرد که ۸۴ درصد کل مبتلایان را در بردارد. این مقام مسؤول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۱ هزار و ۳۳۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۱۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می‌برد، یادآور شد: ۲۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.

او با بیان اینکه ابتلاء و بستری در استان روند افزایشی پیدا کرده است و ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده است و بیماران در صف انتظار قرار دارند، به شهروندان توصیه کرد در قبال رعایت دستورات بهداشتی احساس مسؤولیت داشته باشند تا از این بحران خارج شویم.

کد خبر 5058667

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا مواد مخدر سانحه تصادف ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا شنبه (یکم اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این گزارش، بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود؛ همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

امروز (۳۱ فروردین) در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 6082247 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حادثه مرگبار در اسکله پتروشیمی رازی / ۲ نفر جان باختند
  • جان باختن ۲ نفر در حادثه صنعتی پتروشیمی رازی
  • جان باختن دو نفر در حادثه صنعتی پتروشیمی رازی
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر