Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در شهرستان‌های ساوه و زرندیه را 84 هزار و 467 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد بیمه شده 11 هزار و 605 نفر کارمند، 3 هزار و 771 نفر خانواده شهدا، جانبازان و طلاب و یک هزار و 611 نفر نیز از مددجویان کمیته امداد هستند.

وی افزود: در بخش روستایی 42 هزار و 908 نفر، اتباع یک هزار و 905 نفر و در بیمه سلامت همگانی نیز 22 هزار و 667 نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمه سلامت شهرستان ساوه در پاسخ به سوالی در خصوص تامین هزینه بیماران کرونایی گفت: از اول فروردین ماه سال جاری تا پایان مردادماه بالغ بر 11 میلیارد ریال برای 284 مورد بار مراجعه به بیمارستان‌های شهید مدرس، شهید چمران ساوه و امام رضا(ع) زرندیه هزینه شده که این میزان 23 درصد هزینه‌های کل بستری و بستری موقت است.

مردانی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا و تحمیل هزینه‌های سنگین برای سیستم درمان کشور الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری را بیش از پیش یادآوری م‌یکند. 

وی افزود:  3 بیمارستان دولتی، 2 بیمارستان خصوصی، یک مرکز جراحی محدود، 9 آزمایشگاه، 30 داروخانه، 7 درمانگاه، 5 رادیولوژی و 6 فیزیوتراپی، 37 پزشک عمومی و متخصص، 4 شبکه بهداشت و درمان روستایی و شهری، 4 مرکز ترک اعتیاد و 17 درمانگاه روستایی این مراکز طرف قرارداد این سازمان را شامل می‌شوند.

رئیس بیمه سلامت شهرستان با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی خاطرنشان کرد: از خردادماه سال جاری طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در ساوه نیز آغاز شد که در حال حاضر 90 درصد مطب‌های خصوصی و عمومی، 60 درصد داروخانه‌ها، 70 درصد آزمایشگاه‌ها و تصویربرداری‌های سطح دو شهرستان از این روش بهره برده و استفاده کرده‌اند. 

 مردانی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف سازمان نیازمند تعامل بیشتر پزشکان هستیم افزود: شروع نسخه نویسی الکترونیکی با پزشکان است بنابراین چنانچه این امر بصورت کامل اجرایی شود علاوه بر کاهش بار مراجعات و مصرف دارو، سایر هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد و رسیدگی به بیماران در پرونده الکترونیکی سلامت را تسریع می‌کند. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: پرونده بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی صد در صد بصورت الکترونیکی ارسال می‌شود اما در بیمارستان‌های خصوصی که این میزان در حدود 10 درصد است تا پایان آبان ماه فرصت داده شده که نسبت به این امر اهتمام بیشتری کنند.

مردانی با تاکید بر اینکه سیستم ارجاع الکترونیک روستایی تنها در شهرستان ساوه اجرایی شده افزود: مزایای اجرای این طرح این است که اطلاعات بیمار در سیستم سیب بصورت الکترونیک به بیمارستان و متخصصین  مربوطه ارجاع می‌شود که این امر در بیشتر شهرهای کشور بصورت دستی انجام می‌شود.

وی در ادامه به اجرای طرح ارزیابی وسع بر اساس برنامه ششم توسعه در خصوص اهدای دفترچه به بیمه شدگان از پاییز سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی به سه دسته معاف از پرداخت، 50 درصد حق بیمه و 100 درصد حق بیمه تقسیم می‌شوند که این بررسی‌ها توسط وزارت رفاه انجام می‌شود.

رئیس بیمه سلامت شهرستان از تعیین سقف معین برای ارائه خدمات به بیمه شدگان سلامت خبر داد و گفت: برای جلوگیری از افزایش بدهی‌ها به مراکز طرف قرارداد،سقف معینی برای ارائه خدمت به دارندگان دفترچه سلامت در نظر گرفته شده است که با اجرای آن بودجه پیش بینی شده به درستی و در سریع‌ترین زمان ممکن بین این مراکز توزیع خواهد شد ضمن اینکه برای موارد اورژانسی مجوزهایی برای ارائه خدمات بیشتر از سقف معین داده شده است.

وی پرداخت هزینه‌های درمان بیمه سلامت در سال گذشته را بیش از 28 میلیارد تومان در دو شهرستان ساوه و زرندیه عنوان کرد و گفت: در سال 98 در بخش روستایی 10 میلیارد تومان، بابت بستری و بیماران سرپایی 18 میلیارد تومان و 370 میلیون تومان نیز خسارت‌های متفقره پرداخت شده که این میزان برای 241 هزار و 525 بار مراجعه صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بیمارستان بیماران بیمه بیمه سلامت هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،طی مراسمی از خانواده جاجرمی که به وصیت پدر مرحوم خود ۵دستگاه دیالیز پیشرفته ۵مانیتور علائم حیاتی و ۵ تخت دیالیز به ارزش ۵۳ میلیارد را به بخش دیالیز این مرکز اهداءکرد، با اهدای لوح تجلیل شد.
 در این مراسم، احمد جاجرمی نماینده خانواده خیر سلامت گفت: پدر مرحوم من زمانی که در قید حیات بودند مقداری از دارایی خود رابرای خرید تجهیزات پزشکی وقف حوزه سلامت کردند که با اتفاق نظر تمامی ورثه این تصمیم قطعی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دیالیز خریداری و به جهت استفاده بیماران دیالیزی به بیمارستان واسعی اهدا شد.
وی افزود: اگر درد دردمندی تسکین پیدا کند و جان بیماری از مرگ نجات یابد رضایت خداوندی را در بر دارد که از پدر مرحوممان در این خصوص متشکریم که با این اقدام نیکو علاوه بر کمک به بیماران، حال خوب را نیز به فرزندان خود هدیه داد.
دکتر شوریده یزدی معاون درمان دانشگاه هم از حضور پررنگ خیرین در کنار جامعه پزشکی قدردانی کرد و گفت: حضور خیرین بخش مهمی از کمبودات و تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها را رفع و امکانات خدمت رسانی به بیماران بیش از گذشته فراهم می‌شود.
وی افزود: بیمارستان واسعی به عنوان تنها مرکز ژنرال غرب خراسان جمعیت یک میلیون نفری را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش قرار داده که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده با کمک خیرین پروژه درمانی تروما سنتر راه اندازی و این مرکز به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کشور تبدیل شود.

دکتر شیرخانی سرپرست بیمارستان واسعی نیز گفت: تمام دغدغه کادر درمان در مراکز و بیمارستان‌ها بهبود بیماران و کم کردن درد ناشی از بیماری آنهاست اقدام نیکوکارانه خانواده خیر سلامت نه تنها باعث شد تا بخشی از مشکلات بیماران حل شود بلکه باقیات الصالحات است که اجر دنیوی و اخروی برای مرحوم جاجرمی و خانواده محترمشان در بر دارد.
وی افزود: قدردانی از این اقدام خیرخواهانه از توان ما عاجز است آنچه بر عهده ماست ارج نهادن به قدم‌های خیرین است که مال خود را در راه سلامت بیمارانی که هیچ فریادرس و دستگیری جزء خداوند ندارند بخشش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج