Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@08:04:27 GMT

جاذبه های گرجستان و آنتالیا را از دست ندهید

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۵۸۲

رپورتاژ تبلیغی / شهر تفلیس در گذشته دارای چشمه‌های آب گرم متعددی بوده است.

حمام سولفور تفلیس

شهر تفلیس در گذشته دارای چشمه‌های آب گرم متعددی بوده که هم اکنون تعداد محدودی ازآن باقی مانده و مابقی خشک شده اند . اما همین تعداد کم پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران است . حمام های سولفور شهر تفلیس بیش از هزار سال قدمت دارند و افراد مشهور و سیاستمداران بزرگی از آن استفاده کرده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوار باتومی Batumi Boulevard

بلوار باتومی یکی از دیدنی ترین تفرجگاههای این شهر است که اغلب جاذبه های تفریحی در اطراف آن پدید آمده است . بلوار باتومی حدودا شش کیلومتر طول دارد و در امتداد خط ساحلی کشیده شده است . چرخ و فلک بزرگ باتومی ، برج الفبا و مجسمه علی و نینو از جمله دیدنی های این بلوار اند .

پارک دلفینها باتومی  dolphinarium

اگر حین اقامت در این شهر در تور گرجستان ، به دنبال هیجان و تفریح بیشتری هستید به پارک دلفین های باتومی بروید . این مجموعه تماشایی در سال  1975 میلادی افتتاح گردید و به سرعت مورد استقبال قرار گرفت . به خصوص اگر همراه فرزندان خود راهی این سفر شده اید بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار دهید . با ورود به این مجموعه شاهد نمایش مفرح این پستانداران باهوش خواهید بود و با حرکات نمایشی متنوعی همچون رقص ، بازی با توپ و حلقه و ... ساعت ها سرگرم خواهید بود .

باغ گیاه شناسی باتومی Botanical Garden Of Batumi

پیشنهاد بعدی ما بازدید از باغ گیاه شناسی است . این مجموعه علاوه بر دارا بودن طبیعتی رویایی و بسیار زیبا ، اطلاعات جامعی را در مورد گونه های مختلف گیاهان به شما ارائه میدهد . در این مجموعه گونه های مختلفی از گیاهان مناطق گرمسیری ، آسیایی ، مدیترانه ای و ... را می بینید  .

باغ گیاه شناسی  در فاصله ده کیلومتری از شمال بندرگاه قرار گرفته است و همه روزه از نه صبح الی هشت شب باز است  .

 تله کابین آرگو Argo Cable Car

برای داشتن روزی مهیج و مفرح سوار بر تله کابین آرگو شده و از فراز شهر باتومی عبور کرده و به ارتفاعات زیبای آنورا بروید . تله کابین آرگو صدها متر اوج می گیرد و چشم اندازی زیبا را پیش روی گردشگران قرار می دهد و در اطراف این مجموعه امکانات رفاهی متنوعی شامل انواع رستوران ، کافه  و فروشگاه وجود دارد . این تله کابین مسیری بیش از دو هزار و پانصد متر را طر می کند که طی کردن این مسیر حدودا ده دقیقه زمان می برد .

میدان اروپا Europe Square

این منطقه زیبا یکی از میدان های اصلی شهر باتومی است که در مجاورت ساختمان دولتی جمهوری خودمختار آجارستان قرار دارد و پارکی کوچک ، ساختمان ساعت نجوم باتومی و فواره های نپتون  را در خود جای داده است .

ساحل کمر Kemer

این ساحل زیبا از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده و در سالهای اخیر بعنوان پاک ترین ساحل آنتالیا شناخته شده است و از سوی اتحادیه اروپا موفق به دریافت پرچم آبی شده است (پرچم آبی به سواحل پاکیزه داده می شود که دارای سطح بالایی از امکانات هستند ). سواحل کمر در تمام ایام سال مملو از گردشگر است و در اطراف آن امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی به چشم میخورد . تماشای منظره غروب آفتاب در امتداد این ساحل بسیار رویایی و خاطره انگیز خواهد بود .

ساحل بلک Black Beach

ساحل بلک دارای امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالایی است و از این رو به مکان مورد علاقه افراد ثروتمند و مشهور تبدیل شده است و خوشگذرانی در این ساحل به نسبت پر هزینه خواهد بود . ساحل بلک دارای آبهایی بسیار شفاف و زلال است و شن های این منطقه طلائی رنگ و پاکیزه است . این خط ساحلی نسبتا خلوت تر است و هچنین دارای تفریحات بسیار متنوعی همچون زمین فوتبال ساحلی ، گلف و تنیس است . در این ساحل محوطه های بازی برای کودکان نیز  وجود دارد و در کنار آن مراکز خرید ، کافه و رستوران های مجلل و لوکسی نیز به چشم می خورد . این ساحل سی و شش کیلومتر طول دارد و تا نزدیکی رشته کوههای توروس امتداد می یابد . ساحل بلک مروزه به یکی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیا تبدیل شده است .

 در ادامه باید افزود این منطقه دارای بیش از پانصد گونه گیاه متنوع و بیش از یکصد نوع پرنده است که برخی از بومیان این منطقه و برخی دیگر از کشورهای اطراف به این منطقه آورده شده اند . ساحل بلک همچنین دارای اماکن تاریخی متعددی است که برخی از مشهورترین آنها عبارتند از : پرگه و اسپندوس .

به گزارش سفر باتو ، گفتنی است این خط ساحلی از سال 1990 دارای پیشرفت های چشم گیری بوده و بسیاری از هتل های مشهور شهر و همین طور بیش از ده زمین گلف و پنجاه زمین فوتبال ، و دویست زمین تنیس در این نقطه پدید آمده است .  

 ساحل پاترا آنتالیا

این ساحل از شهر آنتالیا در تور آنتالیا  فاصله دارد ، و شاید به همین دلیل خلوت تر و دنج تر است . چشم اندازی زیبای این خط ساحلی ارزش طی کردن این مسافت را دارد و میتوانید ساعت ها از آبهای زلال و سواحل بی نظیر این منطقه لذت ببرید . ساحل پاترا هجده کیلومتر طول دارد و بخشی از آن به منطقه حفاظت شده لاک پشت ها تبدیل شده است .

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سفر باتو تله کابین خط ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رویکرد سری جدید تهرانگرد معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های استان تهران است. جاذبه‌هایی که شاید بسیاری از آنها را کمتر کسی بشناسد و دیدن و شنیدن آن برای هر بیننده‌‌ای جذاب و شگفت‌انگیز است.

طبیعت بکر و زیبای شهرهای مختلف، اماکن مذهبی و تاریخی آنها، فرهنگ و رسوم مردم مناطق مختلف استان تهران و فعالیت های حوزه کشاورزی در این برنامه به تصویر کشیده می شود.

«تهرانگرد» تولیدی گروه و شهروندی شبکه تهران جمعه‌ها ساعت ۲۲ پخش می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!