Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی: تحقق پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا وارز با توجه به ماهیت چند وجهی آن بدون همراهی رسانه های دیداری، شنیداری و آنلاین دچار خدشه خواهد شد.

رسول فرزادفر  دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت:رسانه‌های گروهی در شکل‌دهی و جهت‌دهی باورها، نگرش و افکار جامعه و همچنین ساخت بستری مناسب نقش انکارناپذیری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها می‌توانند با به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد از جایگاه رسانه‌ای به‌منظور اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و هدایت فرهنگ عمومی، افزایش مشارکت اجتماعی و همچنین آموزش افراد جامعه استفاده کنند و این مهم با همکاری همه‌جانبة جامعة رسانه‌ای و مسئولین در جایگاه های مختلف صورت می‌پذیرد.

پیشگیری و مقابله با پدیده شوم قاچاق بعنوان یک بحران اقتصادی نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با آن امکان کنترل و نابودی آن وجود ندارد و بر همین اساس وظیفه خبرگزاری ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  و ایجاد پویش های اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر این پدیده شوم، بسیار با اهمیت می باشد.

اطلاع رسانی شفاف و دقیق در این زمینه پشتوانه اعتماد عمومی است و رسانه ها باید با انعکاس اخبار صحیح آگاهی مردم را نسبت به پیشگیری از آن افزایش دهند.

توسعه ی اینترنت و شکل گیری رسانه های اجتماعی آنلاین، زیرساخت مناسبی برای تسریع و تسهیل در دسترسی به اخبار و رویدادها برای مخاطبین و گسترش فضای عمومی و افزایش مخاطبین بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آنان را برای رسانه ها فراهم نموده است. بگونه ای که امروزه با ایجاد زیرساخت های ارتباطی و گسترش محبوبیت و استفاده از رسانه های اجتماعی و بهره گیری از آن، در راستای نیل به اهدافی مانند بازاریابی، تبلیغات، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، افزایش مشارکت اجتماعی، آموزش و غیره استفاده می نمایند و این موضوع فرصتی گرانبها برای دسترسی به اهداف تعیین شده در جهت افزایش آگاهی عمومی و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز می باشد.

لذا ضمن تبریک هشتمین سالگرد تاسیس قدس آنلاین، آرزومندیم پیرو منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای تحقق شعار جهش تولید بتوانیم همچون گذشته در راستای این هدف متعالی گامی ارزشمند برداریم.

تحقق پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا وارز با توجه به ماهیت چند وجهی آن بدون همراهی رسانه های دیداری، شنیداری و آنلاین دچار خدشه خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق کالا قاچاق کالا و ارز اطلاع رسانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسن غلامی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب به عنوان خط مقدم بهداشت عمومی در جامعه بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

وی افزود: تصفیه فاضلاب علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشت عمومی از هدر رفت آب در صنایع به ویژه صنایع آب بر پیشگیری می‌کند.

ناظر اجرا و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر تنها به یکی از واحدهای صنعتی استان که در بخش تولید کاغذ فعالیت دارد، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب پساب تحویل می‌شود.

غلامی بیان کرد: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 6087895

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان